کد خبر : 1641471 | 13 مهر 1398 ساعت 16:36 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی شیرین استراماچونی در پایان ماه عسل

استقلال در مقابل گل گهر موفق به کسب اولین پیروزی خود در فصل جدید شد.

پیروزی شیرین استراماچونی در پایان ماه عسل

به گزارش "ورزش سه"، استراماچونی که با محرومان خود در خط دفاعی مجبور به بازگشت به دفاع ۴ نفره شده بود، از زوج چشمی و دانشگر در مرکز خط دفاعی استفاده کرد. محمد دانشگر در دو سال اخیر آرام و بی‌سر و صدا به یکی از مطمئن‌ترین دفاع وسط‌‌های لیگ ایران تبدیل شده است. آمارهای هفتگی دانشگر گواه پیشرفت این بازیکن در فاکتورهای دفاعی است. به طور مثال او در بازی مقابل گل‌گهر از ۷ نبرد هوایی در مقابل مهاجمان حریف در تمامی هفت نبرد پیروز شده است. از طرفی در سیستم مورد نظر مربی ایتالیایی پست دانشگر در دفاع سه نفره، فرصت نفوذ بیشتر از کناره‌ها و شرکت موثر در بازیسازی تیمی را به مدافعان می‌دهد. این مسئولیت جدید باعث شده است کیفیت دانشگر در فاز حمله نیز افزایش پیدا کند و در مقاطعی از بازی سانتر و حتی دریبل هم از مدافع بلند قد آبی‌ها شاهد باشیم. البته دانشگر همچنان باید روی تکنیک پرش خود در زمان نبردهای هوایی بیشتر کار کند و استفاده از دستان خود در زمان پرش را اصلاح کند، تا خطاهای کمتری را مرتکب شود.


استراماچونی در پست مدافع کناری چپ از میلیچ استفاده کرده بود که گل اول آبی‌ها را نیز با استفاده از اشتباه دروازه‌بان حریف به ثمر رساند. میلیچ در چند بازی که در این فصل انجام داده است مدافع تقریبا مطمئنی نشان داده است، ولی در بخش هجومی همچنان به هماهنگی بیشتر و آمادگی فیزیکی بالاتری نیاز دارد. از طرفی میلاد زکی‌پور هم در این روزها با انگیزه و سرحال نشان داده است. این رقابت در سمت چپ آبی‌ها می‌تواند پس از مدت‌ها خیال استقلال را در این پست راحت کند.

 


در خط میانی علی کریمی در نقش هافبک دفاعی کم‌کم به شرایط مطلوب خوب نزدیک می‌شود. به جز صحنه پنالتی مشکوک گل‌گهر، که علی کریمی کند عمل کرد و موقعیت توپ دزدی را در اختیار مهاجم حریف قرار داد، در بیشتر زمان بازی با تمرکز بالا و آگاهی درست، مشغول ایفای نقش بود. جنس و پست بازی کریمی در استقلال بسیار در روند حرکتی تیم تاثیرگذار است و از سویی بازی در این نقش احتیاج به تمرکز و آمادگی ذهنی بالایی دارد. علی کریمی نیاز دارد به سرعت اتفاقات دربی را پشت سر بگذارد و موتور استقلال در میانه میدان را مجددا تنظیم کند.
استراماچونی برای اولین بار در مقابل گل‌گهر از ریگی به عنوان هافبک رو دست یا باکس تو باکس استفاده کرد. ریگی با توجه به تجربه کم بازی در این پست، بیشتر زمان مسابقه سردرگم و منفعل بود. استقلال پس از مصدومیت فرشید باقری همچنان در نبردهای میان میدان کمبود یک هافبک قلدر و کارگر را حس می‌کند. این کمبود می‌تواند در بازی‌های دشوار باقیمانده لیگ برای آبی‌ها گران تمام شود و کادر فنی نیاز دارد به سرعت از بین ریگی و رضاوند یکی را مهیای این نقش حیاتی کند.


در بخش هجومی تیم، فرشید اسماعیلی دوباره در نقش وینگر به کار گرفته شده بود که با توجه به ضعف استقلال در خط حمله تنها چاره‌ی استراماچونی به نظر می‌رسید. ولی در نبود یک مهاجم توپ نگهدار در پیکان خط حمله، عملا وینگر‌ها کارایی سنتی خود را از دست می‌دهند و مجبور می‌شوند به سمت مرکز متمایل شوند.این تغییر احتمالا باعث می‌شود که قدرت خلق موقعیت استقلال کاهش یابد.

 


استقلال در بازی مقابل گل‌گهر در لیگ و گل‌ریحان در جام حذفی دو پیروزی سخت بدست آورد ولی همچنان مشکلات جدی و ساختاری ابتدای لیگ را حل نکرده است. کمبود بازیکن در چند پست و نا آماده بودن چند مهره کلیدی ترکیب اصلی همچنان توی ذوق می‌زند. ولی تعطیلی دو هفته‌ای مسابقات فرصت خوبی در اختیار کادر ایتالیایی استقلال قرار خواهد داد تا هم بتوانند دیاباته را آماده حضور در مسابقات کنند و هم بالاخره ترکیب و چیدمان دلخواه خود را معین کنند.
نکته مهمی که استراماچونی بیش از بقیه به آن آگاه است، پیچ سخت برنامه بازی‌ها برای استقلال است، که پس از بازی‌های ملی فرصت هیچ اشتباهی را به آبی‌ها نمی‌دهد.

احسان صدری

 

دیدگاه‌ها