کد خبر : 1641460 | 13 مهر 1398 ساعت 16:09 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: تراژدی سقوط در یحیی تایم

بدتر از این نمی‌شد؛ پرسپولیس کالدرون تا هفته ششم لیگ ۳ باخت ۶ امتیازی به ۳ تیم اول جدول ، که اتفاقا" رقبای مستقیم این تیم در راه سخت قهرمانی هستند داشته است ، این بدترین شروع ممکن بعد از عصر طلایی پرسپولیس ایوانکوویچ بود.

یادداشت: تراژدی سقوط در یحیی تایم

به گزارش "ورزش سه"، در نیمه اول بازی روح یک فوتبال ناب جاری بود، دو تیم کاملا" هجومی و با میل به پیروزی به سمت دروازه‌ها حمله می‌کردند، در آمارها تقریبا" برابر بودند و تیم یحیی تا حدودی برتری نسبی داشت.

 

پرسپولیس کالدرون هجومی است ولی در ۶ بازی فقط ۳ گل زده ، که ۲ گل آنها به پارس جنوبی و نفت آبادان توسط مهدی ترابی وینگر سمت راست این تیم و کنعانی‌زادگان مدافع مرکزی به ثمر رسیده و تنها گلی که توسط یک مهاجم اختصاصی زده شده توسط عبدی در دربی بوده است. این آمار برای مهاجمین تیم مدافع عنوان قهرمانی مایوس‌کننده است. سرخ‌ها تا پشت محوطه جریمه حریف خوب ضد حمله می‌زنند ولی برای تمام کردن کار، سردرگم هستند و هنوز نسبت به وظایفی که کالدرون برای تسخیر دروازه حریف به آنها سپرده توجیه نیستند. علیپور هنوز از فضای ترانسفر خارج نشده و با علیپور آقای گل خیلی فاصله دارد. جونیور براندائو با نمایش ضعیفی که از خود نشان داد به نیمکت تبعید شد. امیر روستایی جوان بعد از دو بازی اول به فراموشی سپرده شد و گل دربی هم نتوانست کمکی به اعتماد بیشتر کالدرون به عبدی جوان کند.

 

1440501

 

شکست در دقیقه ۹۳ یک تراژدی برای پرسپولیس و هوادارانش است، آنها حداقل در ۳ سالی که با پروفسور در قهرمانی هت تریک کردند زیاد به باختن عادت ندارشتند، ولی تا هفته ششم به اندازه یک فصل فوتبالی‌شان و شاید هم بیشتر از آن شکست خوردند. آن هم به رقبای مستقیم در بازی‌های ۶ امتیازی. اتفاقی که می‌تواند پایان فصل را برای سرخ‌ها و هوادارنش تلخ کند. تا پایان لیگ راه پر پیچ و خم و درازی باقی است. پرسپولیس بارها ثابت کرده شخصیت برگشتن به جدول مسابقات را دارد. در هر ۳ بازی که سرخ‌ها باختند نسبت به تراکتور، سپاهان و شهر خودرو زیاد فاصله فنی نداشتند. پرسپولیس در اجرای پلن‌های هجومی مشکل دارد که آن هم به دلیل نمایش ضعیف هافبک‌ها در فاز حمله است. هافبک‌های پشت مهاجمین پرسپولیس آنها را خوب تغذیه نمی‌کنند و شاگردان کالدرون تمام‌کننده ندارند.

 

کالدرون متخصص نیمه مربیان است و پرسپولیسی‌ها در ۳ بازی که برنده شده‌اند گل ۳ امتیازی را در نیمه دوم زده‌اند. اما پرسپولیس ۲ بازی پشت سر هم را دارد می‌بازد، آن هم در نیمه مربیان تا کالدرون در این آیتم هم بازنده باشد. باید دید مرد آرژانتینی در بازی بعدی پرسپولیس که در جام حذفی، مقابل صنعت نفت آبادان قرار می‌گیرد می‌تواند تیمش را دوباره جمع کند؟ کالدرون بعد از هر ۳ شکست پرسپولیس در لیگ برتر، بازی بعدی را پیروز از میدان خارج شده است.

 

1440503

 

مجتبی مالکی

دیدگاه‌ها