کد خبر : 1636850 | 25 شهریور 1398 ساعت 16:12 | 229.8K بازدید | 0 دیدگاه

٢ سهمیه قطعی و شانس ٣ برنز در٣ وزن آخر

بازهم باخت پای فینال؛ رویای طلا پر پر شد!

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در ٣ وزن آخر با قطعی کردن ٢ سهمیه المپیک، شانس کسب ٣ مدال برنز دارد.

بازهم باخت پای فینال؛ رویای طلا پر پر شد!

به گزارش "ورزش سه"، تا پایان روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان که هر روز به صورت زنده و اختصاصی از سایت و اپلیکشین «آنتن» پخش می شود، شاگردان محمد بنا فقط یک مدال برنز توسط سعید عبدولی کسب کردند و میثم دلخانی هم در وزن ۶۳ کیلوگرم به مقام پنجم رسید.


دیروز در ۳ وزن دوم که تا پای مسابقه فینال پیش رفت، محمدهادی ساروی و حامد تاب بعد از شکست برابر حریفان به شانس مجدد راه یافتند، اما امروز نتوانستند به دیدار رده بندی راه پیدا کنند و مقابل حریفان خود شکست خوردند. همچنین رامین طاهری بعد از شکست در یک چهارم نهایی همان دیروز حذف شد.


امروز هم در ۳ وزن آخر ۳ فرنگی کار ایرانی یعنی علیرضا نجاتی در ۶۰ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند. نتیجه تلاش آن ها هم حضور نجاتی و گرایی در رده بندی با شکست در نیمه نهایی و حضور گرایی در شانس مجدد بعد از شکست در یک‌چهارم نهایی بود.

 


در ادامه نتایج لحظه به لحظه فرنگی کاران ایرانی در روز سوم مسابقات قهرمانی جهان آمده است:


* در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب که دیروز در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد، با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. تاب در این گروه صبح امروز مقابل میهایل میهوت از رومانی با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 


*‌ در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با ارائه فنون زیبا و یک کشتی هجومی با نتیجه 9 بر صفر سیداله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد. او حتی اجازه نداد کشتی به ۳ دقیقه دوم کشیده شود. وی در دور بعد به مصاف برنده مبارزه تورو کاستان از کلمبیا و هایتم محمود از مصر می رود.


* در دور دوم وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی برابر هایتم محمود از مصر قرار گرفت. با اینکه فرنگی کار ایرانی کاملا از حریف خود برتر بود و در ابتدا ۳ امتیاز هم پیش افتاد، اما مصدومیت حریف کشتی را با وقفه مواجه کرد. در ادامه یک امتیاز هم به کشتی گیر مصری داده شد، اما در نهایت نجاتی ۳-۱ این کشتی را به سود خود تمام کرد و به مرحله یک هشتم نهایی رفت.

 

* در مرحله یک هشتم نهایی وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی مقابل کیم سئونگ هاک از کره جنوبی قرار گرفت. او ابتدا با اخطار داوران به حریف صاحب یک امتیاز شد و در ادامه هم یک کول انداز اجرا کرد تا ۴ امتیاز دیگر بگیرد. در ۳ دقیقه دوم نجاتی ۲ امتیاز دیگر از حریفش گرفت و او را خاک کرد تا کشتی ۷-۰ شود. این فرنگی کار سبک وزن ایرانی با همین نتیجه در پایان پیروز شد تا به یک چهارم نهایی برسد.

 

* در مرحله یک چهارم نهایی وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی مقابل ایوو آنگلوف قهرمان جهان از بلغارستان قرار گرفت. نجاتی که در ابتدا با یک اخطار به حریف و یک امتیاز از حریف پیش افتاد، در ادامه به همین شکل یک امتیاز از دست داد. در حالی که با این شرایط فرنگی کار ایرانی شکست می خورد، توانست حریف خود را خاک کند و 2 امتیاز دیگر بگیرد. نجاتی در نهایت 3 بر یک برنده این کشتی حساس شد و ضمن کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

 

* در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی در مرحله نیمه نهایی مقابل کنچیرو فومیتا قهرمان جهان از کشور ژاپن با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

 

 

* در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور نخست برابر استپان داوید از چک قرار گرفت. با اینکه در ابتدا داوران به فرنگی کار ایرانی یک اخطار و به حریف یک امتیاز دادند، در ادامه خاک شدن استپان داوید، ۲ امتیاز برای قاسمی منجزی در پی داشت. همچنین یک امتیاز دیگر با اخطار به حریف به فرنگی کار سنگین وزن ایرانی رسید تا او ۳ بر یک برنده این مبارزه شود. او در دور بعدی در یک کشتی سخت به مصاف سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه می رود.

* در دور دوم وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی‌منجزی برابر سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه رفت. کشتی اصلا خوب برای فرنگی کار ایرانی شروع نشد. حریف روسی یک بار قاسمی را خاک کرد و یک بارانداز هم انجام داد تا  ۴-۰ پیش بیفتد. در ادامه بازهم منجزی خاک شد و پشت سر آن یک بارانداز هم خورد. با اینکه تصور می‌شد کشتی ۸-۰ به پایان رسیده، اما درخواست بازبینی از سوی مربیان ایران و اعتراض به اینکه قاسمی مجری فن بوده، باعث شد تا داوران رای خود را برگردانند. کشتی با نتیجه ۴-۰ ادامه پیدا کرد و قاسمی اولین امتیاز خود را با بیرون بردن حریف به دست آورد. در ادامه حریف روسی از نظر نفس کم آورد و فرنگی کار سنگین وزن ایرانی ۲ بار او را خاک کرد و یک امتیاز هم با بیرون بردنش گرفت تا ۶-۴ برنده این کشتی باشد. در واقع قاسمی منجزی با یک بازگشت شگفت انگیز توانست به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

 

* در مرحله یک چهارم نهایی وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی برابر مومینجان عبداله یف قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان قرار گرفت. قاسمی منجزی در این کشتی سخت و سرنوشت ساز از همان 3 دقیقه اول برتری خود را ثابت کرد و در نهایت با نتیجه 3 بر یک پیروز شد. این فرنگی کار سنگین وزن ایرانی ضمن کسب سهمیه المپیک به مرحله نیمه نهایی راه یافت تا شانس کسب مدال طلا را هم داشته باشد. حریف قاسمی در این مرحله اوسکار پینو هیندس دارنده مدال برنز جهان از کوبا است.

 

*در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در مرحله نیمه نهایی مقابل اوسکار پینو هیندس دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه 6 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

 

 


* در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی که در دور اول استراحت داشت، با دشوارترین قرعه ممکن در دور دوم روبه رو شده بود. او در مصاف با «کیم هیون وو» قهرمان المپیک و جهان یک نمایش خیره کننده داشت. گرایی در حالی که با حملات حریف کره ای مواجه شده بود، با هوشیاری بالا توانست حریفش را به پل بزند. او بعد از ثانیه هایی بار دیگر کیم را خاک کرد. در حالی که فرنگی کار کره ای در پی جبران نتیجه بود، بار دیگر توسط گرایی خاک شد تا کشتی در کمتر از ۲ دقیقه با نتیجه ۸-۰ به سود فرنگی کار ایرانی به پایان برسد. او در دور بعدی به مصاف برنده کشتی میان الوین مورسالیف از آذربایجان و بولکوادزه از گرجستان می رود.

 

* در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از شکست دادن قهرمان المپیک با نتیجه ۸-۰ در دور بعدی در مصاف با الوین مورسالیف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان نیز درخشان ظاهر شد. او با اجرای سالتوبارانداز و خاک کردن حریف اجازه خودنمایی به مورسالیف نداد و در نهایت ۷-۰ برنده شد تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد.


* در مرحله یک چهارم نهایی وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی در شرایطی مسابقه با الکس بیوربرگ کسیدیس، رقیب سوئدی خود را آغاز کرد که در همان ابتدا توانست حریف را خاک کند. اعتراض مربی سوئد باعث شد تا داوران فیلم را بازبینی کنند و بعد از بازبینی این 2 امتیاز را به دلیل استفاده از پا از گرایی گرفتند. با اینکه گرایی با یک امتیاز داور در پی اخطار حریف از کشتی گیر سوئدی جلو بود، در یک غافلگیری خاک شد و بازهم با خطایی که داوران گرفتند، 2 امتیاز داد. در پی اعتراض مربیان ایران، داور یک امتیاز دیگر هم به کشتی گیر سوئدی داد تا در پایان 3 دقیقه اول، کشتی 5 بر یک به سود حریف شود. در 3 دقیقه دوم هم گرایی هجومی کار را آغاز کرد و در حالی که می رفت حریف را به پُل بزند، با یک فیتوی دیدنی از سوی کشتی گیر سوئدی مواجه شد. این فن هم 4 امتیاز داشت تا کشتی 9 بر یک شود. با این نتیجه گرایی بازنده این مبارزه سرنوشت ساز شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. حالا او باید در انتظار فینالیست شدن حریفش باشد تا به گروه شانس مجدد برود.

 

*با توجه به حضور کشتی گیر سوئدی در دیدار فینال وزن 77 کیلوگرم، محمد علی گرایی به گروه بازنده ها رفت تا کار خود را برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

 

 

دیدگاه‌ها