کد خبر : 1635849 | 20 شهریور 1398 ساعت 16:28 | 85K بازدید | 0 دیدگاه

قهر نکردم؛ مرا تا المپیک تحمل کنید

نیکخواه‌بهرامی: این‌ها یک مُشت مریض هستند!

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: من در بازی با تونس کمتر بازی کردم و شنیدم که شایعه کردند صمد قهر کرده است!

نیکخواه‌بهرامی: این‌ها یک مُشت مریض هستند!

به گزارش "ورزش‌سه"، جام‌جهانی بسکتبال هر چند برای ایران خوب شروع نشد، اما پایان شیرینی داشت. بسکتبالیست‌های ایرانی بعد از ۱۲ سال مجوز حضور در المپیک را به دست آوردند؛ در شرایطی که چین با میزبانی از جام جهانی هم نتوانست به چنین افتخاری برسد.


صمد نیکخواه‌بهرامی که بعد از ۲ سال دوری از تیم ملی با روی کار آمدن مهران شاهین‌طبع بار دیگر به جمع ملی‌پوشان برگشت، در نقش کاپیتان وظیفه سنگینی را در جام جهانی متحمل می‌شد.


این بازیکن ۳۶ ساله که روز آخر از خداحافظی خود پشیمان شد، از انتقادهایی که در حین برگزاری جام جهانی و به ویژه بعد از شکست مقابل پورتوریکو از تیم ملی شده، به شدت دلخور است.


بعد از بازگشت از جام‌جهانی دقایقی با صمد نیکخواه‌بهرامی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت‌های کاپیتان تیم ملی بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" را می‌خوانید.


با اتفاقات عجیب و غریب به پورتوریکو باختیم


پورتوریکو تیم باکیفیت و خوبی است و بعد از بازی با ایران هم این موضوع را اثبات کرد. ما هم در ابتدای جام خیلی آماده بودیم و تا اواخر مسابقه هم فاصله خیلی خوبی ایجاد کردیم. واقعا قدرت تیم ایران را نشان دادیم، اما متاسفانه در چند دقیقه آخر شرایط بازی طوری رقم خورد که بازی را واگذار کردیم. شوت‌های عجیب و غریب پورتوریکو وارد سبد شد و ما هم قطعا اشتباه فردی یا تاکتیکی داشتیم. این اشتباهات هم ناشی از این بود که تجربه بازی در سطح بالا را نداشتیم و همیشه باید منتظر بنشینیم تا ۴ سال یک بار سهمیه جام جهانی را بگیریم و با تیم های بزرگ بازی کنیم.

 

1433472


انتقادها فشار زیادی به تیم ملی وارد کرد


اگر پورتوریکو را برده بودیم، ممکن بود مسیر ما در جام جهانی تغییر کند و یک نتیجه تاریخی کسب کنیم. متاسفانه خیلی ناباورانه باختیم و به همین خاطر تیم ما به هم ریخت. فشار خیلی زیادی هم از بیرون به تیم آمد. برخی از دوستان از این صحبت می‌کنند که حق انتقاد دارند. من هم قبول دارم حق دارند انتقاد کنند، اما وقتی تیم ملی هنوز در کوران جام جهانی است و شانس خود را از دست نداده،‌ درست نیست که هر گونه انتقادی صورت بگیرد.  


فضای مجازی بازیکنان را اذیت می‌کرد


نکته مهم درباره انتقاد کردن هم این است که چه کسی درباره نتایج تیم ملی صحبت می کند. کسانی که تجربه ای در این سطح دارند،‌باید صحبت کنند. متاسفانه فضای مجازی پر از انتقادهایی شده که بازیکنان را اذیت می کرد. جدا از مزیت‌هایی که فضای مجازی دارد، ضعفش هم همین است. باید درک کنیم که اگر بازیکنی اشتباه می کند، این اشتباه فنی است و باید نقد فنی هم انجام شود. بازیکن یا مربی باید گاهی اوقات ریسک کنند و این ریسک‌ها شاید جواب ندهند. وقتی نگاه می‌کنید چه تیم‌هایی تا همین الان در جام جهانی شکست خوردند، متوجه می شوید که هر تیمی یا هر بازیکنی شاید اشتباه کند.


عقده‌هایشان را خالی کردند، اما روسیاهی برایشان ماند!


این بازیکنان سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیدند و خیلی از مواقع هم سپر بلا شدند و از جانشان مایه گذاشتند. اینکه برخی بخواهند عقده‌های درونی خودشان و تمام نارسایی های بسکتبال را سر بازیکنان خالی کنند، درست نیست. متاسفانه باید بگویم خیلی از دوستان منتظر لغزش ما بودند و حتی صبر نکردند تا مسابقات تمام شود. برایشان متاسفم که بدشانسی آوردند و با گرفتن سهمیه المپیک روسیاهی برای آن ها ماند.

 

1433471


گفتند اسپانیا برابر ایران جدی بازی نکرد!


یکی از بهترین بازی های ما در این جام مقابل اسپانیا بود. وقتی صعودمان به دور بعدی منتفی شد، بدون استرس برابر اسپانیا بازی کردیم و همین باعث شد تا یکی از بزرگترین تیم های دنیا را ۳۸ دقیقه زیر فشار بگذاریم. آن ها در یکی، ۲ دقیقه پایانی بازی را بردند. حتی مطبوعات اسپانیایی هم نوشته بودند که ایران تیمشان را تحت فشار گذاشت. بعد از این بازی خوب هم شنیدم برخی می‌گویند اسپانیا جدی برابر ایران بازی نکرد و در ۲ دقیقه آخر که جدی بازی کرد، برد! دیدید که تمام بازیکنان اصلی و ستاره هایشان در زمین بودند. نمی دانم چطور این حرف را می زنند.


شایعه قهر کردن من کارهای آدم‌های مریض است!



من در بازی با تونس کمتر بازی کردم و شنیدم که شایعه کردند صمد قهر کرده است! بعضی‌ها واقعا مریض هستند چون درست کردن این شایعات کار آدم های مریض است. خیلی مهم نبود چه کسی در زمین است و چه کسی بیرون زمین. ما ۳ ماه است با این بازیکنان شبانه روز باهم هستیم. مثل خانواده می مانیم و شاید این وسط چند برخورد هم پیش آمده باشد، اما این قصه ها که من قهر کردم، اصلا درست نیست. در هر مسابقه ای برنده یا بازنده شدیم، همه به یک اندازه تاثیرگذار بودند. این شعار نیست و من نمی خواهم بگویم چون کاپیتان هستم باید بیشتر سهم داشته باشم.


همه بازیکنان در برد و باخت یک اندازه سهم داشتند


من در بازی با آنگولا از نظر آماری بهتر از سایر مسابقات بودم. البته بازی‌های قبلی از آنگولا هم هر چیزی از من خواسته شد، انجام دادم. شاید در این بازی پرتاب‌های من بیشتر وارد سبد شد و بازی‌ام بیشتر به چشم آمد. بازهم می گویم همه بازیکنان به یک اندازه در بردها و باخت ها تاثیرگذار هستند.


دست نیجریه درد نکند؛ یعنی چه؟!


بعد از اینکه سهمیه المپیک را هم گرفتیم، برخی گفتند شانسی بوده یا اگر نیجریه نمی‌برد، این اتفاق نمی‌افتاد. در ورزش حرفه‌ای اماواگر معنایی ندارد. ما می‌توانستیم از گروهمان هم صعود کنیم. اینکه می‌گویند دست نیجریه درد نکند، به غیر از مریضی و کوته نظری چیز دیگری نیست. ما کار خودمان را کردیم و نیجریه هم برای خودش بازی کرد. بهترین تیم آسیایی بودیم و مردم هم از نتایج راضی بودند


الان وقت خودزنی نیست، باید حمایت شویم


به نظرم وقت این حرف‌ها نیست که بخواهیم اینقدر به حاشیه بپردازیم و خودزنی کنیم. ما الان جزو ۱۲ تیم برتر جهان در المپیک حاضر می‌شویم. این دومین بار برای چند دهه اخیر است که توانستیم چنین افتخار بزرگی را کسب کنیم. باید جشن بگیریم و خودمان را آماده کنیم که پرقدرت در المپیک حاضر شویم. از این کادر و از این بازیکنان باید حمایت شود. کمیته ملی المپیک برای تیم‌هایی که سهمیه می‌گیرند، تمهیداتی در نظر می گیرد که این شامل ما هم می شود.


تا المپیک مرا تحمل کنید، دیگر برنمی‌گردم!


می‌خواستم بعد از جام جهانی از بازی های ملی خداحافظی کنم، اما گفته بودم که اگر سهمیه بگیریم، تا المپیک هستم. الان هم می خواهم تا المپیک ادامه دهم. یک سال دیگر مرا تحمل کنید و بعد از آن می روم و دیگر برنمی‌گردم! بازیکنان هم آخر بازی با من شوخی می کردند و می خواستند مرا به هوا پرتاب کنند! امسال در لیگ ایران و تیم مهرام بازی می کنم و فعلا تا المپیک در تیم ملی هستم.

 

1433470

 

عکس ها: اشکان مهریار

دیدگاه‌ها