کد خبر : 1640629 | 10 مهر 1398 ساعت 07:59 | 172K بازدید | 0 دیدگاه

دومین شکست این تیم خسته و ناآماده در جام جهانی

ایران 1 – مصر 3؛ شوکه کننده و باور نکردنی!

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از جام جهانی 2019 مقابل مصر 3 بر یک شکست خورد.

ایران 1 – مصر 3؛ شوکه کننده و باور نکردنی!

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی والیبال 2019 که از دیروز به میزبانی ژاپن آغاز شده، امروز هم از اولین ساعات صبح برای ایران ادامه پیدا کرد. شاگردان کولاکوویچ که دیروز مقابل روسیه جوان شده شکست 3 بر یک  را تجربه کردند، امروز به این امید وارد میدان شدند که اولین برد خود را برابر مصر رقم خواهند زد. با توجه به قدرت والیبال ایران در سال های اخیر تصور این بود که مصر نمی تواند حریف قدرتمندی برای شاگردان کولاکوویچ باشد، اما اوضاع آنطور که فکرش را می کردیم پیش نرفت. ایران در دومین بازی خود هم شکست را پذیرا شد تا احتمالا انتقادها بار دیگر از کولاکوویچ به اوج برسد چون مصر در سال های گذشته حریفی نبوده که بتواند ایران را شکست دهد.

 

ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، پوریا یلی و محمدرضا حضورت‌پور استفاده کرد.


ست اول: ایران 25 – مصر 22

 

تیم ایران بازی را خیلی خوب شروع کرد و درخشش فیاضی و یلی با چاشنی اشتباهات تیم مصر در زدن سرویس‌ها و حملات باعث شد ایران با برتری ۸ به ۵ از حریفش پیش بیافتد. در ادامه تیم ایران با مدیریت بازی، اختلافش را با حریف حفظ کرد و معروف با طراحی یک حمله، باعث شد تا مجرد ایران را ۱۳ به ۱۰ پیش بیاندازد. بعد از این امتیاز، تیم مصر درخواست وقت استراحت فنی کرد ولی بعد از این وقت استراحت هم تیم ایران بود که توسط فیاضی با یک جای خالی به امتیاز رسید. با ادامه این ست، تیم ایران با حساب ۱۶ به ۱۴ از حریفش پیش افتاد تا دو تیم برای استراحت زمین را ترک کنند. بعد از این استراحت تیم مصر به بازی برگشت و اختلاف را کمتر کرد. دفاع روی تور محمد مسعود باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۱۸ باهم برابر شوند. یلی در ادامه این بازی با یک اسپک خوب امتیاز ۲۱ را برای ایران بدست آورد و عبادی پور هم امتیاز ۲۲ را کسب کرد تا ایران با دو امتیاز اختلاف پیش بیافتد. در نهایت عبادی پور موفق شد با گرفتن امتیاز ۲۵، ایران را ۲۵ به ۲۲ در این ست پیروز کند.

 

1439464


ست دوم: ایران 24 – مصر 26

 

عبادی پور اولین امتیاز را در این ست برای ایران کسب کرد و علی اصغر مجرد هم موفق شد سه بر یک ایران را پیش بیاندازد. توپ گیری حضرت پور و ضربه پر قدرت یلی در ادامه باعث شد ایران ۵ به ۲ از حریفش پیش بیافتد. بعد از این امتیاز، تیم مصر درخواست وقت استراحت فنی کرد. پس از این استراحت، احمد صلاح موفق شد امتیاز سوم را برای تیمش کسب کند و بلافاصله مصر به امتیاز چهار هم رسید. در ادامه پاس فیاضی به عبادی پور، ایران را ۸ به ۶ از حریفش پیش انداخت تا دو تیم برای استراحت زمین بازی را ترک کنند. در ادامه این ست یک رالی جذاب در بازی ایجاد شد که صلاح امتیاز ۱۳ را برای تیمش گرفت و در ادامه محمد مسعود مصر را به امتیاز ۱۴ رساند تا بازی در عدد ۱۴ به تساوی کشیده شود. این تیم با یک سرویس به امتیاز ۱۵ رسید و با یک حمله آن‌ها ۱۶ به ۱۴ به عنوان برنده زمین را برای استراحت ترک کردند. در ادامه تیم ایران موفق شد در امتیاز ۱۸ بازی را به تساوی بکشاند. بعد از این امتیاز، مجرد با دفاع یک نفره مقابل محمد مسعود، ایران را یک امتیاز پیش انداخت. این روند خوب ادامه داشت تا اینکه ایران ۲۳ به ۲۱ از حریفش پیش افتاد ولی مصر به بازی برگشت و درخشش صلاح و مسعود باعث شد تا مصر ۲۶ به ۲۴ این ست را به سود خود کند.

 

1439462


ست سوم: ایران 18 – مصر 25

 

احمد صلاح امتیاز اول و دوم را در این ست برای تیمش با زدن سرویس رقم زد. احمد عمر با یک دفاع خوب بازی را سه بر صفر کرد. تیم ایران در ادامه دو امتیاز گرفت ولی تیم مصر مجددا سه امتیاز پیاپی بدست آورد تا بازی ۶ بر ۳ شود. در ادامه یک رالی جذاب ایجاد شد ولی بازهم مصر بود که در امتیاز گرفتن موفق بود و در نهایت این تیم ۸ بر ۴ به عنوان برنده برای استراحت زمین را ترک کرد.روند خوب مصر در این ست ادامه داشت و آنها اختلاف ۴ امتیازی خود را حفظ کردند و ۱۶ به ۱۲ از ایران پیش افتادند. بعد از وقت استراحت فنی دوم، تیم ایران با رسیدن به امتیاز ۱۶، اختلاف را یک امتیاز کرد ولی بار دیگر تجربه احمد صلاح به کمک مصر آمد و این تیم دوباره ۴ امتیاز اختلاف با ایران پیدا کرد.در اواخر این ست، برتری تیم مصر مشخص بود و آن‌ها با حساب ۲۵ به ۱۸ پیروز این ست شدند.

 

1439463


ست چهارم: ایران 24 – مصر 26

 

ایران دو امتیاز اول را بدست آورد ولی مصر بازی را به تساوی کشاند. در ادامه تیم ایران که تلاش داشت اشتباهاتش را کمتر کند، موفق شد با برتری ۸ به ۶ و به عنوان برنده راهی استراحت فنی اول شود. روند برتری ایران ادامه داشت و با دو امتیاز یلی، ایران ۱۴ به ۱۱ از مصر پیش افتاد. در ادامه ایران با برتری ۱۶ به ۱۲ به عنوان برنده راهی وقت استراحت فنی دوم شد. در ادامه تیم مصر تلاش کرد به بازی برگردد ولی حرکت پایپ عبادی پور، ایران را ۲۰ به ۱۷ پیش انداخت. با اینحال تیم مصر عقب نکشید و موفق شد بازی را در عدد ۲۰ به تساوی بکشاند. در اواخر این ست بازی پایاپای دنبال شد تا دو تیم در امتیاز ۲۳ باهم مساوی باشند. در ادامه یلی ایران را ۲۴ به ۲۳ پیش انداخت ولی مصری‌ها دوباره بازی را به تساوی کشیدند. در نهایت تیم مصر با دفاع روی ضربه عبادی پور به امتیاز ۲۵ رسید و با گرفتن امتیاز سرویس، ۲۶ به ۲۴ این ست را هم به سود خود کرد.

 

1439466


بدین ترتیب ایران به شکلی ناباورانه مقابل مصر هم شکست خورد تا بعد از 2 بازی 2 شکست 3 بر یک را در کارنامه خود داشته باشد. به نظر می رسد تیم کولاکوویچ به خاطر گذراندن تورنمنت های فشرده و سخت خسته و بی انگیزه است و این مربی باید برای ادامه تورنمنت فکری به حال تیمش کند.

دیدگاه‌ها