کد خبر : 1638412 | 31 شهریور 1398 ساعت 14:29 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

به هیچ وجه نباید درباره دیگران صحبت کنیم

مرزبان: تضمین می‌کنم دربی برنده داشته باشد

مرزبان معتقد است که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در شرایط مشابهی به سر می‌برند.

مرزبان: تضمین می‌کنم دربی برنده داشته باشد

علیرضا مرزبان در گفتگو با "ورزش سه" در مورد دربی 91 پایتخت صحبت کرده و می‌گوید، حتما این دربی برنده خواهد داشت.


تضمین می‌کنم این دربی برنده خواهد داشت


گارانتی می‌کنم که این دربی پیروز خواهد داشت ولی در مورد تیمی که پیروز می‌شود، اجازه بدهید صحبت نکنم. هر دو تیم به دنبال رسیدن به فرم خود هستند و هنوز خودشان را پیدا نکرده‌اند. تغییرات ایجاد شده در هر دو تیم، توان هر دو را گرفته. هر دو تیم مدیرانی دارند که جایگزین مدیران دیگر شده‌اند و تا زمانی که مدیریت جدید هویت خود را به عنوان نیرویی ثابت به سایر اعضا معرفی نکند، این تیم‌ها همچنان دچار بحران و حاشیه هستند.

 

5 تیم برای قهرمانی تلاش می‌کنند


بازیکنان زیادی هم در دو تیم جابجا شده‌اند؛ بازیکنانی که از تیم رفته بودند، به تیم بازگشته‌اند. پرسپولیس شرایط مشابهی با استقلال دارد. امیدواری ولی وجود دارد که هر دو تیم به صدر جدول نزدیک شوند. می‌توانم 5 تیم را نام ببرم که می‌توانند برای قهرمانی تلاش کنند. چون کیفیت فوتبالی خوبی نشان داده‌اند و هواداران خوبی دارند.

 

برای موفقیت نباید افراد خود را مهم تلقی کنند


مسئله خیلی مهم اینکه می‌گویم این دربی برنده دارد، دلایل خاص خودم را دارم. همه ارکان یک باشگاه از مدیریت تا هواداران باید بدانند که یک تیم هر چقدر متحدتر باشد، موفق‌تر می‌شود ولی باید دشمنی‌ها را در هر دو باشگاه کنار بگذاریم. در هر دو باشگاه گذشت باعث موفقیت می‌شود و هیچ کسی نباید خودش را خیلی مهم بداند. واقعیت اینطوری است که باید در قالب تیم کار کنیم و برای موفقیت تیم کار کنیم.

 

1380887

 

نباید این کار را بکنید


از مرزبان مربی سابق پرسپولیس که این روزها در کشور آلمان کلاس‌های تئوری فوتبال را پشت سر می‌گذارد، در این رابطه پرسیدیم که چرا کالدرون پیش از دربی اقدام به مطرح کردن چنین صحبت‌هایی می‌کند و اساسا هدفی که دنبال می‌کند، چیست. مربی فصل گذشته نفت مسجدسلیمان با غیرحرفه‌ای خواندن حرف‌های کالدرون به ما گفت: « خیلی از مسائل حرفه‌ای هست که باید در چارچوب مسائل انسانی بررسی شود. اینکه در مورد مربی حریف حرف می‌زنید، در مورد بازیکن حریف حرف می‌زنید، در مورد مدیریت باشگاه حریف صحبت می‌کنید، غیرانسانی است و به هوش و این مسائل ربطی ندارد.

 

ما قاضی دادگاه نیستیم


او ادامه داد: این ضد مسائلی است که باید در فوتبال با آنها درگیر باشیم. اینکه مربی‌ای در مورد مربی و تیم دیگر صحبت می‌کند، مسائل غیرانسانی است که نباید وجود داشته باشد و این در واقع خلاف جریاناتی است که احترام به اصول انسانی می‌گذارد. به هیچ وجه حق نداریم شخصیت انسان‌ها و کار آنها را زیر سوال ببریم. ما قاضی دادگاه نیستیم و مسئول تیم خودمان هستیم. باید تیم خودمان را خوب سازماندهی کنیم و با هواداران خودمان رابطه خوبی داشته باشیم. با مدیریت رابطه خوبی داشته باشیم. به هیچ وجه اجازه نداریم در مورد افراد دیگر صحبت کنیم، حتی مثبت.»

دیدگاه‌ها