کد خبر : 1638290 | 30 شهریور 1398 ساعت 21:42 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین روز تابستان به وقت دربی

سوت نودمین یا نودویکمین دربی شهر تهران در حالی به قضاوت موعود بنیادی فر که برای اولین بار این رقابت حساس را بعنوان قاضی میدان تجربه می کند زده خواهد شد.

آخرین روز تابستان به وقت دربی

سرمربیان دو تیم از کنفرانس خبری بر شیپور جنگ نواختند!

 

گابریل کالدرون از مکتب آمریکای جنوبی می آید. در کشور او سوپرکلاسیکو یک کارزار واقعی است و آنجا خبری از مصاحبه های مهندسی شده و حرف های شعاری نیست، او به صراحت اعلام می کند که وزارت ورزش از استقلال حمایت می کند و مثال زنده این موضوع را عدم خرید یک مهاجم طراز اول در تیم خودش می داند آنجا که می گوید :

جونیور اولویت نهم من بوده است! من شیخ دیاباته را می خواستم اما به ما ( پرسپولیس) گفتند بازیکن گرانقیمت خارجی ممنوع!

 

از آنسو آندره آ استراماچونی ضمن رعایت کسوت کالدرون نسبت به صحبت های او واکنش اعتراضی داشت و گفت:
آنروزی که ما (استقلال) دیاباته را خریدیم اصلا کالدرون هنوز سرمربی پرسپولیس نبود و نمی دانم چرا سرمربی سرخ ها درباره ما حرف می زند؟!

 

نکته صحبت های دو مربی صراحت لهجه و حرفه ای گری آنهاست، هردو می خواهند با این حرف ها فشار را از روی تیم های خود بردارند ولی از اصول خارج نمی شوند و با رعایت ادب و احترام ولی کاملا جدی تیم های یکدیگر را به چالش می کشند!

 

دربی روز آخر تابستان ۹۸ برای هر دو تیم در جدول مهم و تاثیرگذار است. پرسپولیس با بُرد به حداقل دومی جدول با امتیاز برابر با شهرخودرو می رسد. سرخ ها می توانند به امید یک نتیجه رویایی یعنی پیروزی با آوراژ چهار گل نسبت به آبی ها صدر جدول را در هفته چهارم پس بگیرند و از آنسو استقلال با پیروزی بر رقیب سنتی اش به یک امتیازی سرخ ها و چهار امتیازی صدر جدول می رسد، قطعا" پیروزی مقابل پرسپولیس فشار را از روی استرا و شاگردانش بر می دارد و آنها کاملا" از بحران عبور می کنند!

 

یک باور کلیشه ای وجود دارد که سرمربی برنده دربی تا آخر فصل گارانتی می شود و این برای هم کالدرون و هم استراماچونی از نان شب واجبتر است!

 

هر دو مربی با فلسفه هجومی کارشان را در تیم ها خود آغاز کرده اند و باید دید در مهمترین دربی قاره آسیا، باز شهامت ارائه فوتبال هجومی را دارند یا احتیاط را سرلوحه کار خود قرار می دهند؟!

 

مجتبی مالکی

دیدگاه‌ها