کد خبر : 1640438 | 09 مهر 1398 ساعت 11:36 | 43K بازدید | 0 دیدگاه

سهراب مرادی محکوم به شرکت در گزینشی سوییس

کیانوش و علی‌حسینی المپیک را از دست دادند؟!

دو وزنه‌بردار مطرح ایران به خاطر اقدام دیرهنگام برای ثبت‌نام در مسابقات گزینشی شاید المپیک را از دست بدهند!

کیانوش و علی‌حسینی المپیک را از دست دادند؟!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که وزنه‌برداری مردان ایران در المپیک ۲۰۲۰ فقط ۲ سهمیه خواهد داشت، هر وزنه‌بردار برای اینکه مجوز شرکت در این رقابت‌ها را داشته باشد، باید ح‍داقل ۶ مرحله مسابقات گزینشی را پشت سر بگذارد.


در حالی که مسابقات جهانی و آسیایی هم جزو این مراحل گزینشی به شمار می‌روند، باز هم برخی از وزنه‌برداران مطرح ایران دچار مشکل شده‌اند.


سهراب مرادی که به دلیل مصدومیت در مسابقات جهانی غایب بود و حتی در آسیایی چند ماه قبل هم حضور نداشت، با وجود نرسیدن به شرایط آمادگی و گذراندن دوران نقاهت مجبور است در ۲ ماه آینده در یک مسابقه گزینشی شرکت کند چون در ۶ ماهه دوم سال ۲۰۱۹ در هیچ رقابتی حاضر نبوده است. گفته می‌شود سهراب در مسابقات گزینشی سوییس ثبت نام کرده و باید خیلی زود خودش را آماده این رقابت‌ها کند تا حداقل چند وزنه به نام او با هر رکوردی ثبت شود.


از سوی دیگر سعید علی حسینی که شرایطی مشابه سهراب دارد و در رقابت‌های جهانی غایب بوده، از سوی فدراسیون برای رقابت‌های گزینشی سوییس ثبت‌نام نشده و گویا مهلت نام‌نویسی هم برای او به پایان رسیده است. دیروز این وزنه‌بردار سنگین وزن در فدراسیون حاضر شد و گویا قرار است رایزنی برای حضور او در مسابقات گزینشی صورت بگیرد.


همچنین کیانوش رستمی با وجود حضور در مسابقات جهانی، با توجه به اینکه هیچ وزنه‌ایی را به نام خود ثبت نکرد و اوت شد، باید یک مسابقه گزینشی را تا پایان سال میلادی سپری کند. او هم درخواست حضور در مسابقات گزینشی سوییس و ایتالیا را داده، اما با توجه به پایان زمان ثبت‌نام این رقابت‌ها جواب منفی گرفته است.


در صورتی که سعید علی‌حسینی و کیانوش رستمی نتوانند در مسابقات گزینشی تا پایان سال ۲۰۱۹ شرکت کنند، به همین راحتی شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ را از دست می‌دهند؛ اتفاقی که می‌تواند یک شوک به وزنه‌برداری ایران باشد.

دیدگاه‌ها