کد خبر : 1638648 | 01 مهر 1398 ساعت 12:57 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

رقص آرژانتینی با کراوات قرمز

کالدرون مثل برانکو؛ پیروز در اولین دربی

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس همچون برانکو در اولین دربی خود پیروز شد و حالا امیدوار است راهی را برود که مرد کروات رفت؛ راهی توام با موفقیت و پیروزی که البته قرار گرفتن در مسیر آن کار بسیار مشکلی است.

کالدرون مثل برانکو؛ پیروز در اولین دربی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در سه بازی نخست لیگ نوزدهم عملکرد خیلی خوبی نداشت. آن ها پارس‌جنوبی و صنعت نفت را «ناپلئونی» شکست دادند اما برابر تراکتور مغلوب شدند تا رکورد 1600 روزه برانکو در تبریز شکسته شود. در واقع پرسپولیسِ کالدرون در حالی وارد دربی تهران شد که نتیجه این مسابقه، در سرنوشت تیم سرخپوش و مربی اش تاثیرگذار بود؛ خصوصا این که پرسپولیسِ برانکو در دربی‌ها عملکرد خوبی داشت.

 

در نشست خبری پیش از بازی، اگرچه کالدرون گفت که سورپرایزی ندارد اما در آخرین دقایق، برگ برنده را به زمین فرستاد و بازی را به نفع خود خاتمه داد. این در حالی است که اساسا واژه سورپرایز از دوران برانکو به کابوس پرسپولیسی ها تبدیل شده بود ولی این بار مربی آرژانتینی راهی متفاوت را در پیش گرفت و به موفقیت نیز رسید.

 

 

سرمربی پرسپولیس که به ضعف فنی تیمش اقرار دارد، تیمش را با سیستم 442 لوزی به زمین فرستاد و به مدافعان کناری‌اش نیز آزادی عمل زیادی داد تا عملا در حمله شش بازیکن داشته باشد. با این وجود قرمزها نتوانستند موقعیت های زیادی را به وجود بیاورند و تا پیش از 15 دقیقه پایانی، موقعیت گل آنچنانی خلق نکردند.

 

این در حالی بود که کالدرون آرژانتینی در طول بازی لب خط بود و با جنب و جوش تیمش را هدایت می‌کرد. همچنین مثل بازی های قبلی، تعویض ها از ابتدای نیمه دوم آغاز شدند و در نهایت نیز یک تعویضی، دربی را اصطلاحا برای پرسپولیس درآورد تا کالدرون نیز مثل برانکو در اولین دربی برنده باشد. نکته جالب شباهت این دو پیروزی است؛ برانکو در روزی که تیمش نمایش خوبی برابر استقلالِ قلعه نویی نداشت، با گل یک بازیکن جوان آبی پوشان را شکست داد و کالدرون نیز در روزی که شاگردانش موقعیت های زیادی را خلق نکردند، با گل یک مهاجم 20 ساله به برتری رسید.

 

 

رقص تامبوی آرژانتینی مرد کت و شلواری در حالی اتفاق افتاد که او در کنفرانس خبری پس از بازی گفت که «تیمش در حال تغییر نحوه بازی» است. در واقع پرسپولیس حالا در دوران پسا برانکویی است که هواداران از آن ترس داشتند ولی با پیروزی در دربی، همه چیز به آرامش رسیده و همه منتظر بازی با سپاهان هستند. یک دوئل تمام عیار با ژنرال سابق آبی ها که می‌تواند پایگاه اجتماعی کالدرون در میان پرسپولیسی ها را بهتر کند.

 

عکس از سجاد ایمانیان

دیدگاه‌ها