کد خبر : 1637879 | 29 شهریور 1398 ساعت 21:50 | 39.6K بازدید | 0 دیدگاه

تیم تارتار لقمه گلوگیر مدعیان

سپاهان صفر-نفتMIS صفر؛سوشا خون داد و تسلیم نشد

تیم فوتبال سپاهان علیرغم حملاتی که داشت، مقابل سوشا مکانی و شاگردان مهدی تارتار موفق به گلزنی نشد.

سپاهان صفر-نفتMIS صفر؛سوشا خون داد و تسلیم نشد

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان امیرقلعه نویی در شرایطی به دومین دیدار خانگی  رسیده بودند که با توجه به تساوی بدون گل در هفته سوم مقابل فولادخوزستان تنها به کسب هر سه امتیاز بازی می اندیشند و امیرقلعه نویی نیز برای رسیدن به این هدف، ترکیبی هجومی برای تیمش در نظر گرفته بود؛ با این حال نفت مسجد سلیمان که در هفته سوم استقلال تهران را در خانه متوقف کرده بود، توانست پس از تراکتور و شاگردان استراماچونی، دیگر تیم مدعی لیگ برتر را نیز ناکام کند و یک امتیاز از تیم سپاهان بگیرد. با این تساوی سپاهان 8 امتیازی شد و با توجه به باخت خانگی شهرخودرو، همچنان پایین تر از این تیم خواهد بود. در سوی دیگر نیز نفت مسجد سلیمان که نمایشی سرسختانه داشت، 4 امتیازی شد تا رتبه های میانی جدول رده بندی را در اختیار داشته باشد. نکته جالب توجه این دیدار بازگشت سوشا مکانی بود که توانست بارها دروازه تیمش را در مقابله با حملات سپاهانی  ها حفظ کند.

 

فولاد مبارکه سپاهان – نفت مسجدسلیمان – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه نقش جهان اصفهان


داور: سیدمهدی سیدعلی؛ کمک ها: علی اکبر نوری – محمدرسول ذورقی؛ کمک داوران اضافی: محمدباقر پورباقر – علی ابراهیمی؛ داور چهارم: علی احمدی.


ناظر داوری: حاتم بک پور


ترکیب سپاهان:


پیام نیازمند، سعید آقایی (75 علی قربانی)، عزت پورقاز، گئورگی ولسیانی، مرتضی منصوری، امید نورافکن، مهدی کیانی، کومان، محمد محبی، محمدرضا حسینی (64 سجاد شهباززاده) و استنلی کی روش.
سرمربی: امیرقلعه نویی

 

 

ترکیب نفت مسجد سلیمان:

سوشا مکانی ، محمد طیبی، حامد نور محمدی ،علیرضا علی زاده ، حسین ابراهیمی ( 85 مهدی رستمی ) ، میثم نقی زاده ،سعید آهنی ( 64 محمد ابراهیمی) ،مجید عبدی، سجاد جعفری، میلاد خدایی ،میر هادی میر جوان(68-فرزاد حاتمی)

سرمربی: مهدی تارتار

 

 

 

شرح بازی


سپاهان در مجموع طی نیمه اول موقعیت های بیشتری روی دروازه میهمان خود ایجاد کرد ولی شاگردان مهدی تارتار هم دست و پا بسته نشان نداند و هر وقت صاحب توپ می شدند، می توانستند برای ثانیه هایی با پاس کاری های متوالی تیم سپاهان را تحت تاثیر خودشان قرار دهند. بیشتر موقعیت های سپاهان در نیمه اول روی ضربات ایستگاهی و ارسال از کناره ها بود ولی راه به جایی نبرد تا در انتظار استراتژی و تعویض های قلعه نویی در نیمه دوم بازی باشیم. در نیمه دوم امیرقلعه نویی با همان ترکیب نیمه اول کار را شروع کرد ولی در ادامه به ترتیب سجاد شهباززاده و علی قربانی را وارد زمین کرد تا شرایط بهتری در بخش هجومی پیدا کند. حملات سپاهان در نیمه دوم با توجه به فشردگی بیشتر شاگردان تارتار به کناره ها منتقل شد و بارها شاهد ارسال از بازیکنان این تیم بودیم ولی تیم نفت مسجد سلیمان در خط دفاعی بدون اشتباه بازی کرد تا مسجد سلیمانی ها در روزی که سوشا مکانی نیز درخشش قابل توجهی داشت، با 2 امتیاز از ورزشگاه نقش جهان خارج شوند.

 

کارت زرد

سعید آقایی (13) از سپاهان

سوشا مکانی (90+1)، حامد نورمحمدی (90+2) از نفت مسجد سلیمان

 

 

دقایق حساس

دقیقه 13: ضربه ایستگاهی حسین ابراهیمی که با قدرت از پشت محوطه جریمه زده شد، با آقایی در میان راه برخورد کرد تا به دروازه پیام نیازمند نرسد.

دقیقه 21: ارسال محمد محبی از سمت راست خط هجومی نفت مسجد سلیمان با دخالت استنلی کی روش روبرو شد ولی ضربه استنلی قدرت لازم را نداشت و سوشا به راحتی آن را به آغوش کشید.

دقیقه 23: ارسال سعید آقایی با ضربه حسینی می رفت تا به گل اول بازی بدل شود ولی مکانی به خوبی توپ را از روی خط به بازی بازگشت داد تا جدی ترین موقعیت بازی تا این دقیقه از خط عبور نکند.

دقیقه 38: ارسال محمدرضا حسینی و ضربه محمد محبی که روی یک ضربه ایستگاهی از سمت راست خط دفاعی نفت مسجد سلیمان بود، با اختلاف دو سه متری راهی اوت شد.

دقیقه 40: ضربه سر علیرضا علیزاده بازیکن تیم نفت مسجد سلیمان همان جایی رفت که نیازمند ایستاده بود. پیش از این ضربه سر، تیم نفت مسجد سلیمان روی یک شوت محکم، دروازه سپاهان را با تهدیدی جدی مواجه کرد که البته نیازمند توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 43: ضربه ایستگاهی محمدرضا حسینی بار دیگر روی دروازه نفت خطرساز شد ولی در چند رفت و برگشت در نهایت توپ در اختیار سوشا قرار گرفت.

دقیقه 50: سوشا مکانی دو مرتبه یک بار روی شوت محکم استنلی کی روش و یک بار روی ضربه سر محمد محبی از تیر یک، با واکنش های فوق العاده مانع از گلزنی شاگردان امیرقلعه نویی شد.

دقیقه 77: سوشا مکانی روی یک حمله سریع از سپاهان پس از خروج از دروازه با محمد محبی برخورد کرد و حالا دقایقی است بازی به تاخیر افتاده است.

دقیقه 84: سوشا مکانی با خروج به موقع از دروازه مانع خطرناک تر شدن موقعیتی شد که سپاهانی ها ایجاد کرده بودند.

دقیقه 90: ضربه سر علی قربانی با فاصله زیادی از کنار دروازه راهی اوت شد.

 

حاشیه های بازی

 

* در حالی که امیرقلعه نویی روز گذشته از هواداران سپاهان خواسته بود تا به ورزشگاه بیایند، استقبالی از دومین دیدار خانگی طلایی پوشان نشده و چیزی حدود 3 هزار نفر تاکنون به ورزشگاه رسیده اند که البته این تعداد در حال افزایش است.

* نکته جالب توجه ترکیب سپاهان اینکه محمد محبی در میان نفرات اصلی وجود دارد و محمدرضا حسینی و استنلی کی روش برای اولین مرتبه به ترکیب اصلی رسیده اند.

* در دقایق ابتدایی بازی، دودی انبوه زمین بازی و به خصوص سمت چپ زمین سپاهان را گرفته؛ دودی که هواداران سپاهانی آن را ایجاد کرده اند و تصاویر تلویزیونی را با مشکل روبرو کرده است.

* عباس عسگری هافبک تیم نفت مسجد سلیمان به دلیل پارگی رباط صلیبی که مقابل استقلال رخ داد، در این مسابقه جای خود را به بازیکن دیگری داده است.

* با تعویض سعید آقایی امید نورافکن به پست دفاع چپ خواهد رفت و سجاد شهباززاده جایگزین او می شود.

* سپاهان در دقایق پایانی بازی تلاش زیادی برای زدن گل برتری دارد.

* داور 6 دقیقه وقت اضافی برای بازی درنظر گرفته است. این وقت اضافی به دلیل مصدومیتی بود که برای مکانی ایجاد شد و این بازیکن با فکی که دچار خونریزی شده بود، مداوا شد و به زمین بازگشت.

*صندلی های ورزشگاه نقش جهان در این بازی شماره گذاری شده بود.

*مانند بازی قبلی تیم سپاهان دو گیت الکترونیک  نصب شده بود اما فعال نبود.

*در این بازی تعدادی از هواداران تیم سپاهان به طبقه بالا ورزشگاه نقش جهان رفته بودند.
 
*استقبال هوادارن از این بازی کم شده بود و تعداد آن ها نزدیک به ۵ هزار نفر بود.

*هواداران تیم سپاهان قبل از سوت شروع بازی هوادارن دود زا روشن کردند تا شور و حال ورزشگاه را عوض کنند.

*قبل از شروع بازی عزت الله پور غاز، مهدی کیانی، سعید آقایی به سمت نیمکت تیم نفت مسجد سلیمان رفتند و سجاد جعفری نیز به سمت نیمکت سپاهان رفت.

*در ورزشگاه نقش جهان دو پرچم بزرگ زرد روی سکوها نصب شده بود.

*کیروش استنلی و محمدرضا حسینی برا اولین بار در ترکیب ثابت سپاهان حضور داشتند.

*سعید آقایی در دقیقه ۱۴ دچار مصدومیت شد که پس از چند دقیقه به زمین مسابقه بازگشت و بازی را ادامه داد.

*دقیقه ۲۳ با مصدویت کیروش استنلی، علی قربانی نیز در همان زمان به گرم کردن در کنار نیکمت سپاهان پرداخت.

*با وجود شماره گذاری صندلی ها تعدادی از تماشاگران به صورت پراکنده بر روی سکو ها نشسته بودند.

*قبل از شروع نیمه دوم محمد طیبی با محمدرضا مهدی زاده، علیرضا نقی زاده و رضا میرزایی خوش و بشی را انجام داد.

*سپاهان با سه دقیقه تاخیر از رختکن وارد میدان شد.

*امیر قلعه نویی در دقیقه ۵۵ به داور اعتراض کرد، دلیل این اعتراض آفسایدی بود که برای تیم سپاهان گرفته شده بود.

*در این بازی ۷۶۰۰ هوادار برای تماشای این بازی به ورزشگاه نقش جهان آمده بودند.

*سوشا مکانی در دقیقه ۷۶ از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد که پس از مداوا به بازی ادامه داد.
 
*مکانی پس از مصدومیت از سرمربی تیم خواستار تعویضش شد اما تار تار هر سه تعویض خود را انجام داده بود.

*امیر قلعه نویی تا پایان بازی از کنار زمین تیم سپاهان را هدایت می‌کرد و از عملکرد تیمش راضی نبود.

 

اتفاق ویژه


نفت مسجد سلیمان برای سومین مرتبه مقابل مدعیان قهرمانی در 4 هفته اخیر لیگ قرار گرفته و توانسته آنها را متوقف کند. تراکتور، استقلال و سپاهان علیرغم تمام ادعاهایی که برای قهرمانی دارند، بیشتر از یک امتیاز از تیم تارتار نگرفته اند.

 

بهترین بازیکن


سوشا مکانی در دیدار برابر سپاهان بار دیگر بازی در لیگ برتر را تجربه کرد و توانست بازگشتی چشمگیر داشته باشد. سوشا روی ارسال ها بی نقص کار کرد و چند واکنش بسیار خوب داشت. این دروازه بان در دقایق پایانی نیمه دوم در اثر برخورد با محمد محبی دچار خونریزی از ناحیه صورت شد و پس از چند دقیقه مداوا، شرایط بازگشت به زمین را پیدا کرد.

 

دیدگاه‌ها