کد خبر : 1636626 | 24 شهریور 1398 ساعت 14:51 | 108.4K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه آغاز سلطنت هازارد در رئال

رونالدو؛ تاریخی ترین شروع یک کهکشانی (عکس)

ادن هازارد جدیدترین کهکشانی رئال، روز گذشته اولین بازی رسمی خود برای این تیم را انجام داد. شروع او اما در حد و اندازه های اسلاف خود نبود.

 رونالدو؛ تاریخی ترین شروع یک کهکشانی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، ادن هازارد تابستان امسال با صرف هزینه ای 100 + 30 میلیون یورو بندهای متغیر از چلسی به رئال مادرید پیوست. بهترین بازیکن لیگ برتر جدیدترین کهکشانی رئال لقب گرفت. تیمی که از سال 2014 و پس از جذب خامس، سیاست جذب بازیکن خود را تغییر داده بود اما نتایج بسیار بد فصل گذشته بار دیگر سران رئال را بر این داشت تا حداقل یک ستاره کهکشانی را به خدمت بگیرند.

هازارد از بخت بد چند هفته پیش مصدوم شد و نتوانست رئال را در سه هفته ابتدایی لالیگا همراهی کند ولی روز گذشته از دقیقه 60 برابر لوانته به میدان رفت و توانست گوشه ای از توانایی های بالای خود را نشان دهد؛ هرچند که به دلیل نبودن در فرم صددرصدی نتوانست شروعی فوق العاده داشته باشد. پروژه کهکشانی کردن رئال از سال 2000 و با انتحاب فلورنتینو پرز به عنوان رئیس باشگاه شروع شد و با جذب زیدان، رونالدو برزیلی، مایکل اوون و .... ادامه یافت. او در دومین مقطع مدیریتی خود در رئال نیز کهکشانی هایی چون کریس رونالدو و کاکا را برای رئال جذب کرد. در زیر نگاهی داریم به شروع هر کدام از این فوق ستاره ها در رئال.

 

 

1434396

 

1434403

 

لوئیس فیگو

پنجم سپتامبر 2000 لوئیس فیگو اولین بازی خود برای رئال را در جام سانتیاگو برنابئو برابر سانتوس برزیل انجام داد. فیگو کاپیتان بارسا بود که به رئال پیوست و استقبال هواداران از او فوق العاده بود. فیگو در برتری 2-0 رئال کار خاصی انجام نداد و مشخص بود که کمی عصبی است. او اما 4 روز بعد در اولین بازی لالیگا و برتری 2-1 رئال بر والنسیا پاس گل پیروز بخش را به رائول داد.

 

 

1434399

 

 

زیدان

اولین بازی زیدان برای رئال در سوپرکاپ اسپانیا برابر ساراگوسا بود که رئال 3-0 پیروز شد. البته این زیدان نبود که تفاوت ها را رقم زد بلکه رائول بود که با هت تریک خود نقش اول را در پیروزی رئال ایفا کرد. زیدان پس از بازی گفت:« این اولین بار بود که در برنابئو بازی می کردم و حس فوق العاده ای دارم. شروع با کسب جام واقعا خوشحال کننده است. امیدوارم جام های زیادی اینجا به دست بیاورم.»

 

 

1434397

 

 

رونالدو برزیلی

شروع رونالدو نازاریو که در آخرین روز نقل و انتقالات از اینتر به رئال پیوست، بهترین شروع یک ستاره کهکشانی است. 31 آگوست 2002 او به رئال ملحق شد و به دلیل ناآمادگی بدنی تا شش اکتبر نتوانست به میدان برود ولی در اولین بازی خود برای رئال برابر آلاوس به محض ورود به زمین موفق به گلزنی شد و کمی بعد دومین گل خود را نیز به ثمر رساند. پاس اولین گل رونالدو برای رئال را زیدان ارسال کرد.

 

 

1434398

 

 

دیوید بکام

ستاره منچستریونایتد تابستان 2003 به رئال پیوست و اولین بازی خود را مثل زیدان در سوپرکاپ اسپانیا تجربه کرد. رئال بازی رفت را 2-1 به مایورکا باخته بود ولی در بازی برگشت 3-0 پیروز شد و بکام نیز زننده یکی از گل ها بود تا شروعی خوب را به یادگار بگذارد. او سه روز بعد در اولین هفته لالیگا در پیروزی رئال مادرید بر بتیس نیز موفق به گلزنی شد.

 

 

1434394

 

 

مایکل اوون

بدترین شروع یک کهکشانی؛ ستاره انگلیسی تابستان 2004 از لیورپول به رئال پیوست اما او شروع خوبی نداشت. اوون که برنده توپ طلای 2004 بود تنها 18 دقیقه برابر نومانسیا به میدان رفت و کار خاصی انجام نداد. تک گل پیروزی بخش رئال را هم رائول به ثمر رساند. اوون یک سال بعد راهی نیوکاسل شد.

 

 

1434395

 

 

کریستیانو رونالدو

در دومین مقطع مدیریتی پرز در رئال رونالدو با انتقالی 96 میلیون یورویی از منچستر جدا و راهی پایتخت اسپانیا شد. او در مراسم معارفه خود برنابئو را پر از تماشاگر کرد و در اولین بازی خود برای رئال که مقابل دپورتیوو در تاریخ 29 آگوست بود نیز برنابئو جای سوزن انداختن نداشت. رونالدو 90 دقیقه در میدان بود و بارها مورد تشویق قرار گرفت. او در برتری 3-2 رئال بر دپورتیوو گل پیروز بخش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. آغازی بر سلطنت 9 ساله او در رئال که منجر به ثبت 451 گل شد. رونالدو فصل 10-2009 شماره 9 را به تن داشت.

 

 

1434402

 

 

کاکا و بنزما

هر دو اولین بازی خود را مثل رونالدو برابر دپورتیوو انجام دادند ولی نتوانستند کار خاصی انجام دهند. دیارا، رائول و رونالدو برای رئال گلزنی کردند.

 

 

1434401

 

 

گرت بیل

ستاره تاتنهام با انتقالی 101 میلیونی به رئال پیوست ولی هنگام گرم کردن برای بازی مقابل ختافه مصدوم شد. اولین بازی او برای رئال برابر اتلتیکو در تاریخ 29 سپتامبر بود ولی بین دو نیمه تعویض شد و رئال هم بازی را باخت.

 

 

1434400

 

 

خامس

اولین بازی ستاره کلمبیایی که 80 میلیون یورو برای جذبش از موناکو هزینه شده بود، دوشنبه 26 آگوست برابر کوردوبا بود. 70356 نفر در برنابئو حاضر بودند و رئال موفق به کسب پیروزی 2-0 شد. او هرچند گلزنی نکرد ولی همه را تحت تاثیر بازی خود قرار داد. رونالدو و بنزما گل های رئال را به ثمر رساندند.

 

 

1434092

 

 

ادن هازارد

دقیقه 58 بازی روز گذشته برابر لوانته بود که هازارد در میان تشویق هواداران به جای کاسیمیرو وارد زمین شد و با تصمیم زیدان به جناح چپ رفت و وینیسیوس بال راست شد. هازارد خیلی زود هم می توانست به گل برسد. او روی یک حرکت تماشایی از میانه زمین به پشت محوطه جریمه رسید و شوت محکمی را روانه دروازه کرد اما واکنش عالی آیتور گلر لوانته باعث شد توپ به کرنر برود.

هازارد دو بار نیز باعث شد تا بازیکنان لوانته با کارت زرد جریمه شوند. حرکات تکنیکی او راهی جز خطا را برای لوانته ای ها باقی نگذاشت. هازارد البته دو بار نیز به شکل بدی در میانه زمین توپ را از دست داد که می توانست برای رئال خطرساز شود با این حال در مجموع نمایش ستاره بلژیکی امیدوارکننده بود هرچند که انتظارات از او بیشتر است.

این 35 دقیقه ای که هازارد در میدان بود قطعا به وی کمک خواهد کرد تا برای بازی چهارشنبه شب در زمین پی اس جی در شرایط ذهنی و بدنی بهتری وارد زمین شود. موتور ستاره بلژیکی تازه گرم شده و با ادامه این روند، روزهای بهتری در انتظار او و رئال خواهد بود.

دیدگاه‌ها