کد خبر : 1638374 | 31 شهریور 1398 ساعت 11:58 | 150K بازدید | 0 دیدگاه

سخت است روزی بخواهم به جده بازگردم

برانکو: الاهلی بدون من قهرمان عربستان می‌شود

سرمربی مشهور کروات چند روز بعد از برکناری از سمت سرمربیگری الاهلی در مصاحبه‌ای طولانی با الریاضیه ادعا کرد این تیم بدون او قهرمان عربستان می‌شود.

برانکو: الاهلی بدون من قهرمان عربستان می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، دوران همکاری برانکو ایوانکوویچ با باشگاه الاهلی کمتر از سه ماه طول کشید. مربی کروات بعد از نتایج نه چندان مناسبی که کسب کرد قربانی عادت همیشگی سران باشگاه‌های عربی حاشیه خلیج فارس شد و حکم اخراج و برکناری را دریافت کرد تا زودتر از پیش‌بینی‌ها خانه‌نشین شود.


روزنامه الریاضیه چند روز بعد از اخراج غیرمنتظره مرد کروات گفتگوی طولانی با برانکو انجام داد که در این گفتگوی مفصل سرمربی موفق سال‌های گذشته پرسپولیس ایران و ناکام الاهلی مدعی شد تیمی که در جده دور هم جمع کرده است قهرمان این فصل لیگ عربستان خواهد شد.


برانکو در بخشی از صحبت‌های خود گفت:« متاسفم که بگویم الاهلی بدون من قهرمان عربستان می‌شود». ادعایی که نویسنده روزنامه الریاضیه در واکنش به آن مدعی شد مرد کروات رازهای اخراج از الاهلی آن هم بعد از مدت کوتاهی از آغاز همکاری را با گفتن این جمله بر زبان آورد و ابراز تاسف کرد که در روز قهرمانی الاهلی او سرمربی این تیم نخواهد بود.


در مقاله‌ای که الریاضیه منتشر کرد آمده است:« برانکو ایوانکوویچ در مدت کوتاه هدایت الاهلی نتوانست انتظارات را برآورده کند و شکست برابر الوحده انتهای جدولی باعث شد تا او با خشم هواداران روبه‌رو و از باشگاه اخراج شود. با این حال ایوانکوویچ علاقه‌اش به رئیس باشگاه همین طور امیر منصور بن مشعل را پنهان نکرد و با تصمیم آنها برای قطع همکاری کنار آمد».

 

1436553


برانکو در پاسخ به این سئوال که چرا برکنار شدید، گفت:« این سئوال را از مدیریت باید بپرسید. من واقعا تصور نمی‌کردم بعد از دو هفته این اتفاق رخ بدهد، دو هفته‌ای که ما درگیر مشکلات زیادی بودیم و تیم را کامل در اختیار نداشتیم. از مصدومیت‌ها گرفته تا حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی همگی ما را به چالشی دشوار کشیده بود».


او در ادامه گفت:«خیلی عادی سر تمرینات حاضر شدم اما مدیریت تصمیم گرفته بود که قطع همکاری کنیم. مدیراجرایی باشگاه به من ابلاغ کرد که دیگر سرمربی تیم نیستم. تا الان هیچ توافقی وجود ندارد و ما تسویه حسابی امضا نکردیم. من اخبار زیادی در خصوص اختلاف نظرات پیرامون برکناری‌ام شنیده‌ام اما مهم این است که الان دیگر سمتی ندارم».


سرمربی کروات پیرامون اختلاف با بازیکنان تیم افزود:« من مشکل خاصی با هیچ بازیکنی نداشتم. طبیعتا با 11 بازیکن اصلی کار می‌کنی و بقیه ذخیره هستند که دلیل ناراحتی‌شان شاید همین باشد. ما باید با بازیکنانی که خصوصیات حرفه‌ای دارند کار کنیم. من همیشه با بازیکنانم انفرادی صحبت می‌کنم و با عمر السومه هم پیرامون همین رویه صحبت کردم. اما متاسفانه رسانه‌ها صحبت‌های ما را درست ترجمه نکردند و همین باعث شد جرقه اختلافاتی که شما به آن اشاره می‌کنید زده شود».


برانکو پیرامون خروج از لیگ قهرمانان تصریح کرد:« من دو بازی سخت داشتم با الهلال که اولی را با چهار گل واگذار کردیم. غایبان زیادی داشتیم و الهلال با وجود این که خوب نبود تنها به خاطر کمبودهای تیم من توانست به آن برد برسد. در بازی برگشت هم هر چه تلاش کردیم نتوانستیم به بردی بهتر از یک گل برسیم».


این مربی پیرامون این که در کار و تصمیمات او دخالت می‌شد، گفت:« به هیچ وجه دخالتی در کار من نبود. من بازیکنان را در تمرینات می‌سنجیدم و با مشورت‌هایی که با همکاران داشتم همین طور آنالیز آمادگی بازیکنان ترکیب را می‌چیدم و نمی دانم منظور از دخالت‌ها چیست؟ شاید من برخی بازیکنان را بازی نمی‌دادم که آنها محبوب طرفداران بودند که همین امر شائبه‌هایی ایجاد کرده بود».


برانکو به کهنه‌کارترین بازیکن النصر اشاره و حسین عبدالغنی را یک استثنا قلمداد کرد و گفت او با 200 درصد آمادگی در تمرینات و بازی‌ها شرکت می‌کرد و کمتر مربی حاضر می‌شود چنین بازیکنی را از دست بدهد. سرمربی کروات در ادامه با پیش‌بینی این که الاهلی قهرمان می‌شود، افزود:« متاسفم که این واقعیت را از الان به زبان بیاورم آن هم این که تیمی که ساختم قهرمان عربستان می‌شود آن هم بدون حضور من روی نیمکت مربیگری‌اش».

 

 

ایوانکوویچ تصریح کرد:« من 11 عنوان قهرمانی در کشورهای مختلف دارم و اصلا تصور نمی‌کردم این‌گونه فعالیتم در الاهلی به پایان برسد. یک جمله معروف هست که یک مربی یا برکنار می‌شود یا برکنارش می‌کنند! من با نیت قهرمانی به الاهلی آمدم و برنامه‌هایم نیز کاملا مشخص بود و الان هم بعد از اتفاقی که افتاد بعید می‌دانم دیگر مسیر کار حرفه‌ای‌ام به جده و این باشگاه معطوف شود».

دیدگاه‌ها