کد خبر : 1640460 | 09 مهر 1398 ساعت 12:43 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

ساموئل اتوئو:

برای مبارزه با نژادپرستی زمین را ترک کنید

ساموئل اتوئو، اسطوره فوتبال کامرون و باشگاه بارسلونا می‌گوید تنها راه پیروزی در مبارزه با نژادپرستی در فوتبال این است که فوتبالیست‌ها در مواجهه با شعارهای نژادپرستانه زمین بازی را ترک کنند.

برای مبارزه با نژادپرستی زمین را ترک کنید

 

به گزارش "ورزش سه"، ساموئل اتوئو  اسطوره فوتبال کامرون و باشگاه بارسلونا در گفتگویی به موضوع نژادپرستی در فوتبال پرداخته و می‌گوید تنها راه غلبه بر این مشکل در فوتبال این است که بازیکنان هر زمان که با شعارهای نژادپرستانه از روی سکوها مواجه شدند زمین بازی را ترک کنند. اتوئو در بخش دیگری از این مصاحبه به تمجید از روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی پرداخته و می‌گوید او در اینتر به ستاره‌ایی بزرگ تبدیل خواهد شد.

 

1439230

 

اتوئو در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت ابتدا به تحسین لوکاکو پرداخت و گفت: "من لوکاکو را دوست دارم، چه وقتی درون زمین بازی می‌کند و چه بیرون از زمین و در زندگی عادی‌اش. بعضی فوتبالیست‌ها هستند که وقتی آنها را می‌بینید احساس می‌کنید با یک ستاره روبرو هستید ولی بعضی دیگر همیشه مثل مردم عادی هستند. روملو در دسته دوم قرار دارد. حالا می‌بینید او در اینتر چند گل می‌زند. ما در اورتون با هم بازی می‌کردیم. او خیلی جوان بود ولی لوکاکو مهاجم بسیار باهوشی است. او اخیرا حرف خیلی مهمی درباره نژادپرستی زده که من می‌خواهم به آن بپردازم".

 

1439231

 

اتوئو در ادامه مصاحبه با پیش کشیدن واکنش اخیر لوکاکو به نژادپرستی در فوتبال به این موضوع پرداخته و گفت: "بیرون رفتن فوتبالیست‌ها از زمین بهترین پاسخ به نژادپرستی در استادیوم‌ها است. فوتبال با پول‌های کلانی سر و کار دارد ولی اکثر بازیکنانی که این پول‌ها را تولید می‌کنند سیاه‌پوست هستند. اگر یک روز، همه جای دنیا بازیکنان سیاهپوست با کمک همکاران سفیدپوست‌شان، تصمیم بگیرند که بازی نکنند، کار تمام می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد خیلی چیزها عوض خواهد شد".

 

 

دیدگاه‌ها