کد خبر : 1640765 | 10 مهر 1398 ساعت 16:28 | 114.2K بازدید | 0 دیدگاه

دعوت نشدنم به تیم ملی دلایلی دارد؛

کیانی: این آقا را دوباره می بینم

مهدی کیانی در مورد اتفاقات دیدار برابر خرم آباد و بازیکنی حرف می زند که در طول بازی به او بی احترامی کرده است.

کیانی: این آقا را دوباره می بینم

مهدی کیانی کاپیتان تیم فوتبال سپاهان در گفتگویی با "ورزش سه" در رابطه با موضوعات مختلفی صحبت کرده است؛ از پیروزی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تا برد اخیر طلایی پوشان در ورزشگاه مملو از تماشاگر تختی خرم آباد. کیانی در رابطه با دو خطای ابهام برانگیز دیدار برابر پرسپولیس هم صحبت کرده و همچنین در مورد درگیری اش با کاپیتان خیبر خرم آباد و دلیل آن، توضیح داده که در ادامه می خوانید.

 

بازیکنان زیادی از تیم های دسته پایین می توان پیدا کرد


صحبت های ما با مهدی کیانی در مورد پیروزی 3 بر صفر سپاهان در جام حذفی مقابل خیبر خرم آباد آغاز شد. او در این مورد گفت: واقعا مقابل تیم های لیگ دویی و لیگ یکی فوتبال بازی کردن خیلی سخت است، چون انگیزه های زیادی دارند و بازیکنان خوب و با کیفیتی در این تیم ها می توان پیدا کرد، تا به تیم های دیگر کمک کنند. خدا را شکر توانستیم این بازی را با برد تمام کنیم.

 

قلعه نویی نمی خواهد جلو بازی کنم


کیانی در پیش فصل برابر پدیده گلزنی کرده بود. او که فصل گذشته موفق به گلزنی در لیگ نشده بود، در رابطه با گلزنی اش مقابل خیبر خرم آباد که با یک دریبل دیدنی و شوت پرقدرت ثبت شد، افزود: پست من طوری است که آقای قلعه نویی دوست دارد عقب بمانم تا اینکه جلو بروم. من هم چیزی که مربی می خواهد انجام می دهم. مهم گل زدن من نیست. مهم موفقیت تیمی ما است.

 

همیشه تعصب لرها و لک ها را دارم


سوال بعدی ما از کیانی در رابطه با جو ورزشگاه تختی خرم آباد بود که در طول بازی مدام به تشویق کاپیتان سپاهان می پرداختند. شماره 6 طلایی پوشان در این رابطه می گوید:  خب من لک زبان هستم و بچه نهاوند. از قبل که می خواستیم به خرم آباد برویم، خیلی خوشحال بودم که هم زبان هایم را می بینم. من همیشه تعصب لرها و لک ها را دارم. باید از آنها تشکر کنم که من را تشویق کردند؛ با این حال شعارها و حرف هایی هم از سوی عده ای کم شنیده شد که در شان و شخصیت مردم لرستان نیست.

 

قلعه نویی را اذیت می کنند


کیانی که زاده دی ماه 1365 در نهاوند است، در ادامه به توهین هایی اشاره کرد که در خرم آباد به سپاهان و بازیکنانش شد و ادامه داد: فکر می کنم کسانی که فحاشی می کردند، از جاهای دیگر آمده بودند. نمی دانم این روزها چرا آقای قلعه نویی هر شهری می رود، یک عده او را اذیت می کنند. واقعا باید احترام قلعه نویی را نگه دارند.  این کار درستی نیست و به نظرم این هایی که توهین می کردند یا چیزهایی پرت می کردند، طرفدار اصلی خیبر و خرم آباد نیستند. فکر کنید خدایی ناکرده اگر یک بطری یا سنگ بخورد به سر یک بازیکنی چه اتفاقی می تواند بیافتد؟! با این کار یک شهر را زیر سوال می برند. من همیشه تعصب لرها و لک ها را دارم. واقعا دوست نداشتم این اتفاقات را ببینم و امیدوارم دیگر این مسائل را نبینم.

 

1439638

 

بعضی ها سرشان گیج می رود


در دیدار سپاهان و خیبرخرم آباد شاهد درگیری فیزیکی میان کاپیتان تیم میزبان و مهدی کیانی بودیم. مهدی کیانی در مورد این درگیری اینگونه توضیح می دهد: درگیری آنچنانی نبود. اسمش ( بازیکن خیبر) را نمی دانم. دوباره می گویم، من افتخار می کنم که لر و لک هستم و همشهری هایم هرچقدر پیشرفت کنند، من خوشحال می شوم. ولی بعضی ها بدشان می آید. ببینید تا کوچکی نکنید، بزرگ نمی شوید. من از همین زمین ها شروع کرده ام.  اما بعضی ها سرشان گیج می رود؛ این بنده خدا از اول بازی توهین می کرد. آخر بازی خیلی بد محبی را زد و ممکن بود مصدومیت خیلی بدی برای او به وجود بیاورد. من باید از بازیکنانم دفاع کنم. بعد به او گفتم داداش آرام‌تر بازی کن، ممکن است رباطش پاره شود؛ گفت پاره بشه که بشه؛ به درک و شروع کرد به بی ادبی کردن. بعد هم دستش را آورد توی صورت من. دوست نداشتم بی ادبی کنم. دستش را زدم کنار. من این کارها را بوسیدم، گذاشتم کنار و دنبال حاشیه نیستم.

 

کوچکی کرده ام تا بزرگ شدم


کیانی حرف هایش در مورد بازیکن خیبر را از سر گرفت و گفت: کار این آقا خیلی ها را زیر سوال می برد. او به بچه های ما در زمین در طول بازی مدام بی ادبی می کرد. ما همیشه به بزرگتر از خودمان احترام می گذاریم. من کوچکی کرده ام، تا بزرگ شده ام ولی بعضی ها حسادت می کنند. خیلی بی ادبی کرد؛ کوه به کوه نمی رسد ولی آدم به آدم می رسد؛ این آقا را دوباره می بینم.


به کسی باج نمی دهم


کاپیتان سپاهان که از رفتار بازیکن خیبر ناراحت بود، حرف هایش را در مورد او و بی احترامی اش اینگونه ادامه داد: من تا حالا در زندگی ام به کسی باج نداده ام. شانس آورد  که در شهر خودش بود و به احترام هم شهری هایم سکوت کردم. آن چیزی که شایسته خودش و خانواده اش بود به من گفت. خیبری ها تیم خوبی داشتند ولی تیمی که می خواهد پیشرفت کند باید بازیکنانی داشته باشد که در شان و شخصیت تیم بازی می کنند، تا از آنها به نیکی یاد شود.

 

وظیفه ام است از بازیکنان تیم دفاع کنم


کیانی افزود: هر جا نشستم گفته ام بچه نهاوند هستم و تعصب هر چه لک و لر بوده را کشیده ام. خادمی (مربی خیبر) زنگ زد و معذرت خواهی کرد ولی امثال این آقا فوتبال را زیر سوال می برند. من همیشه حرف هایم را در زمین زده ام و وظیفه ام این است که از بازیکنان تیمم دفاع کنم . محبی جوان آینده داری است و مصدومیت او خبر بدی است. من هیچ وقت باج نمی دهم.

 

1438980

 

آن تکل می توانست فوتبال محبی را تمام کند


از کیانی در مورد تعصبش به همشهری ها و هم زبان هایش پرسیدیم. او بیان کرد: همیشه تعصب همشهری ها و هم زبان هایم را کشیده ام و می کشم. اولین تعطیلی که داریم، می روم خدمت پدر و مادر و همشهری هایم. تا همین چند وقت پیش همه فکر می کردند، من تورکم. همیشه نان و نمکی که می خوردم را پایش هستم ولی اگر کسی بخواهد نمک نشناسی کند مثل این آقا که با تکل می خواهد زندگی حرفه ای یک فوتبالیست جوان و آینده دار را خراب کند، باج نمی دهم.

 

واقعا بازی با پرسپولیس سخت بود


سپاهان در آخرین دیدار لیگ موفق به کسب سه امتیاز ارزشمند از پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شد و به صدر جدول رده بندی مسابقات رسید. از کیانی در مورد این بازی هم پرسیدیم و او گفت: واقعا بازی پرسپولیس بازی سختی بود. برای این بازی هواداران حمایت کردند و همه دست به دست هم دادیم تا برنده بازی باشیم و خدا را شکر که توانستیم این بازی 6 امتیازی را ببریم.

 

یک عده ای هستند که خط می گیرند


امیرقلعه نویی در آزادی مانند بازی برگشت فصل گذشته با شعار هواداران روبرو شد؛ کیانی در این مورد توضیح داد: من در این مورد صحبت کرده ام. آقای قلعه نویی پرافتخاترین مربی ایران است. برای فوتبال ایران و جوان ها زحمت زیادی کشیده است. هر ورزشگاهی می رود، باید احترامش را نگه دارند. اما یک عده از یک جاهایی خط می گیرند و با این کارهایشان فوتبال را زیر سوال می برند.

 

نه خطای رسن کارت قرمز داشت نه خطای من


از کیانی در مورد خطایی که روی ترابی انجام داد، پرسیدیم و همچنین خطایی که رسن روی او انجام داد. اینکه روی هر دو صحنه برخی کارشناسان داوری معتقد بودند باید به خاطی کارت قرمز نشان داده شود. در این مورد کیانی عنوان کرد: به نظرم صحنه ای که رسن توی سینه من زد، خطرناک تر بود. خطای بشار رسن کارت قرمز نداشت و به نظرم کارت زرد کافی بود و من هم ضربه ام قوی نبود ولی بعد از بازی هواداران چون روی تیمشان تعصب دارند، در مورد صحنه های بازی حرف می زنند و نظرات خودشان را می گویند.

 

پارسال امتیازات بدی از دست دادیم


دیدار بعدی سپاهان برابر همشهری در ورزشگاه نقش جهان است. حریفی که سال گذشته از شما 2 امتیاز حساس در مرحله برگشت مسابقات گرفت. کیانی در واکنش به این موضوع، اضافه کرد: واقعا پارسال امتیازات بدی را از دست دادیم و آخر فصل با دو امتیاز کمتر قهرمان نشدیم. امسال خیلی بهتر شدیم ولی ذوب آهن هم تیم خوبی است. با این حال ما سپاهانیم و با تمام وجود می رویم برای بردن در این مسابقه.

 

چرا هواداران حمایتمان نمی کنند؟


کیانی در ادامه با مطرح کردن گلایه از هواداران، گفت: از هواداران تیممان گلایه دارم و نمی دانم چرا به استادیوم نمی آیند. امیدوارم از این بازی بیشتر بیایند و حمایت کنند.

 

امیدوارم به تیم ملی دعوت شوم


کاپیتان تیم فوتبال سپاهان سال گذشته به عنوان بهترین هافبک لیگ انتخاب شد.  از کیانی در مورد دعوت نشدنش به تیم ملی پرسیدیم و اینکه آخرین مرتبه چه زمانی در اردوی تیم ملی بوده. او گفت: در دوره آقای قطبی تیم ملی بودم، ولی دیگر خب کی روش آمد و ما را از لیست خط زدند. دلیلش را خدا می داند. تمام تلاشم را در این مدت کرده ام. نمی خواهم از خودم تعریف کنم. تمام بازیکنان تیم ملی دوست من هستند و می گویند چرا دعوت نمی شوی. امیدوارم این اتفاق بیافتد.

 

دعوت نشدنم به تیم ملی دلایلی دارد


کیانی در پاسخ به این سوال که آیا حسرت دعوت نشدنش به اردوی تیم ملی را می خورد یا نه، تاکید کرد: تمام بازیکنان زحمت می کشند و هدفی دارند. ما می خواهیم دیده بشویم. نمی خواهم از خودم تعریف کنم ولی بازیکنی که از نظر کارشناسان بهترین بازیکن بوده است، حداقل حقش این است که باید به تیم ملی دعوت می شده. البته این دلایلی دارد که شاید در آینده گفتم.

دیدگاه‌ها