کد خبر : 1640488 | 09 مهر 1398 ساعت 14:25 | 54.9K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد وینترفل این بار در انقلاب کرج

صعود دار و دسته ایتالیایی در تاریکی

شب گذشته دو تیم گل ریحان البرز و استقلال به مصاف هم رفتند که علی‌رغم حاشیه‌های زیاد با برتری آبی‌پوشان به اتمام رسید تا دار و دسته ایتالیایی، اولین برد خود را دست بیاورند.

صعود دار و دسته ایتالیایی در تاریکی

 

به گزارش "ورزش سه"، پیش از شروع فصل اگر ادعا می‌کردیم که استقلال برای ثبت اولین پیروزی با مربی سرشناس ایتالیایی باید تا شروع جام حذفی صبر کند شاید کمتر کسی اعتباری برای چنین ادعایی قائل می‌شد اما شرایط برای آبی‌ها در طی این چند ماه به نحوی پیش رفت که کاروان استقلال برای دشت اولین برد، مجبور باشند خودشان را به ورزشگاه انقلاب کرج برسانند تا در یک دیدار پرماجرا و به‌یادماندنی گل ریحان البرز را از پیش رو بردارند. اتفاقی که اگر رخ نمی‌داد معلوم نبود سرنوشت دار و دسته ایتالیایی ها به کجا ختم می‌شد. این را می‌شد در واکنش هواداران استقلال بعد از به ثمر رسیدن اولین گل بازی در اواخر نیمه اول توسط محمد پاپی به‌راحتی فهمید و در واقع اگر گل دانشگر کمی دیرتر به ثمر می‌رسید باید شاهد اعتراضات شدید هواداران استقلال در بین دو نیمه می‌بودیم.


از ابتدای ورود به مجموعه ورزشی انقلاب کرج باید حدس می‌زدیم که چه اتفاقات کم‌نظیری در این دیدار انتظارمان را می‌کشد. از نبود پارکینگ برای استقرار خبرنگاران و عدم قبول کارتی که در تمام استادیوم‌های ایران اعتبار دارد، تا راه ندادن وحید هاشمیان مربی تیم ملی به جایگاه ورزشگاه صرفاً به این دلیل که مربی تیم ملی خارجی است و این آقا ایرانی!! و مشکلاتی از این قبیل که کم هم نبودند، همه حاکی از آن بود که این مجموعه علی‌رغم چمن همواری که دارد، آمادگی کامل برای برگزاری چنین مسابقه‌ایی را ندارد و شاید اگر آن تکنسین برق به داد نمی‌رسید کنترل شرایط  تا حدی از دست مسئولان ورزشگاه خارج می‌شد.

 

1439272


آن دسته از تماشاگرانی که از آمدن برق مجموعه کاملاً ناامید شده بودند تصمیم به ترک ورزشگاه گرفتند اما بسیاری از آن‌ها قبل از خروج و با رفع مشکل، مجدداً خودشان را به ورزشگاه رساندند تا بلبشویی در بیرون از محوطه ورزشگاه به وجود بیاید. در این میان شاهد صحنه‌هایی بودیم که هیچ شباهتی به برگزاری یک مسابقه فوتبال نداشت، اما در نهایت با شروع بازی اوضاع به حالت عادی برگشت.


از طرفی شنیده می‌شد سعید فتاحی که معمولاً تماشاگران او را همیشه به‌عنوان متهم ردیف اول به شمار می‌آورند و رویشان به او کاملاً باز است در تلویزیون اعلام کرده است که حداکثر تا یک ساعت طبق قانون صبر خواهند کرد و از سوی دیگر عده‌ایی از مأموران برگزاری مسابقه می‌گفتند که کنتور اصلی تابلو برق به علت گرمای زیاد قادر به تعمیر نیست و این زمان زیادی را خواهد برد. به‌هرحال فضا در مستعدترین حالت برای ایجاد شایعه بود و در کل بازار شایعات داغ داغ بود.

 

1439277


 شکی وجود ندارد که این 30 دقیقه خاموشی، یک‌راست به حافظه تاریخی فوتبال ایران الصاق خواهد شد که البته باید خوشحال باشیم که اتفاق ناخوشایندی در این مدت به وجود نیامد تا صحنه‌های زیبایی که در ورزشگاه به‌وسیله نور موبایل تماشاگران ثبت شد اولین قابی باشد که در ذهنمان از این اتفاق به‌جا بماند.


واکنش بازیکنان در این مدت در نوع خودش جالب‌توجه بود. عده‌ایی از آن‌ها شروع به گرفتن فیلم از فضای زیبایی که به‌وسیله نور موبایل‌ها ایجادشده بود کردند و تعدادی از آن‌ها هم سردرگم در کنار نیمکت منتظر تصمیم مسئولان بودند. زمانی که برق کل مجموعه رفت در ابتدا تاریکی مطلقی بر کل ورزشگاه حاکم شد که با ترفند یکی از مسئولین دو آمبولانسی که در دو طرف دروازه‌ها قرار داشتند، به نزدیکی نیمکت هر دو تیم آورده شد تا آن‌ها با روشن کردن چراغ خودرو خودشان، فضای نیمکت را از آن تاریکی دربیاورند و این پولتیک اسباب شادی هر دو نیمکت را فراهم کرد خصوصاً سه دستیار استراماچونی که تا به امروز هیچ‌گاه تا این حد آن‌ها را در زمین‌بازی خوشحال ندیده بودیم.

 

1439278


در این میان واکنش کرجی‌ها هم در نوع خود جالب بود. آن‌ها که از این موضوع کاملاً ناراحت به نظر می‌رسیدند و نمی‌خواستند که شهرشان به بی‌کفایتی متهم شود به دنبال روزهایی می‌گشتند که ثابت کنند که این موضوع قطع برق کل مجموعه اصلاً چیز عجیبی نیست و اتفاقاً مسبوق به سابقه است تا به‌نوعی خودشان را از این طریق تبرئه کرده باشند. از طرفی عده‌ایی از هواداران استقلال، درحالی‌که می‌خواستند اولین بردشان را در این فصل از نزدیک تماشا کنند این خاموشی را معلول طلسمی می‌دانستند که مانع از برد تیمشان در این فصل شده است. هرچند روند بازی چنین ادعایی را تائید نمی‌کرد. به‌هرحال این‌همه حاشیه برای دیداری در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی تا حد زیادی عجیب به نظر می‌رسید.


با تمام حاشیه‌های زیادی که در این زمان شاهدش بودیم برق ورزشگاه آمد تا دو تیم که به رختکن رفته بودند برای ادامه بازی برای سومین مرتبه در زمین حاضر شوند و برای دومین بار به گرم کردن بپردازند، درحالی‌که تعداد تماشاگران کمتر از قبل شده بود. بعد از  پایان ماجراهایی که با رفتن برق به وجود آمد، حالا تمام چشم‌ها به زمین چمن دوخته شد تا ببینند کدام تیم جواز صعود به مرحله بعدی را به دست می‌آورند. دقایقی بعد از شروع بازی پس از آمدن برق، داور به‌موجب سرنگونی مهاجم استقلال، نقطه پنالتی را به سود آبی‌ها نشان داد تا یک‌بار دیگر استقلال وارد چالش زدن پنالتی شود. چالشی که یک سال است هنوز بازیکنی راه‌حلی برای بیرون آمدن از آن پیدا نکرده است. این بار در حضور فرشید اسماعیلی، علی کریمی و غیبت وریا غفوری و پاتوسی (همه‌کسانی که در این مدت قربانی زدن پنالتی شده‌اند) قرعه به نام مرتضی تبریزی افتاد، همان کسی که در روز دربی هم می‌خواست زننده پنالتی باشد. تبریزی پشت توپ قرار گرفت تا او هم به جمع باشگاه قربانیان پنالتی اضافه شود. از دست دادن این پنالتی کافی بود که تعدادی از تماشاگران برعلیه او شعار دهند و تعدادی هم در جهت حمایت از او. گویا قرار نبود ماجراهای عجیب این بازی به اتمام برسد. بعد از اتمام 30 دقیقه بازی پس از قطع برق، بازی به اوقات اضافه کشیده شد، تا حداقل نیم ساعت دیگر شاهد این دیدار جذاب و پرماجرا بین دو تیم استقلال و گل ریحان البرز باشیم. بازی در حالی آغاز شد که آن عده‌ از تماشاگرانی که ورزشگاه را ترک کرده بودند، حالا که می‌دیدند لااقل 30 دقیقه دیگر می‌توانند بازی را تماشا کنند و دوباره به روی سکوها بازگشتند تا ظرفیت ورزشگاه در دقیقه 90 بازی تقریباً پر شود. حالا نوبت به تعویض‌های استراماچونی رسید و او دست گذاشت روی سجاد آقایی، همان کسی که در طول هفته اخیر، گفته می‌شد او را در اختیار باشگاه قرار داده است.

 

1439275

 

استقلال که در وقت اضافه برتری محسوسی داشت توانست در پی یک فرار از سمت راست توسط فرشید اسماعیلی و پاس عرضی او در دهانه دروازه به سجاد آقایی به دومین گل خود در این بازی برسد. بعد از به ثمر رسیدن همین گل بود که محمد نصرتی سرمربی گل ریحان هم در پی اعتراض شدید از کنار خط اخراج شد تا او نیز از رسول خطیبی دیگر هم‌بازی خودش در تیم ملی و باشگاه پاس تهران عقب نیفتد. حالا دیگر همه‌چیز دست‌به‌دست ‌هم داده است تا استقلال اولین بردش را در شهر کرج جشن بگیرد. در نیمه دوم وقت اضافی، خود فرشید اسماعیلی بود که بازی خوبش را با به ثمر رساندن گلی زیبا تکمیل کرد تا دیگر خیال همه از پذیرفتن گل در دقایق پایانی (پاشنه آشیل جدید استقلال) راحت شده باشد. البته نکته جالب‌توجه اینکه بعد از به ثمر رسیدن گل دوم و سوم آن بود که همه بازیکنان به سمت مرتضی تبریزی رفتند تا او را که با چشمانی گریان راهی نیمکت شده بود دلداری دهند و گل خود را به او تقدیم کنند و البته تماشاگران هم سعی کردند با تشویق تبریزی از او دلجویی کرده باشند.


 حالا دیگر نوبت هرکسی هم باشد نوبت به تشویق مربی خوش‌پوش و جذاب استقلال آندره‌آ استراماچونی است و همین تشویق استرا... استرا... کافی بود تا انقلاب کرج با همه حاشیه‌های ریز و درشتش شاهد خنده‌های از ته دل این سرمربی باشد. او نیز با بالا بردن دست‌هایش برای طرفداران به‌نوعی به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ داد. استرا بعد از شنیدن سوت داور به داخل زمین رفت و با تعدادی از بازیکنان گل ریحان و همچنین کوبل داوری دست داد و به آن‌ها خسته نباشید گفت تا روی خوش این سرمربی را هم بالاخره ببینیم.

 

1439286


قبل از شروع این بازی تصور اینکه این دیدار می‌تواند آبستن این‌همه اتفاقات ریز و درشت باشد تا حدی بعید به نظر می‌رسید اما به‌هرحال مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با انجام این ماراتن فوتبالی در شهر کرج به پایان رسید.


یک‌بار اتصال برق در آزادی و حالا قطع برق در انقلاب کرج به فاصله‌ایی کمتر از یک ماه شاید کافی باشد تا مسئولان ذی‌ربط فکری اساسی‌تر در خصوص اشکالاتی از این‌ دست در ورزشگاه‌های کشور انجام دهند. اشکالاتی که پرداختن به آن شاید هزینه زیادی در برنداشته باشد اما رسیدگی و احساس مسئولیت در قبال آن می‌تواند از بروز خساراتی جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

 

1439273


استقلال برد اما به گواه اکثر کسانی که این بازی را دیدند این تیم برای اینکه بتواند انتظار طرفدارانش را به‌جا بیاورد هنوز راه درازی را در پیش دارد و به نظر می‌رسد برای رسیدن به اهداف مدنظرش باید بازیکنانی را در یک یا دو پست به خدمت بگیرد. آن‌ها گرچه توانستند گل ریحان البرز را از پیش رو بردارند اما تیم‌های لیگ برتری داستان دیگری دارند. هرچند فراموش نکنیم گل ریحانی‌ها در طی نود دقیقه بازی را واگذار نکردند و شاید اگر داور کمی سخت‌گیرتر بود اتفاقات بدی برای استقلال رقم می‌خورد.

 

1439285

دیدگاه‌ها