کد خبر : 1637381 | 27 شهریور 1398 ساعت 11:10 | 82.1K بازدید | 0 دیدگاه

با دفع پنالتی مارکو رویس در وست‌فالن

جنگ تراشتگن و نویر در مرحله جدید

مانوئل نویر سالها است که سنگربان اول بی چون و چرای تیم ملی آلمان است اما مارک آندره تراشتگن دروازه‌بان بارسا این روزها بیشتر از هر زمان دیگری تخت پادشاهی نویر را تهدید می‌کند.

جنگ تراشتگن و نویر در مرحله جدید

به گزارش "ورزش سه"، مانوئل نویر سالها است که پیراهن شماره یک تیم ملی آلمان را قبضه کرده و به تنها گزینه مانشافت برای محافظت از دروازه‌اش تبدیل شده است. نویر از سال 2010 تا امروز همیشه درون دروازه تیم ملی آلمان دیده شده و به این ترتیب عملا نامش با دروازه‌بانی آلمان گره خورده است. حتی زمانی که نویر سال گذشته به دلیل مصدومیت مجبور شد هشت ماه از میادین به دور باشد، با اینحال کسی شک نداشت که یواخیم لوو او را دروازه‌بان اول خود می‌داند و نه مارک آندره تراشتگن، دروازه‌بان آلمانی بارسلونا را.

 

1435272

 

تراشتگن اما گمان می‌کرد درخشش‌های او با پیراهن بارسلونا و مصدومیت نویر باعث می‌شود بعد از سالها سرانجام از دید او حق به حقدار رسیده و بتواند در جام جهانی روسیه از دروازه تیم ملی کشورش محافظت کند. ولی یواخیم لوو نظر دیگری داشت و در روسیه به نویر تازه از بند مصدومیت رهایی یافته بازی داد. جام جهانی کابوس‌واری که برای آلمان با درد و رنج بسیار به پایان رسید و باعث شد تراشتگن در عین ناراحتی بابت حذف تیم ملی کشورش، با نگاهی معنادار به چشمهای لوو نگاه کند و به زبان بی‌زبانی به او بفهماند که تصمیمش در بازی دادن به نویر چقدر اشتباه بوده است.

 

تراشتگن در جام جهانی روسیه از اعتراض خودداری کرده و در ظاهر با رضایت روی نیمکت مانشافت می‌نشست. اما در هفته‌های اخیر سرانجام بغض فروخورده تراشتگن شکست و او به انتقاد علنی از یواخیم لوو و مانوئل نویر پرداخت و مدعی شد که سنگربانی آلمان حق او است. تراشتگن در گفتگوی علنی با رسانه‌ها گفت نمی‌فهمد چرا او همچنان باید در تیم ملی نیمکت‌نشین باشد و نتواند به جایگاهی که حق خود می‌داند دست پیدا کند.

 

1435271

 

نویر در عین حال به صحبتهای تراشتگن واکنش تندی نشان داد و به این ترتیب دعوای لفظی شدیدی بین دو دروازه‌بان مطرح آلمانی درگرفت. یواخیم لوو اما در پاسخ به دعوای نویر و تراشتگن اعلام کرد که رقابت شدید بین این دو مثل رقابت نرهای غالب در گروه‌های حیوانات است و می‌تواند به نفع مانشافت باشد. این در حالی است که اخیرا تنها باری که یواخیم لوو به تراشتگن فرصت خودنمایی درون دروازه آلمان را داده در بازی با صربستان در ماه مارس بوده که دروازه‌بان بارسا 45 دقیقه فرصت پیدا کرد تا از دروازه تیم ملی کشورش محافظت کند.

 

تراشتگن دیشب در آلمان و در استادیوم خانگی دورتموند با پیراهن بارسلونا مقابل زردپوشان آلمانی ایستاد و با بسته نگه داشتن دروازه‌اش پیامی دیگر برای یواخیم لوو ارسال کرد تا به او نشان دهد می‌تواند برای بسته نگه داشتن دروازه مانشافت به سنگربان اول بی چون و چرای باشگاهی به بزرگی بارسلونا اعتماد کند. طنز ماجرا اینجا است که احتمال دارد تراشتگن به زودی جایزه بهترین دروازه‌بان دنیا را از آن خود کند آنهم در حالی که در تیم ملی کشور خود همچنان دروازه‌بان دوم است و روی نیمکت می‌نشیند.

 

تراشتگن دیشب در بازی بارسلونا مقابل بوروسیا دورتموند درخشان ظاهر شد و با چند سیو استثنایی مهم‌ترین نقش را در بسته ماندن دروازه تیم کاتالان و شکست نخوردن شاگردان والورده داشت. در واقع در این بازی کاری نبود که تراشتگن برای بسته نگه داشتن دروازه بلوگرانا نکند. از گرفتن پنالتی مارکو رویس گرفته تا گرفتن یک ضربه آزاد استثنایی و چند موقعیت گل بسیار خطرناک. درخشش تراشتگن باعث شد ایکر کاسیاس، دروازه‌بان سابق رئال مادرید که در زمان حضور در دروازه این تیم از سوی بسیاری بهترین دروازه‌بان دنیا دانسته می‌شد زبان به تحسین تراشتگن باز کرده و با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی درخشش او مقابل دورتموند را ستایش کند. 

 

1435296

 

اما از سوی دیگر مانوئل نویر هم در هفته‌های اخیر عملکرد قابل تقدیری داشته و به خصوص در بازی بایرن مونیخ و لایپزیش چنان عملکردی داشت که رسانه‌های آلمانی اغلب از درخشش او در این بازی با تیترهای "بازگشت مانوئل نویر" استقبال کردند. نویر در بازی مقابل لایپزیش آمار ضربه به توپ بسیار بالایی داشت چرا که در جریان بازی عملا در نقش یک مدافع سوئیپر ظاهر شد. نقشی که به نظر می‌رسید یواخیم لوو علاقه زیادی دارد که در تیم ملی آلمان هم به این دروازه‌بان کارکشته و کهنه‌کار محول کند.

 

البته رقابتهای شدید بین دروازه‌بانها در تیم ملی آلمان به رقابت نویر و تراشتگن محدود نمی‌شود و در فوتبال این کشور سابقه‌ای طولانی دارد. یکی از به یاد ماندنی‌ترین و شدیدترین رقابتها درون دروازه آلمان رقابت اولیور کان و ینس لمان در سالهای نه چندان دور بود که نسلی از فوتبالدوستان آن را به خوبی به خاطر دارند.

آرش جلال منش

 

 

دیدگاه‌ها