کد خبر : 1640151 | 08 مهر 1398 ساعت 11:59 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال قوی بازگشت آقای معاون به والیبال

گزینه وزیر برای جانشینی داورزنی کیست؟

وزیر ورزش در ماههای آینده در صورت بازگشت داورزنی به والیبال، باید گزینه خود را برای کلیدی ترین معاونت وزارت ورزش معرفی کند.

گزینه وزیر برای جانشینی داورزنی کیست؟

به گزارش "ورزش‌سه"، با اینکه خیلی‌ها به ماندن محمدرضا داورزنی در پست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش بعد از ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال ایراد گرفته‌اند، اما به نظر می‌رسد او تصمیم گرفته تا قبل از گرفتن رای در انتخابات والیبال در وزارتخانه باقی بماند و حتی رضایت وزیر ورزش را هم برای این کار گرفته است. 


نام نویسی از نامزدهای ریاست فدراسیون والیبال ۲۴ شهریورماه به پایان رسید و داورزنی هم در روز آخر ثبت نام خود را تکمیل کرد. به جز داورزنی محمود افشاردوست، علی دریابیگی، محمدرضا رشیدی، علیرضا سلیمی،‌ احمد سعادتمند، سیامک عزیزی، بهنام محمودی، امیرحسین منظمی، علی نیک نام فر و یگانه یادگاری نفرات دیگری هستند که برای انتخابات فدراسیون والیبال ثبت نام کردند؛ اگرچه افشین داوری نیز اقدام به نام نویسی کرده بود، اما بعد از مخالفت وزیر مجبور شد ثبت نام خود را پس بگیرد!


اگر دقایقی با افراد مطرح لیست نامزدهای ریاست فدراسیون همکلام شوید، تقریبا همه آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که داورزنی به فدراسیون والیبال بازمی گردد و شاید هیچ کاندیدایی پیدا نشود که بخواهد به صورت جدی با رییس سابق فدراسیون رقابت کند. 


اگر شرایط همینطور پیش برود، بازگشت داورزنی به فدراسیون والیبال قطعی است؛ اگرچه همین حالا هم او در خیلی از مسائل مدیریتی فدراسیون دخالت مستقیم دارد و به واسطه سابقه خود در فدراسیون به داوری مشاوره می دهد. البته نباید این شایعه عدم احراز صلاحیت داورزنی را هم نادیده بگیریم!


اما انتخابات فدراسیون والیبال از نظر منطقی چه زمانی باید برگزار شود؟‌ با توجه به سابقه ای که در فدراسیون‌های دیگر وجود داشت، نهایتا انتخابات فدراسیون باید تا پایان پاییز ۹۷ برگزار شود، اما برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در دی ماه به میزبانی چین و حساسیت بالای آن شاید باعث شود انتخابات تا اواخر دی و حتی اواسط بهمن به تعویق بیفتد. 


اگر تصور کنیم داورزنی در انتخابات فدراسیون والیبال رای بیاورد، احتمالا تا فدراسیون را تحویل بگیرد و از سمتش در وزارت ورزش استعفا دهد، به روزهای پایانی سال ۹۸ نزدیک می شویم. اینطور که شنیده می شود استعفای داورزنی در اختیار وزیر ورزش قرار گرفته تا در صورت ریاست او در فدراسیون والیبال، این استعفا اجرایی شود. 


پس پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش در صورت رخ دادن اتفاقاتی که بالاتر نوشتیم، خالی خواهد شد و وزیر ورزش باید گزینه جدید خود را برای این پست کلیدی در ورزش کشور معرفی کند. 


این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که حدود یک سال و نیم از دوره وزارت ورزش تا پایان دولت دوازدهم باقی مانده و سلطانی فر باید خیلی زود تغییرات را اعلام کند؛ با توجه به اینکه المپیک ۲۰۲۰ هم در تابستان ۹۹ و ابتدای مردادماه استارت می خورد.


قطعا وزیر ورزش برای جانشینی داورزنی از همین حالا گزینه هایی را در ذهن خود دارد، اما قطعا مطرح شدن هر اسمی در حد گمانه زنی است. شاید بیشترین نام هایی که در ماههای اخیر به گوشمان خورده، مهدی علی نژاد رییس فدراسیون ووشو و برانوش نیک بین مدیرکل حوزه وزارتی بوده اند؛ اما ممکن است گزینه های جدیدی هم به لیست وزیر ورزش برای انتصاب در پست معاونت قهرمانی اضافه شوند.


اگر قرار باشد از میان روسای فدراسیون ها گزینه ای انتخاب شود، حتی شاید فرد منتصب هم با شک و تردید چنین پستی را قبول کند. به هر حال تنها یک سال و نیم از فعالیت این دوره وزارت ورزش باقی مانده و قطعا با روی کار آمدن دولت جدید و وزیر جدید در وزارت ورزش، فرد جانشین داورزنی نمی تواند آینده دراز مدتی را برای خودش در این وزارتخانه متصور شود. از سویی برای قرار گرفتن در این پست افراد باید از پست دیگری که دارند، استعفا دهند و این موضوع شاید بهای سنگینی برای آن ها داشته باشد.

دیدگاه‌ها