کد خبر : 1640688 | 10 مهر 1398 ساعت 11:44 | 54.3K بازدید | 0 دیدگاه

مرادی: به رستمی گفتم با وزنه کمتری شروع کن، گفت چشم!

رمزگشایی رییس از ماجرای کیانوش و علی حسینی

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: کیانوش رستمی خودش مقصر است وگرنه در مسابقات جهانی می توانست امتیاز خوبی بگیرد.

رمزگشایی رییس از ماجرای کیانوش و علی حسینی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی وزنه برداری که با ترکیب 10 نفره کامل و در غیاب چند تن از ستاره های سال های اخیر خود مثل سهراب مرادی و سعید علی حسینی راهی مسابقات جهانی شده بود، در نهایت با کسب عنوان چهارمی به کار خود پایان داد.


شاید مثل چند سال اخیر بازهم سوژه اصلی بعد از پایان رقابت های جهانی کیانوش رستمی بوده که با اوت کردن در تایلند کارش برای حضور در المپیک بسیار دشوار شده است.


همچنین وزنه بردار دیگری به نام سعید علی حسینی هم به شرایط خودش اعتراض دارد، اما به نظر می رسد او دیگر شانسی برای گرفتن سهمیه المپیک نخواهد داشت.


به همین بهانه دقایقی با رییس فدراسیون وزنه برداری همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های علی مرادی را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


می توانستیم نایب قهرمان جهان شویم


بیش از 100 کشور در مسابقات جهانی وزنه برداری حضور داشتند و ما توانستیم با رتبه چهارمی به کار خود پایان دهیم. شاید اگر یکی از وزنه برداران ما نتایج بهتری می گرفت، می توانستیم نایب قهرمان شویم و رقابت ها برای ما پایان شیرین تری داشت. انتظار من هم این بود که تیم روی سکو برود، اما نتیجه نسبتا خوبی کسب شده و پدیده های جدیدی هم در ترکیب تیم ملی ایران ظهور کردند.


فدراسیون جهانی 2 وزنه بردار المپیکی را انتخاب می کند


برای حضور قدرتمند در المپیک در حال برنامه ریزی هستیم. در دوره های قبلی 5، 6 سهمیه داشتیم، اما این بار به خاطر قوانین فدراسیون جهانی فقط 2 سهمیه به ایران تعلق گرفته که کار را سخت و دشوار کرده است. تمام تلاش خود را می کنیم تا تیم ملی در بهترین شرایط قرار بگیرد و بتوانیم در المپیک هم به مدال برسیم. ما وظیفه خود می دانیم وزنه بردارانی که توانمندی کسب سهمیه المپیک دارند را به مسابقات گزینشی اعزام کنیم و بهترین شرایط برایشان فراهم شود. به هر حال آن ها باید در این مسیر امتیازات لازم را برای خود جمع آوری کنند. در نهایت هم چند ماه قبل از المپیک 2 وزنه برداری که امتیاز بیشتری در رنکینگ داشته باشند، به المپیک اعزام می شوند. اصلا تصمیم گیری در دست ما نیست و در تمام دنیا فدراسیون جهانی بر اساس رنکینگ وزنه برداران المپیکی را اعلام می کند.


ایتالیا و سوییس کیانوش را نپذیرفتند


درباره کیانوش رستمی باید بگویم او در چند مسابقه در یک سال اخیر شرکت کرده و آزمایش دوپینگ هم داده، اما نتوانسته امتیازات خوبی را کسب کند. به هر حال او در همین مسابقات جهانی اوت کرد و هیچ امتیازی نگرفت. سوءتفاهم هایی مطرح شده که کیانوش نمی تواند به المپیک برود، اما اینطور نیست. ما تلاش کردیم این وزنه بردار را به مسابقات ایتالیا یا سوییس بفرستیم که حتی فدراسیون جهانی هم این موضوع را پذیرفت، اما میزبان قبول نکرد چون زمان ثبت نام به پایان رسیده بود. ما اسم سهراب را از قبل رد کرده بودیم چون می دانستیم در مسابقات جهانی نیست، اما وقت اسم کیانوش را رد کردیم، جواب منفی گرفتیم.

 

1439557


علی حسینی دیر آمد و المپیک را از دست داد


سعید علی حسینی هم در مسابقات آسیایی چین حضور داشته و در جهانی غایب بوده است. او باید برای اینکه یک مسابقه گزینشی دیگر در 6 ماه دوم سال شرکت می کرد، به یکی از این تورنمنت ها می رفت، اما تازه 2 روز قبل به فدراسیون آمده است. الان زمان پذیرش این تورنمنت ها تمام شده و بدین ترتیب علی حسینی شانس حضور در المپیک را از دست داده است. من از مدت ها قبل به او گفته بودم که به فدراسیون بیاید، اما نیامد. پدرش هم در جریان است. حالا که دیر آمدند، خودشان هم باید مسئولیت این اتفاقات را بپذیرند.


سهراب مرادی از آلمان به سوییس می رود


سهراب مرادی هم مراحل درمانی خود را پشت سر می گذارد. او باید حتما در مسابقات سوییس وزنه بزند؛ اگرچه قطعا توانایی بالابردن وزنه های سنگین را فعلا ندارد. پزشک معالج او درخواست کرده که سهراب به آلمان برود. ما شرایطی را فراهم می کنیم که سهراب راهی آلمان شود و از آنجا برای مسابقات سوییس به این کشورسفر کند.


به کیانوش گفتم با وزنه کمتری شروع کن


کیانوش رستمی هم خودش مقصر است وگرنه در مسابقات جهانی می توانست امتیاز خوبی بگیرد. در همین دوره چند بار به او تذکر دادم. آخرین بار هم قبل از مسابقه به خودش و برادرش گفتم که با وزنه پایین تری کار را شروع کنید که به من گفتند چشم! با این حال بازهم کار خودش را کرد و جدا از مدال، امتیاز المپیکی را از هم از دست داد. برخی اطلاعاتی از اتفاقات ندارند و متاسفانه فدراسیون را مقصر جلوه می دهند.


کادرفنی با همین ترکیب به کارش ادامه می دهد


با وجود تمام این اتفاقات من به نتیجه گرفتن تیم ملی وزنه برداری ایران در المپیک خوش بین هستم. ما در میان بیش از 100 کشور، چهارم جهان شدیم. حافظ قشقایی و رضا دهدار پدیده های این دوره از مسابقات بودند. البته محدودیت های زیادی داریم که یکی از آن ها محدودیت منابع است. با این حال می توان به آینده امیدوار بود. کادرفنی هم با همین ترکیب به کار خود ادامه می دهد و فدراسیون هم از آن ها حمایت می کند.

دیدگاه‌ها