کد خبر : 1641413 | 13 مهر 1398 ساعت 13:26 | 26.3K بازدید | 0 دیدگاه

با یکی دو باخت نباید راجع به کالدرون قضاوت کرد

مطهری: یحیی می‌تواند مربی پرسپولیس و تیم ملی باشد

شهر خودرو در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر در یک بازی دشوار به مصاف پرسپولیس رفت و با گل دقیقه آخر فرشاد فرجی به سه امتیاز باارزش رسید.

مطهری: یحیی می‌تواند مربی پرسپولیس و تیم ملی باشد

به گزارش" ورزش سه"، شهر خودرو با کادر فنی پرسپولیسی‌اش توانست برابر کالدرون و ستاره‌هایش به برتری برسد. یحیی گل محمدی و حمید مطهری دو بازیکن و مربی سابق پرسپولیس به عنوان سرمربی و کمک مربی شهر خودرو در حالی که یک پرسپولیسی دیگر به نام داوود فنایی را به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در کادر تیمشان داشتند توانستند تیم سابقشان را در یکی از مهمترین بازی‌های فصل ببرند و حالا در یک قدمی صدر جدول قرار گرفته‌اند.


حمید مطهری که در این فصل در کنار یحیی گل محمدی و به عنوان دستیار اول او کار می‌کند درباره بازی روز گذشته این تیم برابر پرسپولیس گفت: «پرسپولیس تیم قابل احترامی است و همیشه بزرگ بوده و خواهد بود.»


او افزود: «کادر فنی تیم ما و به‌خصوص خود آقای گل محمدی حریف را به خوبی آنالیز کرده و آن‌ها را می‌شناختیم. بر همین اساس توانستیم فوتبال قابل قبول و قابل احترامی ارائه بدهیم. به خصوص در نیمه اول که خوب کار کرده و توانستیم از نظر مالکیت خودمان را به حریف تحمیل کنیم.»


مربی تیم شهر خودرو درباره استراتژی این تیم گفت: «استراتژی ما براساس مالکیت توپ بود و اینکه همدیگر را در همه نقاط زمین پیدا کرده و بتوانیم فوتبالمان را تحمیل کنیم. بچه‌ها در بازی روز گذشته خیلی خوب کار کردند. ما راه‌های مختلفی را برای ضربه زدن به حریف شناسایی کرده بودیم.»


او در این ارتباط که آیا عقب‌نشینی شهر خودرو در نیمه دوم یک حربه تاکتیکی است هم گفت: «نه اینگونه نیست. شاید در چند بازی و در شرایطی که جلو بیفتیم این اتفاق بیفتد که تیم عقب بنشیند. این البته ذهنیت بچه‌ها و فشار بازی است و دستور تاکتیکی نیست. این فوتبالی که شهر خودرو بازی می‌کند را آقای گل محمدی و دیگر اعضای کادر فنی از سال قبل شروع کرده‌اند که سبک "بازی آزادانه" (freeform) است و در تمام مسابقات چنین سبکی را اجرا می‌کنند.»

 

1395673


مطهری همچنین گفت: «نه اینکه چون ما پرسپولیس را بردیم اما این تیم واقعا تیم قدرتمندی است و مهره‌های فوق‌العاده‌ای دارد. آن‌ها در بخش تهاجمی واقعا بازیکنان بزرگ و تنوع بالایی دارند و در خیلی از دقایق بازی ما را اذیت کردند. اما ما سعی کردیم بتوانیم در طول بازی یک برابر یک‌ها را برنده شده و در فاز دفاع و حمله موفق باشیم. ما سعی کردیم پرسپولیس را کنترل کنیم و در این زمینه هم موفق بودیم.»


او اضافه کرد: «این را باید بگویم که بچه‌های شهر خودرو به معنای واقعی نشان دادند که یک تیم هستند. این اعتقاد یحیی گل محمدی و دیگر اعضای کادر فنی است که ما باید یک تیم باشیم و روی این اعتقاد اصرار داریم. از طرف دیگر شهر خودرو نشان داد تا آخرین دقایق ولع و اشتها برای برد دارد و این نشان می‌دهد تیم از نظر شخصیتی به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند بزرگی کند. من جا دارد به بچه‌‌های تیم، مالکان و مردم خوب شهر مشهد تبریک بگویم و از آن‌ها تشکر کنم.»


مربی تیم شهر خودرو با اشاره به بازی‌های سخت آینده تیمش گفت: «اعتقاد شخصی‌ام این است که بازی‌ها همه سخت هستند اما ما بااحترام به تمام حریفان کارمان را برای رسیدن به موفقیت پیش می‌بریم. من فقط خواهشم از بچه‌های تیم این است که همیشه با ولع و انگیزه بالا بازی کنند و تشنه پیروزی باشند. ما روزهای سختی پیش رو داریم و با تمرین و تلاش بیشتر می‌توانیم به موفقیت برسیم.»


او که مانند یحیی گل محمدی سرمربی و داود فنایی مربی دروازه‌بان‌های شهر خودرو بازیکنان و مربیان سابق پرسپولیس بوده‌اند درباره این تیم گفت: «من راجع به خودم حرف نمی‌زنم اما درباره آقا یحیی (گل محمدی ) می‌توانم بگویم که او آن‌قدر توانمند هست که بتواند سرمربی پرسپولیس باشد و با این تیم به موفقیت‌های بزرگ برسد. قصد بی‌احترامی به مربیان خارجی را ندارم، خیلی از مربیان خارجی به فوتبال ما کمک می‌کنند اما گل محمدی در تمام این سال‌ها نشان داده که یک مربی توانمند و کاربلد است. من سال قبل مربی نساجی بودم و توانستیم یک بر صفر شهر خودرو را ببریم اما همان زمان هم گفتم که بهترین فوتبال لیگ را تیم یحیی گل محمدی بازی می‌کند. آقا یحیی لیاقتش را نشان داده و نه فقط پرسپولیس که تیم ملی هم می‌تواند از توانایی‌های او استفاده کند. من در این سال‌ها با مربیان بزرگی کار کرده‌ام و در این مدت خیلی چیزها از گل محمدی یاد گرفته‌ام.»


او در انتها درباره پرسپولیس هم گفت: «من نمی‌توانم راجع به کالدرون صحبت کنم، می‌دانم او مربی باتجربه و با رزومه‌ای است و نباید با یکی دو باخت درباره او قضاوت کرد. از تماشاگران پرسپولیس می‌خواهم که به او فرصت بدهند تا بتواند برنامه‌هایش را اجرا کند.»

دیدگاه‌ها