کد خبر : 1639950 | 07 مهر 1398 ساعت 13:15 | 44.3K بازدید | 0 دیدگاه

تحلیلی بر رای کمیته انضباطی ویژه دربی

شمشیر داموکلس بالای سر فرشاد احمدزاده!

کمیته انضباطی ساعتی پیش رای دربی 90 را اعلام کرد. البته رسیدگی به تخلفات یک بازیکن باقی مانده که آن بازیکن فرشاد احمدزاده است.

شمشیر داموکلس بالای سر فرشاد احمدزاده!

به گزارش "ورزش سه"، فرشاد احمدزاده برای دفاع از هم تیمی هایش وارد ماجرایی شد که بین بازیکنان دو تیم تنش ایجاد شد واین تنش حواشی ای به دنبال داشت. از آنجایی که این صحنه تنها صحنه بحث برانگیز بازی بود به نظر می رسد رای صادره در مورد فرشاد احمدزاده از همه آراء سنگین تر باشد، هر چند کمیته انضباطی اعلام آن را به روزهای آتی موکول کرده است و تا زمان صدور رای فرشاد احمدزاده نه در لیگ برتر برای تیم پرسپولیس حق بازی دارد و نه در جام حذفی. اما برای دیگر بازیکنان این چنین نیست و بازیکنانی که به این خاطر محروم شده اند می توانند در جام حذفی برای تیم های خود بازی کنند.


دو جلسه محرومیت برای عارف غلامی، یک جلسه برای سیاوش یزدانی و یک جلسه محرومیت برای تیم استقلال. محرومیت یک جلسه ای تیم استقلال از برگزاری بازی خانگی بدون حضور تماشاگر قطعی است و این نشان می دهد کمیته انضباطی درهفته های ابتدایی به دنبال برخورد قاطع با تخلفات تماشاگران است  تا در هفته های آتی شاهد تنش های کمتر روی سکوها باشیم. هر چند در خیلی از بازی ها از جمله دربی تنش ها از زمین به سکوها منتقل شد.


عارف غلامی به این دلیل دو جلسه محروم شد که از روی نیمکت وارد میدان شد و در دعوا شرکت کردو زمانی که داور به او کارت داد برای داور دست زد! شاید نیت کمیته انضباطی این است در آغاز راه فوتبال عارف غلامی، با این بازیکن سخت برخورد کند تا این اشتباهات را در آینده تکرار نکند. و محرومیت سیاوش یزدانی بیشتر به خاطر سابقه انضباطی بود که داشته و شاید نباید از رای صادره در مورد این بازیکن گله کرد چرا که حداقل رای محرومیت است.
و اما در مورد تیم پرسپولیس هم باید گفت رای محرومیت تماشاگران این تیم قطعی است. همانند تماشاگران استقلال. محمد حسین کنعانی زادگان باید خوش شانس باشد که محروم نشد چرا که توپ را به سمت تماشاگران استقلال پرتاب کرد. و در ادامه متاسفانه یکی از اشیایی که به داخل زمین پرتاب شد به سر او خورد و همین موجب شد تا سر او جراحت بردارد. و شاید در نظر گرفتن محرومیت دو جلسه ای برای شجاع خلیل زاده موجب شد تا محمد حسین کنعانی زادگان در امان بماند. در توجیه رای صادره در مورد شجاع آمده که هم تماشاگران تیم استقلال را تحریک کرده و هم به داور گفته هیس! با توجه به اینکه چنین درگیری هایی در این بازی طبیعی است شاید خیلی ها بر این باور باشند آراء صادره در خصوص این بازی سخت گیرانه بوده است و خیلی ها این پرسش را مطرح می کنند آیا این شدت و حدت برای برخورد با بازیکنان سایر تیم ها هم وجود دارد و یا چون این بازی در چشم است چنین آرایی صادر شده است؟ خیلی ها هم می گویند کمیته انضباطی برای زهر چشم گرفتن از دیگر تیم ها چنین رایی را صادر کرده است. دوگانگی کمیته انضباطی در برخورد با تخلفات قطعا آزاردهنده است.


طبیعتا اسماعیل حسن زاده، رییس کمیته انضباطی تا ساعاتی دیگر یا در روزهای آینده با سایت فدراسیون فوتبال صحبت می کند و خواهد گفت همه آراء صادره مبتنی بر قوانین بوده و تازه کمیته انضباطی در خیلی از موارد با نگاه مهربانانه با تخلفات برخورده کرده است اما سوال اصلی اینجاست این شیوه برخورد یک رویه است و یا تنها قرار است برای دو بازی دربی اجرایی شود؟ در هفته بعد از دربی در دو بازی شاهد برخورد دو چهره سرشناس تیم ها با داوران بودیم اما هنوز رایی در مورد آنها صادر نشده است. اتفاقی که اگر در آینده رخ بدهد حداقل حسن اش تثبیت یکسان نگری به مسائل از سوی کمیته انضباطی است.

 

 

دیدگاه‌ها