کد خبر : 1640292 | 08 مهر 1398 ساعت 20:04 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

حکم فیفا در مورد فوتبالیست فقید آرژانتینی

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، رای خود را در مورد پرونده امیلیانو سالا اعلام کرد و باشگاه کاردیف را ملزم کرد که مبلغ ۵.۳ میلیون یورو را به باشگاه نانت پرداخت کند.

حکم فیفا در مورد فوتبالیست فقید آرژانتینی


به گزارش "ورزش سه"در روز ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹، گزارش شد که هواپیمایی که سالا برای پرواز از نانت به کاردیف  سوار آن شده بود، ناپدید شده‌است. در ۲۳ ژانویه، گروه تجسس هوایی اعلام کرد که هیچ امیدی به یافتن بازماندگان در آب نیست تا امید ها برای پیدا شدن سالا به طور کامل تبدیل به یاس شود.


سالا زمستان سال گذشته از نانت به کاردیف پیوسته بود. طی ماه های اخیر در همین باره کش مکش هایی بین دو باشگاه نانت و کاردیف برای حق انتقال این بازیکن به وجود آمده بود. در همین رابطه امروز فیفا باشگاه کاردیف را ملزم به پرداخت مبلغ ۵.۳ میلیون پوند به باشگاه فرانسوی کرد.

 

1376770


باشگاه کاردیف که با مبلغ ۱۷ میلیون یورو برای به خدمت گرفتن سالا با نانت به توافق رسیده بود طی ماه های گذشته در پی یافتن راهی بود که باشگاه فرانسوی را مقصر این اتفاق قلمداد کند تا از پرداخت پول برای این انتقال نافرجام امتناع کند‌ اما در جلسه تعیین وضعیت فیفا این نتیجه حاصل شد که قرارداد کاردیف با سالا قبل از مرگش به طور کامل منعقد شده بود. بعد از این اعلام فیفا، هر دو باشگاه فرصت دارند که دلایل و مستندات خود را ارائه دهند و در صورت عدم پذیرش فیفا این حق را دارد که درخواست تجدید نظر خود را به دادگاه عالی ورزش در لوزان ارائه دهند‌.


در بیانیه ای که امروز فیفا منتشر کرد آمده است که: "کمیته تعیین وضعیت فیفا در تحقیقات خود از هیچ گونه وضعیت غم انگیز و شرایط خاصی چشم پوشی نکرده است تا از پرداخت هزینه های اضافی از سمت دو تیم جلوگیری کند‌‌."


پس از این بیانیه رای فیفا به دو تیم ابلاغ شد. نانت و کاردیف ماه ها دلایل و مستندات خود را ارائه دادند تا مشخص شود در این موضوع حق با کدام یک از آن ها است اما در نهایت این کاردیف بود که محکوم به پرداخت ۵‌.۳ میلیون یورو به باشگاه نانت شد.

دیدگاه‌ها