کد خبر : 1639044 | 03 مهر 1398 ساعت 11:28 | 38.2K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس چگونه 9 امتیازی شد؟

نمایش راز آلود تیم کالدرون در نیمه دوم

برد پرسپولیس مقابل استقلال با گل دقیقه ۸۲ رقم خورد تا سریال پیروزی های تیم کالدرون با گلزنی در نیمه دوم تکمیل شود.

نمایش راز آلود تیم کالدرون در نیمه دوم

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس با 9 امتیاز در رتبه دوم جدول لیگ نوزدهم جای دارد. سرخپوشان پایتخت در حالی از سد استقلال گذشتند که گل پیروزی بخش را مهدی عبدی بازیکن جوان این تیم در آخرین دقایق به ثمر رساند. نکته جالب این است که سرخ ها دو پیروزی قبلی را نیز با گل های نیمه دوم به دست آوردند و به همین خاطر تیم مخوف لیگ نوزدهم در 45 دقیقه پایانی محسوب می‌شوند.

 

اما راز سه گلی که پرسپولیس در نیمه دوم به ثمر رساند و نتیجه بازی را از تساوی به برد تبدیل کرد، چیست؟ آیا کالدرون برنامه هایی ویژه برای رساندن تیم خود به سه امتیاز داشت یا گلزنی عبدی، کنعانی زادگان و ترابی روی یک اتفاق بود؟

 

برای رسیدن به پاسخ این سوال می‌توان به تعداد موقعیت شاگردان کالدرون در نیمه دوم و مقایسه آن با نیمه اول پرداخت:


1) در دیدار با استقلال، سرخپوشان در نیمه نخست هیچ ضربه ای در چارچوب تیم حریف نداشتند اما در نیمه دوم توانستند 7 ضربه بزنند که یکی از آن ها درچارچوب بود و تبدیل به گل شد.


2) در نیمه اول بازی با صنعت نفت آبادان پرسپولیسی ها تنها 5 موقعیت خلق کردند اما این آمار در نیمه دوم بیش از 300درصد افزایش یافت و به عدد 16 رسید.


3) در بازی با پارس جنوبی پرسپولیس در یک نیمه سه ضربه داشت اما در نیمه دوم این آمار به 7 شوت افزایش یافت.

 

در واقع تیم کالدرون در نیمه دوم به شکل قابل توجهی در امر موقعیت سازی موفق تر بوده و می شود گفت که حتی اگر شوت اتفاقی کنعانی زادگان گل نمی شد یا ضربه چیپ ترابی راهی به دروازه نمی یافت نیز پرسپولیسی ها شایستگی برتری بر حریف خود را داشتند.

 

نکته دیگر این است که کادرفنی پرسپولیس در نیمه دوم تعویض های زودهنگامی را انجام می دهد و همین موضوع باعث می شود تا سرخپوشان به فرم ایده آل برسند و هر چند دقیقه یک بار با حضور نیرویی تازه نفس، تقویت شوند.

 

حالا در مقابل سپاهان جنگ تاکتیکی دیگری را شاهد خواهیم بود و باید دید آیا قلعه نویی می تواند موتور گلزنی پرسپولیس در نیمه دوم را متوقف کند یا نه؟

دیدگاه‌ها