کد خبر : 1637514 | 27 شهریور 1398 ساعت 19:57 | 39.3K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ قهرمانان از فینالیست های پارسال خالی شد؛

کاشیما - پرسپولیس؛ فینال سال قبل آسیا فراموش شد

قهرمان دوره گذشته رقابت های لیگ قهرمانان آسیا امروز در خانه خود با مسابقات این فصل وداع کرد و شانس رسیدن به نیمه نهایی را از دست داد.

کاشیما - پرسپولیس؛ فینال سال قبل آسیا فراموش شد

 

به گزارش "ورزش سه"، بعد از ظهر امروز دیدارهای دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسما به پایان رسید و هر 4 تیم راه یافته به نیمه نهایی مشخص شدند. پس از اینکه تیم های السد قطر، الهلال عربستان و شانگهای چین در روزهای اخیرجواز حضور در نیمه نهایی را به دست آوردند، تنها رقابت باقی مانده بین تیم های کاشیما آنتلز ژاپن و گوانگژوی چین بود که تیم چهارم هم مشخص شود.

 

کاشیما و گوانگژو در بازی رفت در چین به تساوی بدون گل رسیدند و تعیین تیم صعود کننده کاملا به بازی امروز کشیده شد. در بازی امروز هم کاشیما که میزبان بود، نتوانست نتیجه لازم را در خانه کسب کند و در مقابل دیدگان هوادارانش با لیگ قهرمانان وداع کرد. گلی که اندرسون تالیسکا در نیمه اول وارد دروازه این تیم کرد، نیاز به زدن 2 گل را برای ژاپنی ها به وجود آورد اما آنها در ادامه بازی فقط یک گل زدند و در نهایت به خاطر گل خوردن در خانه، حذف شدند.

 

کاشیما آنتلرز دومین و آخرین بازمانده از فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان بود. دیگر تیمی که سال قبل به فینال رسیده بود، پرسپولیس ایران بود. تیمی که با شرایطی دشوار از نظر تعداد بازیکن و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خود را به فینال آسیا رسانده بود، بعد از جذب چند بازیکن در دور بعدی لیگ قهرمانان نتوانست از گروه خود صعود کند و خیلی زود با مسابقات قاره ای سال 2019 خداحافظی کرد.

 

1435437

 

اما کاشیما در دور گروهی مسابقات امسال پس از رقابتی دشوار با ژیونگنام کره و شاندونگ چین توانست به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند. بعد از صعود به عنوان تیم دوم، در یک هشتم نهایی کاشیما با هموطن خود سانفرس هیروشیما روبرو شد و نه چندان با قدرت، به واسطه قانون گل زده در خانه حریف این تیم را کنار زد و به مرحله بعد رسید. اما در یک چهارم نهایی همین قانون گریبان تیم ژاپنی را گرفت و قهرمان دوره قبل آسیا را از رویا پردازی باز داشت.  تیم فابیو کاناوارو توانست قهرمان آسیا را کنار بزند و این اتفاق تلخ را بدون هیچ شکستی برای کاشیما ثبت کند.

 

تیم ژاپنی در لیگ امسال نسبت به سال قبل عملکرد به مراتب بهتری داشته و فعلا در رتبه دوم جدول ژاپن قرار دارد. در حالی که فصل گذشته کاشیما زمانی که به مصاف پرسپولیس رفت، تیم چهارم جدول ژاپن بود. با این حال، توفیق تاریخی ای که سال قبل در آسیا نصیب این تیم شد، دیگر امسال برای یاران سرجینیو و لئو سیلوا رقم نخواهد خورد.

 

فصل گذشته لیگ قهرمانان دو فینالیست جدید داشت. تیم های پرسپولیس و کاشیما برای اولین بار در فینال لیگ قهرمانان حاضر شدند و نهایتا کاشیما توانست به عنوان قهرمانی برسد. امسال هم این دو تیم شانس حضور در فینال را از دست دادند و حالا تیم هایی می توانند به فینال برسند که همگی سابقه قهرمانی آسیا را دارند. السد قطر و الهلال عربستان در منطقه غرب و اوراوا ردز ژاپن و شانگهای چین در منطقه شرق.

دیدگاه‌ها