کد خبر : 1640335 | 08 مهر 1398 ساعت 22:23 | 55.3K بازدید | 0 دیدگاه

جام ژول ریمه مبارک ذوب‌آهن؛

کمالوند: حرف‌های منصوریان به درد تئاتر شهر می‌خورد

سرمربی پارس جم در نشست مطبوعاتی موضع تندی علیه شیوه بازی ذوب‌آهن گرفت و کار بازیکنان این تیم را دور از پهلوانی قلمداد کرد.

کمالوند: حرف‌های منصوریان به درد تئاتر شهر می‌خورد

به گزارش "ورزش سه"، فراز کمالوند مربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم که تیمش با نتیجه 2 بر 1 مقابل ذوب‌آهن شکست خورد، در نشست خبری پس از بازی حرف‌هایش را با پاسخ به این سوال آغاز کرد که چرا از ترکیب اصلی‌اش استفاده نکرده. او در این رابطه گفت: فوتبال خیلی خوبی بود و بچه‌ها بالاتر از تصور ما بازی کردند. متین خوب بود؛ احمد بهاروندی خوب بود. این‌ها خوب بودند و در آینده قطعا می‌توانند به تیم کمک کنند. فرصت خوبی برای ما بود. به 8 ،9 بازیکن استراحت دادیم. تصور می‌کردیم، شکست بدی بخوریم ولی پایاپای با ذوب‌آهن و حتی در دقایقی بهتر از ذوب‌آهن عمل کردیم. این نویدبخش این است که اگر یک روزی بچه‌هایمان را نداشته باشیم، تیم پشتوانه خوبی دارد. به هر حال بازیکن جوان ممکن است اشتباه کند.


کمالوند در رابطه با پنالتی‌ایی که در دقیقه 92 متین کریم‌زاده به ذوب‌آهن داد، بیان کرد: به متین گفتم که مهم نیست پنالتی‌ایی که دادی. برای رشد جوانان باید تاوان داد و این بازی بهترین فرصت بود. امروز در خط دفاع، به جز فریبرز همه را تغییر دادیم. در خط حمله همه را تغییر دادیم. در بخش میانی از نیما استفاده کردیم.


او در ادامه با اشاره به احسان تاییدی بیان کرد: از همه استفاده کردیم، همه خوب هستند به جز احسان که از او راضی نیستم و احساس می‌کنم، توان احسان همینقدر است. امروزم هم پایان بازی به او گفتم که با این وضعیت به کار ما نمی‌آید و دیگر نمی‌تواند با ما تمرین کند. حالا باید برود و اضافه کار کند. چون عملا با آمدن احسان تاییدی تیم 10نفره شد و متاسفانه علیرغم اینکه روی حرکات احسان تاییدی برنامه‌ریزی کرده بودیم، ناموفق بودیم. یک چیزهایی باید در ذات فوتبالیست باشد. بازیکن باید تیمش برایش مهم باشد. حامد پاکدل تا دقیقه 120 استارت می‌زد، این بازیکن به زمین آمده و مثل رستم ایستاده است. این بازیکن دیگر جایی در ترکیب ما ندارد.


سوال بعدی از فراز کمالوند در رابطه با درگیری ایجاد شده میان او و منصوریان بود و اینکه منصوریان او را هل داد، اینگونه واکنش نشان داد: چیز خاصی نبود و این چیزها در فوتبال طبیعی است. به نظرم برنده شدن در فوتبال خوب است ولی نه به هر قیمتی. در دو تا از صحنه‌ها، بازیکنان ما زمین خورده‌اند و همه ایستاده‌اند. حتی گلر آنها خورده زمین. بعد داشتند گل می‌زدند. من فکر می‌کنم این زشت‌ترین صحنه فوتبال ایران نام بگیرد. گلر آنها خورده زمین؛ بازیکنان ما بالای سر دروازه‌بان آنها ایستاده‌اند و بعد بازیکن آنها توپ را می‌اندازد، پشت سر دروازه‌بان ما. اصلا حالا بردید. قهرمان جام جهانی می‌خواهید بشوید؟ ما که اگر برایمان اهمیتی داشت، با تیم کامل بازی می‌کردیم. این کارها درست نیست و زشت است. هر کسی و هر جایی که این کار را انجام دهد. ما معلم هستیم و باید آموزش بدهیم. اینطور فوتبال بازی کردن، پشیزی ارزش ندارد؛ برد و باخت همه جا هست. اما برد را باید جوانمردانه به دست آورد. در سه صحنه مختلف این کار را کردند. بعد بچه‌های ما در اوج حمله وقتی می‌دیدند، بچه‌های آنها به زمین خورده‌اند، توپ را به اوت می‌زدند. این کارها باعث می‌شود، ما هم یک فکر دیگر بکنیم.

 

 

او با خطاب قرار دادن تیم‌های دیگر ادامه داد: تیم‌های دیگر هم از حالا بدانند که ذوب‌آهن این کار را انجام می‌دهد و برایش مهم نیست بازیکن حریف زمین بخورد. بازی را ادامه می‌دهند. من فکر می‌کنم این کار از پهلوانی به دور است. ضمن اینکه اصلا بازیکن ما زمین نخورده و گلر آنها روی زمین بوده است. بعد آنها می‌خواهند به ما گل بزنند. حالا بردید! جام ژول ریمه را به شما دادند؟! چه اتفاقی افتاد. بگو و مگو سر همین بود.


کمالوند سپس در واکنش به حرف‌های خبرنگاری که صحبت‌های علیرضا منصوریان را نقل قول می‌کرد و می‌گفت که اگر توپ گل می‌شد، حتما می‌گفتم بچه‌ها جبران کنند، با خنده فراز کمالوند روبرو شد و او با کنایه گفت: این داستان‌ها به درد تئاتر شهر می‌خورد.

 

سوال بعدی از کمالوند در رابطه با حرف‌های او در مورد احسان تاییدی بود. او بار دیگر بر حرف‌هایش تاکید کرد و توضیح داد: گفتم به درد ما نمی‌خورد. بازیکن باید برای تیم بدود. در این هوای گرم حامد پاکدل 120 دقیقه استارت می‌زند و بعد او می‌آید و 30 دقیقه نمی‌دود. به او گفتیم، برود با امیدها تمرین کند تا نیم فصل او را جایگزین کنیم و بازیکن بیاوریم.


او ادامه داد: این بازی برای من خیلی خوب بود و خیلی چیزها را فهمیدم و دستم آمد. احمد و متین خیلی خوب بودند. بازی بعدی باید به آنها استراحت بدهم ولی از بازی بعدی آنها را در قالب تیم می‌آورم.


کمالوند سپس در پاسخ به این سوال که از بازیکنان بومی استفاده می‌کند یا خیر، بیان کرد: خب متین بازیکن بومی است دیگر. ببینید یک چیزی را باید توجه کنید. بازیکن بومی باید به موقع استفاده شود. یک اشتباه اگر بکند، دیگر لیگ برتر را نمی‌بیند. جوان باید بداند که مقابل مدافع یا مهاجم لیگ برتری اگر یک اشتباه بکنی، آن اشتباه به قیمت برد و باخت است. امیدوارم امتیازات لازم را استفاده کنیم تا بتوانیم از جوان‌ها بیشتر استفاده کنیم. متین امروز برای اولین بار در ترکیب ثابت قرار گرفت. این نوید بخش این است که در آینده از بچه‌های دیگر هم استفاده می‌کنیم.

دیدگاه‌ها