کد خبر : 1640198 | 08 مهر 1398 ساعت 14:43 | 157.8K بازدید | 0 دیدگاه

ائتلاف ضد بارتومئو به رهبری پیکه

وضعیت قرمز در بارسا؛ جنگ علنی بازیکنان علیه مدیریت

پیکه و مسی حلقه محاصره را برای بارتومئو تنگ و تنگ تر کرده اند و رئیسی که به باج دادن به ستاره ها معروف بوده، حالا از رسانه ها به عنوان سلاحی علیه بازیکنان استفاده می کند.

وضعیت قرمز در بارسا؛ جنگ علنی بازیکنان علیه مدیریت

به گزارش "ورزش سه"، مدت هاست که جایگاه پیکه در بارسلونا تنها به یک فوتبالیست صرف محدود نمی شود. پیکه برخی مواقع تبدیل به سخنگوی غیررسمی باشگاه شده و چند صباحی است که او به عنوان سخنگوی بازیکنان در مقابل مدیریت قد علم کرده است. در این فصل پیکه با تغییر موضع آشکار، حرف هایی زده است که اصلا به مذاق سران باشگاه خوش نیامده است و به همین دلیل قرار است تا ساعاتی دیگر نشستی بین او و جوزپ بارتومئو برگزار شود. نشستی که در آن اخطارهای لازم به کاپیتان داده خواهد شد.

 

 

1438873

 

 

پس از برتری شنبه شب برابر ختافه، پیکه به میکسدزون ورزشگاه آلفونسو پرز آمد و خطاب به خبرنگاران گفت:« وقتی در تیم آرامش باشد، کسی قصد و نیتی برای مبارزه نخواهد داشت.

ما باشگاه را به خوبی می شناسیم و می دانیم که وقتی یک مقاله ای با هدفی خاص نوشته می شود، نویسنده اصلی اش چه کسی است حتی اگر اسمش زیر آن نباشد. ما قصد عصبانی شدن نداریم و به عنوان بازیکن، هدف مان رفتن به زمین و تلاش برای پیروزی و کسب جام های مختلف است. امیدوارم هیچ کس برای شروع جنگی که وجود ندارد و نباید داشته باشد، تلاش نکند. ما این را نمی خواهیم. باید اتحاد را حفظ کرد در غیر این صورت همه ضربه خواهیم خورد.»

 

اشاره پیکه به مقاله چند روز پیش "ژاویر بوش" ستون نویس موندودپورتیوو بود. او در این مقاله توضیح داده بود که تا چه اندازه بازیکنان در باشگاه بارسلونا صاحب قدرت شده اند. بوش در مقاله خود، بازیکنان را مقصر اصلی خیلی از اتفاقات و ناکامی های بد اخیر بارسا عنوان کرده بود. پیکه و بازیکنان بارسا اما معتقدند که این مقاله به دستور شخص بارتومئو رئیس باشگاه نوشته شده و بوش در واقع دستورات مدیریت را به رشته تحریر درآورده است.

 

 

1438457

 

 

این اولین بار نیست که پیکه به صورت علنی به انتقاد از مدیریت باشگاه بارسلونا می پردازد. او هفته گذشته نیز در انتقاد از برنامه ریزی اردوی پیش فصل و مسافرت های طولانی بارسا گفت:« دوران پیش‌فصل به ما کمکی نکرد. ما خیلی سفر کردیم ولی خوب ما بارسا هستیم و هیچ بهانه‌ای از ما پذیرفته نیست.»

 

حرف های پیکه جنگ سردی بین او و رسانه های کاتالونیا را نیز باعث شده است. برای مثال امروز لوئیز کانوت مقاله ای در موندودپورتیوو منتشر کرد که هدف آن حمله مستقیم به جرارد پیکه بود. کانوت ادعا کرده است که علت اصلی عدم انتقال ماتایس دلیخت به بارسا شخص جرارد پیکه بوده است. دلیخت تا مدت ها سوژه شماره یک خریدهای تابستانی بارسا بود اما پس از فینال لیگ ملت های اروپا ستاره هلندی تغییر عقیده داد و به طرف یوونتوس متمایل شد. کانوت می گوید که دلیخت پس از ملاقات با پیکه در هتلی مجلل در باهامس و گفت و گو با او از پیوستن به بارسا منصرف شده است. نویسنده موندودپورتیوو تغییر عقیده دلیخت پس از ملاقات با پیکه را تصادفی نمی داند و معتقد است که پیکه از جایگاه خود در بارسا در صورت انتقال دلیخت مطمئن نبود و ترجیح می داد او با بارسا قرارداد امضا نکند.

 

 

1438875

 

 

پیکه تنها بازیکنی نیست که در فصل جاری به انتقاد از مدیریت باشگاه پرداخته است. لیونل مسی چندی پیش در مصاحبه با اسپورت و در واکنش به ناکامی باشگاه در جذب نیمار گفته بود که نمی داند مدیران تمام تلاش خود برای جذب نیمار را کرده اند یا خیر. او گفت که دوست دارد در بارسا بماند ولی نیاز به تیمی باکیفیت تر و برنده دارد. مسی همچنین تاکید داشت که در صورت جذب نیمار، شانس شان برای فتح لیگ قهرمانان بیشتر می شد. این در حالی است که بارسا در تابستان آنتوان گریزمان را جذب کرده و همچنان روی درخشش دمبله نیز حساب می کند ولی از نگاه مسی این دو بازیکن کیفیت نیمار را ندارند.

 

 

1432179

 

 

پس از این مصاحبه، بسیاری خبر از اختلاف بین مسی و بارتومئو دادند اما جوزپ ویوس سخنگوی باشگاه ضمن رد این ادعا گفت که بهترین ارتباط را با مسی دارند:« این یک مصاحبه عادی بود که مسی با آرامش خاطر و صریح حرف هایش را زد. او خیلی شفاف صحبت کرد و تاکید می کنم که هیچ شکاف و اختلاف نظری بین باشگاه و مسی وجود ندارد.  مسی در مورد تلاش باشگاه برای جذب نیمار اطمینان نداشت چرا که اصلا در جریان روند کارهای باشگاه نبود و در مذاکرات نقشی نداشت. باید بگویم که ما همه کار برای بازگرداندن نیمار کردیم ولی نشد. پی اس جی شرایط را برای ما بسیار دشوار کرد و در نهایت رسیدن به توافق عملی نبود.»

 

فصل که شروع شد، بحث عدم جذب نیمار، سوژه شماره یک اخبار پیرامون بارسلونا بود ولی یک شروع ضعیف و سپس مقاله های انتقادی در رسانه ها مشخص کرد که در بارسا همه چیز خوب و طبق روال پیش نمی رود. ابتدا مسی مسیر انتقاد را باز کرد و سپس جرارد پیکه شعله را بالاتر برد. اختلاف بین مجموعه بازیکنان و مدیریت باشگاه حالا علنی شده و بارتومئویی که در طول دوران ریاستش باج های زیادی به بازیکنان داده، حالا خود را در منگنه احساس می کند. 

دیدگاه‌ها