کد خبر : 1635755 | 20 شهریور 1398 ساعت 09:35 | 42.1K بازدید | 0 دیدگاه

نگرانی هنگ‌کنگ از اتفاق عجیب در بازی با ایران

هو شدن سرود ملی چین تبعات دارد

رئیس فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ درباره هو کردن سرود ملی چین در جریان دیدار تیم ملی هنگ‌کنگ مقابل ایران می‌گوید از این فدراسیون درباره جریمه‌های احتمالی ناشی از این اقدام کاری ساخته نیست.

هو شدن سرود ملی چین تبعات دارد

به گزارش "ورزش سه"، در جریان دیدار دیروز تیم ملی کشورمان مقابل هنگ کنگ که در جریان رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2022 در این شهر برگزار شد و با پیروزی 2-0 ایران به پایان رسید پیش از شروع بازی زمانی که بازیکنان در میدان صف کشیده بودند تا سرود ملی دو کشور به رسم معمول پخش شود در زمان پخش سرود ملی چین، عده زیادی از تماشاچیان هنگ کنگی حاضر در استادیوم شروع به هو کردن این سرود ملی کردند.

 

1433342

 

علت این ماجرا ناآرامی‌های اجتماعی اخیر در هنگ کنگ است که به درگیری‌های شدیدی منجر شده است. بخش گسترده‌ای از مردم هنگ کنگ به سیاست‌های دولت چین در اداره دولت این شهر معترض هستند. هنگ کنگ چندین سال پیش بعد از مدتها در اختیار انگلیس بودن به حاکمیت چین عودت داده شد ولی حکومت مرکزی چین اعلام کرد که هنگ کنگ را بر اساس سیاست " یک کشور- دو سیستم" اداره خواهد کرد و اختیارات زیادی به حکومت این شهر خواهد داد. ولی ناراضیان هنگ کنگی به دخالتهای بیش از حد و آنچه از آن به عنوان استبداد فزاینده مدل چینی یاد می‌کنند معترض هستند.

 

پوی کوان کای، رئیس فدراسیون هنگ کنگ بعد از بازی دیروز از فضای مثبت ورزشگاه که حدود 14هزار نفر در آن حضور داشتند تمجید کرد ولی تایید کرد که هو شدن سرود ملی چین در ورزشگاه می‌تواند برای فوتبال هنگ کنگ تبعاتی داشته باشد.

 

1433341

 

رئیس فدراسیون هنگ کنگ گفت:" وقتی شنیدم که هواداران هنگ کنگی سرود ملی چین را هو می‌کنند تا حدودی نگران شدم. همه چیز بستگی به این دارد که ناظر بازی در گزارش خود به ای اف سی چه مطالبی را مطرح می‌کند".

 

رئیس فدراسیون هنگ کنگ در ادامه گفت:" اگر ای اف سی، فدراسیون فوتبال هنگ کنگ را جریمه کند کاری از دست ما ساخته نیست. ولی هواداران ما عالی بودند و تیم ملی‌شان را خیلی خوب تشویق کردند. جو ورزشگاه واقعا عالی بود".

 

دیدگاه‌ها