کد خبر : 1638819 | 02 مهر 1398 ساعت 11:20 | 30.6K بازدید | 0 دیدگاه

خشم رئیس فیفا از نژادپرستی، در مراسم THE BEST

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در مراسم اهدای جوایز بهترین‌های فیفا از این فرصت برای صحبت درباره نژادپرستی در فوتبال استفاده کرده و گفت فیفا برنامه‌های گسترده‌ای برای ریشه‌کن کردن نژادپرستی در این ورزش دارد.

خشم رئیس فیفا از نژادپرستی، در مراسم THE BEST

به گزارش "ورزش سه"، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا دیشب در شهر میلان و در مراسم اهدای جوایز بهترین‌های فیفا از این فرصت برای پرداختن به یکی از موضوع‌های جنجالی این روزهای دنیای فوتبال استفاده کرده و به نژادپرستی پرداخت. رئیس فیفا از همه اهالی و دست‌اندرکاران فوتبال خواست برای ریشه‌کن کردن نژادپرستی از این ورزش و از کل جامعه دست به دست هم داده و به فیفا و برنامه‌هایش کمک کنند.

 

1437182

 

اینفانتینو ابتدا راجع به اتفاق‌های بازی اخیر آتالانتا و فیورنتینا در سری آ صحبت کرد. در این بازی دالبرت، بازیکن فیورنتینا به سمت داور رفته و از آزار و اذیت نژادی خود توسط هواداران می‌گوید و این باعث می‌شود بازی به مدت سه دقیقه متوقف شود و جنجال‌های زیادی بوجود آید.

 

رئیس فیفا در صحبت‌های خود گفت: "ما دیروز در اینجا، در کشور من ایتالیا، بار دیگر شاهد نژادپرستی در فوتبال بودیم. این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست. باید این را به صراحت بگوییم. باید به نژادپرستی در همه انواع و اقسام آن نه بگوییم".

 

اینفانتینو در ادامه گفت:" نه به نژادپرستی در فوتبال و نه به نژادپرستی در کل جامعه. ولی فقط حرف زدن کافی نیست بلکه باید به مبارزه با نژادپرستی پرداخت. باید یک بار برای همیشه نژادپرستی را از ایتالیا و از همه دنیا ریشه‌کن کنیم. نژادپرستی نباید در فوتبال و جامعه ما جایی داشته باشد".

 

دیدگاه‌ها