کد خبر : 1635652 | 19 شهریور 1398 ساعت 13:18 | 74.6K بازدید | 0 دیدگاه

بازی‌ساز مانشافت در پیروزی مقابل ایرلند

مانوئل نویر در نقش ژاوی و پیرلو!

مانوئل نویر، سنگربان تیم ملی آلمان در جریان پیروزی 2-0 این تیم مقابل ایرلند شمالی عملکرد جالب توجهی داشت و علاوه بر نقش مهمی که در روند تیمی آلمان داشت آمار خارق‌العاده‌ای ثبت کرد.

مانوئل نویر در نقش ژاوی و پیرلو!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان که بعد از شکست تلخ مقابل هلند در بازی قبلی خود در مقدماتی یورو2020 در این کشور با انتقادهای شدیدی مواجه شده بود در حالی قدم به ایرلند شمالی گذاشت که به پیروزی در این بازی احتیاج مبرم داشت. اما یکی از ستاره‌های اصلی مانشافت در این دیدار بدون شک سنگربان این تیم مانوئل نویر بود.

 

آماری که نویر در این بازی ثبت کرد نشان می‌دهد که او در روند تیمی مانشافت چه نقش منحصربفردی بازی کرده است. نویر در مقابل ایرلند شمالی 62 بار به توپ ضربه زده یا به اصلاح توپ را تاچ کرده و 46 پاس دقیق ارسال کرده است. آماری که برای یک دروازه‌بان خارق‌العاده به نظر می‌رسد.

 

1433214

 

نویر در اواخر نیمه اول و نیمه دوم، زمانی که ایرلند شمالی پرس سنگینی روی آلمان وارد می‌کرد دو دفاع وسط آلمان، جاناتان تا و نیکلاس سوله بارها و بارها توپ را به نویر واگذار کردند و سنگربان آلمان درست مثل یک سوئیپر توپ را دریافت کرده و به مدافعین چپ و راست آلمان واگذار می‌کرد. نویر در این دقایق چند باری هم توپهای دریافتی از دفاع وسطها را به وسط زمین منتقل کرده و پایه گذار حملات آلمان شد.

 

آمار 46 پاس دقیق در یک بازی برای یک دروازه‌بان آمار خارق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. برای مقایسه بد نیست به این نکته توجه کرد که کوین دی‌بروینه، ستاره بلژیکی در دیدار دیروز این تیم درحالیکه ستاره بی چون و چرای میدان بود، سه پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد و یک گل زد، نزدیک به هفتاد پاس دقیق داشته و نویر در نقش دروازه‌بان موفق شده 46 پاس دقیق ثبت کند.

 

عملکرد نویر اما تنها به بازی کردن نقش یک سوئیپر خلاصه نمی‌شد و او در دقایق پایانی نیمه اول با یک سیو استثنایی دروازه مانشافت را از باز شدن نجات داد. اگر نویر در این صحنه موفق نمی‌شد و ایرلند شمالی دروازه ژرمن‌ها را باز می‌کرد با توجه به اینکه بازی با نتیجه 0-0 در جریان بود، این گل می‌توانست ورق را به سود ایرلندی‌ها برگرداند و چه بسا بازی نتیجه‌ای کاملا متفاوت پیدا می‌کرد.

 

1433210

 

نویر پیش از این در یک بازی مهم دیگر آلمان هم در نقشی مشابه بازی کرده و به عنوان یک سوئیپر درخشیده بود. لوو در بازی با الجزایر در جام جهانی دقیقا نقش سوئیپر تیم را به نویر واگذار کرده بود و او عملا در طول بازی جلوتر از محوطه هجده قدم خودی بازی کرده و در نقش یک دفاع آخر کار می‌کرد. نویر دیروز بار دیگر شمایی از آن نقش را ایفا کرد با این تفاوت که نویر این بار قرار بود در شروع‌های مجدد لنگرگاه تیمش باشد و با ایفای به موقع و درست این نقش فشار وارد شده از ایرلند شمالی روی آلمان را بکاهد.

 

آلمان از دقیقه 48 با گل مارسل هالستنبرگ از حریف پیش افتاد و همانطور که یواخیم لوو در پایان بازی گفت از آن زمان بود که بازی برای ژرمن‌ها به مراتب راحت‌تر شد. آلمان بعد از این گل دیگر می‌خواست بازی را اداره کند و بازیکنان آلمان به وضوح توپها را در خط دفاع و هافبک خود می‌چرخاندند و توپ را مدام بین  این دو خط خود عقب و جلو می‌کردند. نویر در این فاز از عملکرد آلمان نقش خیلی مهمی داشت و در نقطه انتهایی نقش توپ پخش کن را بازی می‌کرد. آلمانی‌ها در این دقایق توپ را بارها و بارها به نویر پاس دادند.

 

نویر در نهایت در به ثمر رسیدن گل دوم آلمان هم نقش قابل توجهی داشت و روی توپ ارسالی و شروع مجدد او در دقیقه 90+2 بود که آلمان‌ها توپ نویر را به یک حمله سریع تبدیل کردند تا در انتهای این حرکت، سرژ گنابری، وینگر بایرن مونیخ کار ایرلند شمالی را تمام کند تا آلمان با نتیجه 2-0 از ایرلند به خانه برگردد.

 

1433213

 

دیدگاه‌ها