کد خبر : 1637373 | 27 شهریور 1398 ساعت 10:40 | 68.4K بازدید | 0 دیدگاه

خشم کلوپ و شاگردان از اعلام پنالتی در سن‌پائولو

پنالتی ناپولی مقابل لیورپول؛ اولین جنجال لیگ قهرمانان

کارشناسان درباره پنالتی‌ای که داور به نفع تیم ایتالیایی اعلام کرد تا به گل اول این تیم تبدیل شود به دو گروه موافق و مخالف تقسیم شده‌اند ولی لیورپولی‌ها آن را اشتباهی فاحش می‌دانند.

پنالتی ناپولی مقابل لیورپول؛ اولین جنجال لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یورگن کلوپ دیشب دفاع از عنوان قهرمانی‌شان در چمپیونزلیگ را با سفری به ناپولی آغاز کردند تا در بازی‌ای دشوار به مصاف ناپولی بروند. بازی‌ای که بسیاری از کارشناسان آن را دشوارترین بازی شاگردان کلوپ در مرحله گروهی چمپیونزلیگ امسال می‌دانستند و با شروع بازی مشخص شد که حق با آنها بوده است.

 

درحالیکه نتیجه بازی 0-0 ادامه داشت و تنها هشت دقیقه به پایان مسابقه مانده بود، داور مسابقه حکم داد که اندی رابرتسون روی خوزه کایخون بازیکن ناپولی مرتکب خطا شده است. با وجود اعتراض لیورپولی‌ها داور مسابقه فلیکس بریش، صحنه را با استفاده از VAR بررسی کرد و بر نظر خود پای فشرد تا ناپولی صاحب یک ضربه پنالتی شود. پنالتی‌ای که توسط دریس مرتنز وارد دروازه قرمزها شد. شب بد لیورپول و کلوپ به اینجا ختم نشد و فرناندو یورنته در دقیقه 90+2 اختلاف را دو برابر کرد تا مثل سال گذشته شکست تلخ دیگری برای لیورپولی‌ها در سن پائولو رقم بخورد.

 

1435263

 

کارشناسان اما درباره پنالتی بودن یا پنالتی نبودن صحنه منجر به اعلام پنالتی به نفع ناپولی به دو گروه موافق و مخالف تقسیم شده‌اند. این در حالی است که یورگن کلوپ بعد از بازی به صراحت گفت که صحنه به وضوح و آشکارا در مقابل دید همه بوده و اعلام پنالتی اشتباه داور بوده است.

 

پیتر والتون در پایان بازی اعلام کرد که داور مرتکب اشتباه نشده است. او در این باره گفت:" به نظر نمی‌رسد تماس سختی بین دو بازیکن انجام شده باشد ولی در این صحنه‌ها VAR به میان می‌آید تا اگر داور اشتباه کرده باشد تصحیحش کند. من معتقدم در این صحنه داور مرتکب اشتباهی فاحش نشده. می‌توان گفت که آن حرکت خطا نبوده ولی نباید به داور خرده گرفت که اشتباه فاحشی انجام داده است".

 

لیورپول - ناپولی - 2019

 

ریو فردیناند هم در پایان بازی تقصیر را متوجه اندی رابرتسون دانست و گفت:" در چنین بازی‌هایی جزئیات کوچک هستند که نتیجه را مشخص می‌کنند. این حرکت از رابرتسون بعید است چون او اجازه داد که داور در این صحنه بتواند چنین تصمیمی به ضرر تیمش بگیرد. او می‌توانست خیلی راحت بازیکن حریف را مدیریت کند چون او در آن لحظه خطر خیلی جدی‌ای نبود. وقتی بازیکن این کار را می‌کند و به داور فرصت می‌دهد تا به ضرر تیمش تصمیم‌گیری کند دیگر همه چیز به شانس و اقبال بستگی دارد. ولی من معتقدم آن صحنه واقعا پنالتی بود و برخورد و تماس انجام شده بود".

 

پیتر کراوچ اما معتقد بود صحنه جنجالی پنالتی نبوده. او در این باره گفت:" اول که صحنه را دیدیم فکر کردیم بدون شک پنالتی است ولی بعد به نظر آمد که اشتباه کرده‌ایم. تماس بین دو بازیکن وجود داشت ولی آیا شدتش برای اعلام پنالتی کافی بود؟ بازیکن حریف حتی قبل از تماس در حال انداختن خود به زمین است. او پشت به دروازه هم هست".

 

مایکل اوون، اسطوره باشگاه لیورپول معتقد است این پنالتی در شرایط پنجاه پنجاه اعلام شده است. اوون در این باره گفت:" در چنین صحنه‌هایی داور باید مطمئن باشد که خطای مستحق پنالتی انجام شده درحالیکه در این صحنه اگر خوب دقت کنید می‌بینید که شاهد وضعیتی پنجاه پنجاه هستیم. در این هیچ شکی نیست که خطایی واضح و آشکار اتفاق نیفتاده که بدون هیچ شک و تردیدی حکم به پنالتی داده شود. این پنالتی بازی را عوض کرد چون لیورپول فشار را به اوج رسانده بود و ممکن بود هر لحظه نتیجه بگیرد. با اینحال لیورپول نسبت به سال گذشته خیلی بهتر کار کرد ولی باز هم برای پیروزی بر ناپولی کافی نبود".

 

 

دیدگاه‌ها