کد خبر : 1638856 | 02 مهر 1398 ساعت 13:39 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین خبر ها در گفت و گو با مدیر باشگاه کوهنوردی ؛

پسر حادثه دیده در سنگ نوردی خونریزی مغزی ندارد

امروز در ادامه اخبار تلخ روزهای اخیر ورزش ایران ، خبر ناگوار دیگری درباره حادثه سقوط یک پسر هشت ساله در سنگ نوردی منتشر شد.

پسر حادثه دیده در سنگ نوردی خونریزی مغزی ندارد

به گزارش" ورزش سه" آرمان غیاثی پسر هشت ساله ای است که در مسابقات سنگ نوردی باشگاهی در فولادشهر اصفهان دچار حادثه جدی و راهی بیمارستان شد. از روزگذشته و از زمانی که فیلم سقوط این پسر هشت ساله منتشر شده فضای رسانه ای را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز دستوراتی برای پیگیری این مساله و شرایط درمانی پسرهشت ساله را داد. آنچه بعد از این سانحه ناگوار در فضای رسانه ای به چشم می خورد انتقاد از نحوه برگزاری مسابقه و رعایت نشدن مسایل ایمنی بود ضمن اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اعلام کرد این مسابقات بدون هماهنگی با هیات ورزشی انجام شده است.


کیوان زمانی مدیرباشگاه کوهنوردی اژکهن در فولادشهر در ارتباط با این موضوع گفت:« من امروز آنقدر به خبرنگاران و مسئولان توضیح داده ام واقعا دیگر توان توضیحات بیشتری ندارم. اینکه می گویند ما مجوز نداشته ایم نادرست است چرا که برای برگزاری مسابقه مجوز داشته ایم.»


او درباره شرایط آرمان غیاثی پسر مصدوم این حادثه گفت:« شرایط او الان متعادل است، ما با پزشک او صحبت کردیم اما متاسفانه انتشار این خبر در فضای مجازی و واکنش ها باعث شده تا فشار زیادی روی بیمارستان و کادر پزشکی وجود داشته باشد. الان آرمان غیاثی خونریزی مغزی ندارد .»


مدیرباشگاه کوهنوردی که این حادثه در آن رخ داده گفت:« ما شبانه روز پیگیری این مساله هستیم و پیگیری های حقوقی و قضایی را گذاشتیم برای بعد از بهبودی و انجام کارهای درمانی. ما چندین فوق تخصص و پزشک را برای او فرستادیم اما آنقدر شرایط رسانه ای و فضای مجازی پرفشار است که حتی روی کار پزشکان هم تاثیر گذاشته و اجازه نمی دهد آن ها کارشان را با تمرکز بتوانند انجام بدهند.»


زمانی در این ارتباط که آیا امکان داشت که با رعایت مسائلی این اتفاق رخ ندهد افزود:« صددرصد امکانش بود که این اتفاق نیفتد. این اتفاق به خاطر یک اشتباه شخصی و انسانی رخ داده است. البته باید کارشناسان نظرات کارشناسی را در این ارتباط بدهند اما می شد این حادثه رخ ندهد.» او با بیان اینکه بعد از این حادثه فشار زیادی را از سوی رسانه ها و فضای مجازی متحمل شده گفت:« در اصفهان بیست سال سابقه کار دارم؛ من اسپانسر هستم و در اجرای مسابقه نقشی نداشتم. سنگ نوردم هم نیستم اما دارم از باشگاهم حمایت می کنم و چون مدیرم جوابگو هستم. برای ما در حال حاضر سلامتی این پسر در اولویت است.»


او همچنین گفت:«شاید انتشار این فیلم بیش از هرچیز باعث فشار بیشتری روی ما و کادرپزشکی شده است. البته این فیلم را خانواده آرمان منتشر کرده اند و نمی توان به آن ها خرده گرفت. خب آن ها می بینند مدارس شروع شده و فرزندشان به جای مدرسه روی تخت بیمارستان است و این اتفاق ناراحت کننده ای است. امیدوارم هرچه زودتر شرایط جسمی آرمان غیاثی بهتر شود تا بتوانیم پیگیر مسایل دیگر این حادثه باشیم.»

دیدگاه‌ها