کد خبر : 1640427 | 09 مهر 1398 ساعت 10:49 | 60.2K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی جنجالی هم چاره‌ی کار نبود

شیرجه لک جشن علیپور را به هم زد

علیپور پنج دقیقه پس از ورود به زمین پنالتی گرفت تا پرسپولیسی‌ها امیدوار به بازگشت او و پیروزی تیمشان شوند، اما حامد لک ضربه او را گرفت تا کار برای پرسپولیس و آقای گل سابقش سخت‌تر شود.

شیرجه لک جشن علیپور را به هم زد

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی از سد تیم ماشین سازی گذشت که حدود 15 دقیقه پیش از گل وحید امیری، علی علیپور این فرصت را داشت تا دروازه حامد لک را باز کند و در نقش منجی تیمش ظاهر شود. اما این اتفاق رخ نداد و ضربه‌ایی که علیپورِ راست پا مثل علی کریمی استقلال، به سمت چپ زد را دروازه‌بان ماشین مهار کرد تا سرخپوشان همچنان در حسرت تماشای نخستین گل مهاجم شماره 70 خود باشند.

 

پیش از آغاز بازی، علی علیپور در کنار دیگر ستاره‌های نیمکت‌نشین مشغول گرم کردن بود. او که بارها مورد تشویق هواداران خودی قرار گرفت، با نشاط خاصی تمرین می‌کرد و البته شاید کمی متعجب نیز بود چرا که پیش‌تر هرگز به عنوان نیمکت‌نشین ظاهر نشده بود. با این حال او در تمرین «آقا وسط» با همبازیانش شرکت کرد و حتی برای پیروزی در آخرین دور از این تمرین، به بازی سنگ کاغذ قیچی با احمد نوراللهی پرداخت!

 

علیپور در دقیقه 74 وارد زمین شد و تنها 6 دقیقه پس از ورود، توانست پنالتی بگیرد. او با تیزهوشی توپ را در محوطه جریمه ماشین سازی حفظ کرد و سپس خود را در مقابل دو بازیکن سفیدپوش قرار داد و به زمین خورد تا داور را مجاب به گرفتن پنالتی کند. پیش از ضربه پنالتی هم علیپور نمایش قابل قبولی داشت و پیش‌بینی می‌شد با باز کردن دروازه حریف، بازگشت خود به جمع گلزنان فوتبال ایران را اعلام کند اما واقعیتِ ماجرا تفاوت‌هایی جدی با آنچه که علیپور می‌خواست، داشت.

 

1439195

 

این پنالتی که نسبتا به گوشه دروازه زده شده بود، وارد دروازه نشد تا آخرین گل علیپور همچنان مربوط به بازی پرسپولیس و همین تیم ماشین سازی در تهران باشد. در هفته 29اُم لیگ هجدهم، سرخپوشان در حالی که از تیم تبریزی عقب بودند، صاحب یک ضربه پنالتی شدند و علیپور موفق شد آن را تبدیل به گل کند. این گل پرسپولیس را عملا قهرمان لیگ ایران کرد و باعث شد تا دیدارهای هفته پایانی تا حدی رنگ و بوی تشریفاتی به خود بگیرند.

 

پرسپولیس در فصل ابتدایی دوران برانکو، با مشکل پنالتی‌زن مواجه بود و بازیکنانی نظیر مهدی طارمی و امید عالیشاه از گل کردن پنالتی‌ها عاجز بودند اما با ظهور علیپور این بحران حل شد و قرمزها صاحب یک پنالتی‌زن قهار شدند. بازیکنی که با تمرکز بالا دروازه‌بان را فریب می‌داد و به آسانی دروازه حریف را باز می‌کرد. اما این بار همان فوتبالیست نتوانست گلزنی کند تا همچنان لقب «ناکام» را پشت سر خود ببیند؛ آن هم در شرایطی که حداقل در بازی با ماشین سازی نمایش موثری داشت.

 

در یک دوره، محرومیت مهدی طارمی با درخشش علی علیپور همراه شد تا خسران مهاجم بوشهری خیلی به چشم نیاید و جایش خالی نباشد. درخشش و گلزنی‌های متوالی علیپور پرسپولیس را به نتایج مورد نظر رساند و فشار از روی طارمی هم کم شد اما بدشانسی علیپور این است که در زمان افت او، براندائو جونیور نیز نتوانسته بدرخشد.

 

1439194

 

با این حال علیپور همچنان مهاجم شماره یک پرسپولیس باقی خواهد ماند. با شمردن مهاجمان ایرانی در خواهیم یافت که پرسپولیس یکی از بهترین گزینه‌ها را در اختیار دارد و دیگران برای خرید در دسترس نیستند.  مهدی طارمی در پرتغال می‌درخشد، انصاری‌فرد در لیگ ستارگان است، آزمون رویاهایش را در روسیه دنبال می‌کند، گوچی تازه به ترکیب اصلی تیمش رسیده و کاوه رضایی هم قصد بازگشت به ایران را ندارد. تکلیف بازیکنان خارجی هم برای فوتبال دوستان ایرانی مشخص شده؛ باشگاه‌ها ارز خارجی ندارند، بنابراین نمی‌توانند مهاجم با کیفیت بخرند، پس مهره‌های خریداری شده موثر نخواهند بود.

 

اما فارغ از این‌ها، کادر فنی پرسپولیس باید بررسی کند که چرا علیپور نمی‌تواند گلزنی کند و طلسم او به 476 دقیقه رسیده است. کالدرون بارها گفته که مشکل تیمش، موقعیت‌سازی در زمین حریف است اما این شاید به نوعی سرپوش یک مربی روی ناکامی و فرصت‌سوزی مهاجمانش باشد. هواداران پرسپولیس به خاطر دارند که در بازی با صنعت نفت علیپور دو تک به تک متوالی را از دست داد. در بازی با استقلال نیز او یک فرصت گلزنی داشت و در برابر سپاهان نیز به همین شکل. روز گذشته هم بهترین فرصت فصل خود را از روی نقطه پنالتی هدر داد تا همچنان تعداد گل‌هایش صفر باشد.


همین چند روز پیش در بازی بایرن مونیخ و پادربرن، لواندوفسکی توپ را از میان مدافعان تیم میزبان گرفت و پس از چند متر حرکت، با ضربه‌ایی چیپ موفق به گلزنی شد. پرسپولیسی‌ها و البته استقلالی‌هایی که بازی تیم‌های اروپایی را تماشا می‌کنند، انتظار دارند دیاباته و علیپور نیز در قامت یک مهاجم زهردار ظاهر شوند چرا که هیچ تیمی در فوتبال ایران نتوانسته بدون مهاجمی گلزن، قهرمان شود؛ بنابراین مهاجم شماره 70 پرسپولیس نیز باید تلاش کند تا هرچه سریع‌تر واژه «سابق» را از کنار لقب خود به عنوان آقای گل کنار بزند.

 

 

 

دیدگاه‌ها