کد خبر : 1639675 | 06 مهر 1398 ساعت 12:06 | 70.2K بازدید | 0 دیدگاه

دو پرونده جنجالی پروفسور در فدراسیون جهانی

فیفا برانکو را میلیاردر می‌کند؟

با دو برابر شدن شکایت‌های مربی کروات سابق پرسپولیس به کمیته انضباطی و حقوقی فدراسیون جهانی انتظار می‌رود تا چند ماه دیگر فیفا برانکو را به یکی از میلیاردرهای دنیای فوتبال تبدیل کند.

فیفا برانکو را میلیاردر می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، مدت همکاری برانکو ایوانکوویچ با باشگاه الاهلی عربستان بیشتر از سه ماه نشد تا حکم برکناری غیرمنتظره سرمربی کروات از تیم متمول شهر جده بعد از هفته سوم لیگ عربستان صادر شود. این اتفاق در حالی برای برانکو رقم خورد که هنوز حاشیه‌های جدایی او از پرسپولیس ایران بعد از چهار سال پرافتخار به پایان نرسیده بود تا اخبار و حواشی اطراف پروفسور به یکباره اوج بگیرد.


این دو اتفاق در حالی برانکو را در صدر اخبار و حواشی فوتبال خلیج فارس قرار داده است که در هر دو پرونده کار مرد کروات به شکایت برای رسیدن به حق و حقوق کشیده شده و همه انتظار دارند پرونده‌های حقوقی ایوانکوویچ در کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال خبرهای پرسر و صدایی را رقم بزند تا سران دو باشگاه پرسپولیس و متعاقب آن الاهلی با دردسرهای مالی فراوانی روبرو شوند.


ایوانکوویچ در حالی اوایل تابستان 98 از فسخ یک‌طرفه قراردادش با پرسپولیس و پیوستن به الاهلی عربستان خبر داد که در همان مقطع موضوع مطالبات این مربی از باشگاه ایرانی حسابی سوژه شده بود. رقمی نزدیک به یک میلیون یورو به عنوان طلب برانکو از پرسپولیس بر سر زبان‌ها افتاده است، واقعیتی که سران باشگاه نیز به آن اعتراف و در همان مقطع از آماده کردن این پول برای بازگرداندن برانکو خبر داده بودند اما وقتی ایوانکوویچ قید بازگشت را زد پرداخت این پول به تعویق افتاد.

 

1406555


ایوانکوویچ در واکنش به عدم پرداخت مطالباتش مدعی شد با تمام احترامی که برای باشگاه پرسپولیس و طرفدارانش قائل است ترجیح می‌دهد برای رسیدن به حق و حقوق معوقه خود طرح شکایت به کمیته انضباطی فیفا ببرد. این تصمیم در ایران با واکنش‌های زیادی روبرو شد تا با تغییر مدیریت و نشستن انصاری‌فرد بر صندلی ریاست باشگاه نیز پیگیری‌ها برای ممانعت از این اتفاق به صورت جدی در دستور کار باشد اما تلاش‌ها به جایی نرسید تا پرسپولیس در انتظار یک پرونده جنجالی دیگر باشد.


با گذشت چند هفته از این کشمکش‌ها اوضاع برای سرمربی کروات چندان بر وفق مراد پیش نرفت تا جایی که بعد از سه هفته از لیگ عربستان، حکم برکناری عجیب برانکو با آن قرارداد نجومی که الاهلی روی میز گذاشته بود تا ایوانکوویچ را از تهران به جده ببرد صادر و ناکامی دیگری در کارنامه مربیگری او به ثبت برسد. برانکو با گذشت چند هفته و برگزاری چند نشست با سران باشگاه عربستانی راه به جایی نبرد تا در کمتر از یکی دو ماه صاحب دو پرونده کلان مالی در کمیته انضباطی فیفا علیه باشگاه‌های ایرانی و سعودی شود.


با سماجتی که وکلای برانکو در به نتیجه رساندن این شکایت‌ها دارند پیش‌بینی می‌شود تا چند هفته دیگر کمیته انضباطی فیفا احکام سنگینی علیه باشگاه‌های سابق این مربی کروات صادر و ایوانکوویچ را صاحب میلیون‌ها دلار یا یورو کنند. طلب یک میلیون یورویی از پرسپولیس و قرارداد 2.8 میلیون دلاری با الاهلی آن هم برای دو فصل می‌تواند در مدت زمان کوتاهی با حکم صادر شده از سوی فیفا برانکو را به یکی از میلیاردهای دنیای فوتبال تبدیل کند، احکامی که نه پرسپولیس نه الاهلی شانسی برای فرار از آن ندارند و ایوانکوویچ هم با اطمینان خاطر از برنده شدن در این نبرد حقوقی در انتظار واریز دلارها و یوروها به حسابش در زاگرب است.

دیدگاه‌ها