کد خبر : 1639458 | 04 مهر 1398 ساعت 21:11 | 73.1K بازدید | 0 دیدگاه

ارسلان دقت می‌کرد گل سوم را می‌زدیم

منصوریان: تا امروز جلوی استقلال از جایم بلند نشده‌ بودم

سرمربی تیم ذوب‌آهن می‌گوید: از عملکرد تاکتیکی تیمم راضی هستم. کلمه بدشانسی را برای تیمم به کار نمی‌برم. بی‌دقتی و بی‌دقتی از خود ما شروع می‌شود و به بازیکن جوان می‌رسد.

منصوریان: تا امروز جلوی استقلال از جایم بلند نشده‌ بودم

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان بعد از کسب تساوی برابر استقلال در کنفرانس مطبوعاتی گفت: از عملکرد تاکتیکی تیمم راضی هستم. کلمه بدشانسی را برای تیمم به کار نمی‌برم. بی دقتی و بی دقتی از خود ما شروع می‌شود و به بازیکن جوان می‌رسد. باید کار کنیم تا بی‌دقتی از ما جدا شود. از عملکرد فنی بچه‌هایم لذت بردم. کیف کردم از شرایط فوتبالی که لذت بردم. دیروز هم گفتم که استقلال نیاز به برد دارد. تفکرات سرمربیان می‌طلبید این بازی سرعتی باشد. ما 16 کرنر زدیم تا دو گل بزنیم. در دو بخش از بازی ضرر کردیم و علتش این بود که تلاش کردیم به بازی برگردیم. شاید اگر یک بر صفر ما جلو می‌افتادیم روند بازی تغییر می‌کرد. در کل دو تیم خوب بازی کردند و کیفیت استقلال هم نشان داد روی آنها کار شده است.

 

*اگر ارسلان دقت می‌کرد گل سوم را می‌زدیم


بر اساس تاکتیک استقلال سیستم‌مان را چیدیم. از شرایط تاکتیکی بچه‌هایم راضی هستم. می‌توانستیم گل سوم را بزنیم و مخصوصا ارسلان مطهری موقعیت خوبی را از دست داد. بچه‌هایم جانانه بازی کردند و چیزی که می‌خواستیم را انجام دادم. سربازان هم به ما اضافه شدند و به زودی به ترکیب می‌رسند. درباره خلعتبری هم چیزی که گفتم صدق می‌کند. خلعتبری جریان بازی تیم ما را عوض می‌کند.

 

*می‌ترسیدیم سربازان آسیب ببینند


سربازان را در دو بخش داشتیم که به آنها آسیب زده شد. ما 10 روز آنها را داشتیم و به مسابقات آسیایی بردیم. بعد 15 روز نداشتیم. می‌ترسیدیم به ترکیب اصلی بیاوریم و آسیب ببینند. نمی‌توانستیم دو بار روی آنها بدنسازی کنیم. مخصوصا درباره پهلوان باید خیلی مراقبت می‌کردیم که آسیب نبیند. قطعا در آینده خیلی حرف برای گفتن خواهیم داشت.


*شبانه‌روزی در ذوب‌آهن کار می‌کنیم


به بچه‌ها گفته‌ام اصل نباختن و اینکه احساس کنیم سایپا آخرین باختمان بوده است، ابزار خوبی است. با این حال اصل بردن مهم‌تر از همه اینها است. وقتی 3 برد می‌آوری و 3 مساوی، خیلی با هم تفاوت دارد. ما در تمرینات کارهای اختصاصی می‌کنیم. فضایی داریم که هم باید جوانان را باتجربه کنیم و هم باتجربه‌هایمان به تیم اضافه شوند. از این روند عبور می‌کنیم. سال گذشته هم با انرژی که از رسانه‌ها به ما رسید، از شرایط سخت گذشتیم. امسال دوست نداریم نیم فصل اول را از دست بدهیم. برای همین شبانه‌روز کار می‌کنیم و موشکافی می‌کنیم تا درد تیم را پیدا کنیم. انشاالله بتوانیم کنار زیبایی به نتایج مطلوب هم برسیم.


*اگر یک بر صفر جلو بیفتیم شرایط بهتر می‌شود


ما با توجه به اینکه می‌دانستیم سیستم حریف 2-5-3 است، می‌خواستیم با دو فوروارد بازی کنیم. اعتقاد داشتیم باید با فشار بالا روی استقلال بازی کنیم. وقتی به انتهای بازی نزدیک می‌شوی، نگران هستی که اتفاقی نیفتد. شاید اگر در بازی با سایپا و نفت آبادان به برد می‌رسیدیم با آرامش بهتری کار می‌کردیم. شما هر اتفاقی با فشار بالا صورت بدهی فشار را از روی دفاعت برمی‌داری. ما به فرم خودمان می‌رسیم. نکته جالب این است که هنوز یک بر صفر جلو نیفتادیم. وقتی این اتفاق بیفتد چون هم مالکیت و فشار بالا داریم، حریفان نمی‌توانند دوام بیاورند. باید خط آتش را قوی‌تر کنیم.
 


*تا امروز جلوی استقلال از جایم بلند نشده بودم


من ۱۰ سال روی نیمکت نشستم و مقابل استقلال از جایم بلند نمی‌شدم. دیروز به این نتیجه رسیدم که نشستن من روی نیمکت اطمینان را از تیمم می‌گیرد. دوست دارم کسی از من توقع داشته باشد. من تمام عمرم را مدیون استقلال هستم اما عقب‌نشینی نمی‌کنم چرا که از این تیم یاد گرفتم عقب‌نشینی نکنم. با این حال از رنگ سبز لذت بردم. دوست ندارم بازیکنم بگوید اگر لب خط بودی، بازی را می‌بردیم. سال گذشته یک بازیکن اصفهانی به من این حرف را زد.

 

*لباسم از عرق خیس است


دوست ندارم وقتی به صورت پسرم نگاه می‌کنم پا پس بکشم. با این حال قاعده احترام من پابرجاست. امروز هم لباسم خیس عرق بود. انگار من هم در جریان بازی هستم. می‌طلبد من هم همانند این خانواده پیش بروم. درباره تیم رقیب هم صحبت نمی‌کنم.

 

 

* بیژن حیدری یک استعداد است

منصوریان در خصوص قضاوت حیدری گفت: بیژن حیدری یک استعداد است. داور دیدار هفته گذشته‌مان به نام منصوریان و همچنین داور دیگری به نام طارق جزو استعدادهای داوری هستند، هر چند که یکی از آنها در دقیقه هفت برای ما پنالتی نگرفت. حیدری پزشک و تحصیلکرده است و به کل زمین مسلط. شکل داوری امروز فوق‌العاده بود. من بار مسئولیت تیمم را گردن داور نمی‌اندازم. امسال داورانی چون رضا کرمانشاهی، اشکان خورشیدی و زاهدی‌فر در لیست نیستند و نمی‌دانم آیا داوری را کنار گذاشته‌اند یا نه. تیم داوری حیدری امروز به بازی مسلط بود. بازی امروز چنین داورانی را می‌طلبد. حیدری شمه‌ای از علیرضا فغانی را نشان داد که خشک، بی‌رحم و با پرستیژ داوری کرد. داور کنار خط که آذربایجانی است، فوق‌العاده بود. من صحنه‌های آهسته بازی را ندیدم و نظری نمی‌دهم، اما اگر ما مربیان اجازه بدهیم داوران قضاوت خود را انجام بدهند، آرامش خواهند داشت.

 

* دیواری کوتاه‌تر از داور نداریم

وی در ادامه گفت: در آسیا جرأت ندارید درباره داور حرف بزنید، اما در ایران وقتی بازی تمام می‌شود ملت ایران کارشناس می‌شوند. 20 کارشناس درباره یک داور نظر می‌دهند در حالی که این داوران می‌خواهند با خانواده خود بیرون بروند و ممکن است در فضای مجازی خیلی صحبت‌ها مطرح شود. در اروپا نیز نمی‌توانید به داور حرفی بزنید. با یک عزیزی صحبت می‌کردم و گفتم داوران ما در ایران مظلوم هستند. احوالات ما نشان داده که با یک ضربه توپ ناخوش و با ضربه‌ای دیگر ناخوش‌تر می‌شویم و چه دیواری کوتاه‌تر از داور.

دیدگاه‌ها