کد خبر : 1636139 | 22 شهریور 1398 ساعت 17:09 | 76.1K بازدید | 0 دیدگاه

انقدر کار کردیم که بعد از جام جهانی فقط خوابیدم؛

پشت پرده تیم کی روش از زبان مک درموت

مربی ایرلندی سابق تیم ملی در گفت و گویی به تمجید از دوران همکاری با کارلوس کی روش و سختکوشی و تلاش این مربی در آستانه رقابت های جام جهانی پرداخته است.

پشت پرده تیم کی روش از زبان مک درموت

به گزارش "ورزش سه"، میک مک درموت، مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت و گویی با سایت بلفست لایو انجام داده و درباره کار با کارلوس کی روش در تیم ملی ایران به ویژه دوران جام جهانی صحبت کرده است.

 

مثل مورینیو گل به مراکش را جشن گرفتم

 

در خلال بازی خیلی پیام هایی داشتم که از من می پرسیدند چه می کنی. با یک سری خانواده های روسی در رستوران بازی را می دیدم. دقیقه 95 بود که گل زدیم و من رستوران را روی سرم گذاشته بودم. همه این خانواده های روسی من را با تعجب نگاه می کردند.  من به شکل مورینیو این برد را جشن گرفتم.


6 ماه بازی های اسپانیا را زیر نظر داشتم

 

من از 6 ماه قبل از جام جهانی شروع به آنالیز بازی های اسپانیا کردم. اگرچه همیشه تمرکز روی اولین بازی است که برای ما مراکش بود و ما هم خیلی به بازی اسپانیا اشاره نمی کردیم اما من پشت صحنه داشتم اطلاعات زیادی درباره آنها جمع آوری می کردم. در هنگام بازی ایران و مراکش من در سوچی بودم که بازی اسپانیا و پرتغال را ببینم. کی روش از من خواست که تا ساعت 11 صبح فردای آن شب، گزارش بازی را به دستش برسانم. من همه 15 بازی قبلی اسپانیا را تجزیه تحلیل کرده بودم اما باید گزارش دیدار با پرتغال را هم به آن اضافه می کردم. بازی ساعت 10 شب به وقت روسیه شروع شد و من تا ساعت 1 بامداد نتوانستم به هتل برگردم. پروازم هم ساعت 3 بود پس مجبور شدم در فرودگاه ویدیوها را درست کنم که به کی روش برسانم و گزارش را همانجا نوشتم. ساعت 9 فردا به کمپ رسیدم و دیدم کی روش تنها در کمپ نشسته است. با هم صبحانه خوردیم و من تازه از سوچی رسیده بودم. به من گفت آیا گزارشت برای ساعت 11 آماده است؟ این سبک کاری کی روش است. من دو، سه ساعت برای آماده کردن گزارشم فرصت داشتم. کی روش هم روی آن ادیتی انجام داد تا کامل شود و به بازیکنان نشان بدهیم. این در واقع تعریفی از کار زیاد کارلوس کی روش است.

 

1433782


بعد از جام جهانی فقط خوابیدم

 

شاید برای جام جهانی حدود 140 روز کار پرفشار کردیم. من آرزو می کنم که بقیه مربیان هم بتوانند چنین چیزی را تجربه کنند. بعد از جام جهانی به دبی رفتم و فقط خوابیدم. ساعت 7 شب رسیدم و تا زمان ناهار فردای آن روز دیگر بیدار نشدم. به قدری کار سنگین بود که این اتفاق برای چند روز افتاد.

 

کی روش بیشترین تاثیر را روی من داشته


کی روش بیشترین تاثیر را روی دوران مربیگری من داشته است. او یک شخصیت فوق العاده درخشان است. من با پانزده مربی کار کرده ام که هر کدام نقاط قوت و ضعفی داشته اند و با هم متفاوت بوده اند. اما احتمالا کی روش بیشترین تاثیر را روی من داشته است چون من در دو مقطع طولانی مختلف به عنوان مربی بدنساز و دستیار با او کار کردم و در 2 تورنمنت هم تجربه کار با او را داشته ام.

1433781


9 صبح شروع می کردیم، 5 صبح می خوابیدیم

 

باید ببینید که او در روز چقدر تلاش می کند. او الان 65 سال سن دارد اما بیشتر از یک فرد 25 ساله تلاش می کند. من یک آرشیو از بازی های جام جهانی برای خودم دارم که ما روزی 20 ساعت کار می کردیم. من این شب ها از ساعت مچی خودم عکس می گرفتم که 9 صبح شروع می کردیم و حدودا 5 صبح فردا به رختخواب می رفتیم. این اتفاق هر روز بود و حتی یک روز تعطیلی هم نداشتیم.

 

نگاه کی روش به جزئیات روی من اثر گذاشت

 

کی روش یک انسان تلاشگر بود اما خیلی هم از شما درخواست ها و انتظارات زیادی داشت. فارغ از محیط کاری، او یک انسان درخشان از نظر اجتماعی بود و انسانی جذاب و دوست داشتنی بود که دوست داشتید در کنارش باشید. او بیشترین تاثیر را روی ایده های من داشته، نه فقط در فوتبال که درباره جزئیات. سبکی که کی روش کارها و ایده ها را جمع بندی می کند، خیلی مهم است چون همه می توانند سنگ های بزرگ را ببینند اما سنگریزه ها هستند که شما را به بالا می رسانند (تاکید بر جزئیات).

دیدگاه‌ها