کد خبر : 1639679 | 06 مهر 1398 ساعت 12:15 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

شکست برابر ویتنام دامان مرد هلندی را گرفت

جدایی 46 میلیاردی هیدینگ از المپیک چین

سرمربی مطرح و نامدار فوتبال جهان بعد از یک سال حضور در تیم المپیک چین از این سمت کنار رفت تا آخرین دوره کاری او با ناکامی همراه باشد.

جدایی 46 میلیاردی هیدینگ از المپیک چین

به گزارش" ورزش سه"، گاس هیدینگ چندی قبل و بعد 12 ماه مسئولیت در تیم فوتبال زیر23 سال چین از این پست کنار رفت. این اتفاق چهار ماه بعد از شروع مسابقات انتخابی المپیک 2020 و بعد از شکست هیدینگ و یارانش برابر ویتنام رخ داد و حالا مشکل اصلی جدایی این سرمربی 3 میلیون و هفتصد هزار یورو مبلغ قرارداد او با فدراسیون فوتبال چین است(چیزی نزدیک به 46میلیارد تومان).


مسئولان فدراسیون فوتبال چین یک سال بعد از حضور گاس هیدینگ یکی از سرشناس‌ترین مربیان فوتبال جهان ، تصمیم گرفتند که با برکناری او اقدامات تازه‌ای را برای صعود تیم فوتبال این کشور به المپیک انجام بدهند چرا که نتایج تیم با مرد هلندی موجب نگرانی آن‌ها شده بود. آن‌ها بعد از برکناری هیدینگ تنها به بیان این نکته اکتفا کردند که از عملکرد فنی تیم ناراضی بودند؛ این در حالی است که مرد هلندی این تیم را در رقابت‌های انتخابی مقدماتی المپیک با برد برابر فیلیپین و لائوس و تساوی برابر مالزی در صدرجدول قرار داد.


اما مشکلات هیدینگ در تیم زیر23 سال چین از زمانی آغاز شد که این تیم در جام تولون فرانسه در میان هشت تیم در رتبه هشتم قرار گرفت و سپس در یک تورنمنت سه جانبه به یک تساوی برابر کره شمالی رسیده و بدتر از آن مقابل ویتنام شکست خورد.


جالب است که بعد از شکست تیم زیر23 چین گمانه‌زنی‌ها درباره آینده هیدینگ آغاز شد و تیم‌های مطرحی چون رئال مادرید، چلسی، روسیه، کره جنوبی و حتی هلند به عنوان گزینه‌های آینده این مربی سرشناس معرفی شدند.

 

1438226


برای چین عدم صعود به رقابت‌های المپیک اتفاق خوبی نیست، آخرین حضور آن‌ها در المپیک به رقابت‌های سال 2008 مربوط می‌شود که این کشور میزبان رقابت‌ها بود.  


تیم المپیک چین در رقابت‌های قهرمانی زیر23 سال آسیا-تایلند که سه تیم اول این تورنمنت به المپیک 2020 صعود می‌کنند با تیم‌های ایران ، ازبکستان و کره جنوبی هم‌گروه است.

 

1438228

 

تصویری از آخرین مصاحبه گاس هیدینگ در پکن با رسانه‌های چینی

دیدگاه‌ها