کد خبر : 1641644 | 14 مهر 1398 ساعت 11:44 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت:فوتبال با خانواده لذت دیگری دارد!

سرانجام و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، بازی تیم ملی ایران با کامبوج از سری رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۰ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ در حضور آزاد بانوان برگزار خواهد شد.

یادداشت:فوتبال با خانواده لذت دیگری دارد!

به گزارش ورزش سه ، زنان و دختران ایرانی در این چند سال گذشته که شاهد اتفاقات و موفقیت‌های خوبی در فوتبال بوده‌ایم، همواره پای ثابت جشن‌ها بوده و با حضور در سطح شهرها و خیابان‌ها علاقه زیاد به فوتبال را نشان داده‌اند.حال باتوجه به صحبت‌های مسئولان و فعالیت‌های صورت گرفته از طرف فدراسیون و عزم جدی که در این راستا صورت گرفته است (مانند بلیت فروشی و اختصاص جایگاه و ورودی ویژه برای بانوان) سعی داریم تا نگاهی اجتماعی و اقتصادی به این موضوع داشته باشیم.


در عرصه بین‌المللی و براساس آمار، در رویدادهایی همچون جام‌جهانی فوتبال، چیزی در حدود ۴۰درصد ظرفیت صندلی‌های استادیوم توسط زنان و دختران علاقه‌مند به این حوزه تکمیل می‌شود؛ این عدد در مقابل اختصاص بلیط‌های ویژه و VIP که به فروش نمی‌رسند، نشان‌ می‌دهد که نیمی از بلیط یک مسابقه فوتبال توسط بانوان خریداری می‌شود.


حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال علاوه‌بر سود مالی حاصل از بلیت‌فروشی، مزیت‌های دیگری نیز دارد. به‌عنوان مثال وقتی یک دختر قصد ورود به استادیوم را دارد، قطعا لباس و کیت‌های هواداری تیم محبوب خود را می‌خرد و راه درآمدی جدیدی برای باشگاه فراهم می‌شود.حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی جنبه اجتماعی و فرهنگی خاص خود را نیز دارد. همان‌طور که دیدن فیلم در سینما و در کنار خانواده لذت دیگری دارد، این اتفاق نیز تاثیرات خاص خود را دارد.


به‌عنوان مثال فکر کنید اعضای یک تیم فوتبال در فینال یک رقابت، خانواده خود را نیز در میان تماشاگران مشاهده کنند. به گفته روان‌شناسان، این کار انگیزه و انرژی بیشتری به بازیکن داده و فوتبالیست با توان مضاعف در زمین حاضر خواهد شد تا بتواند جشن موفقیت را در کنار خانواده خود تجربه کند (مشابه این اتفاق برای تیم ملی آلمان در جام‌جهانی ۲۰۱۴ افتاده است. مسئولان فوتبال آلمان پس از رسیدن به فینال، خانواده بازیکنان را با یک پرواز اختصاصی به برزیل رساندند که نتیجه آن، قهرمانی و جشن گرفتن بازیکنان در کنار خانواده خود بود).

 

1440775


از طرفی بارها دیده شده که بازیکنان فوتبال پس از گلزنی، به سمت خانواده خود در میان تماشاگران رفته و گل را به آن‌ها تقدیم کرده‌اند. این حرکت نیز به اعتقاد برخی کارشناسان سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود. ورزشکاران به دلیل اردوهای متعدد و سفرها و تورنمت‌هایی که در پیش دارند، کمتر وقت در کنار خانواده بودن را دارند؛ پس بهتر است اتفاقات و موفقیت‌های خود را در کنار یک‌دیگر جشن بگیرند. البته باید یادآور شد که هم‌اکنون نیز در بعضی فینال‌ها و بازی‌های قهرمانی یک تیم در فوتبال ایران، فرزندان بازیکنان در جشن اهدای جام حضور دارند اما شاید این جشن با حضور همسران و خانواده بازیکنان رنگ‌وبوی دیگری داشته باشد.


موضوع دیگری که در عملکرد بازیکن تاثیرگذار است، مسائل شخصی و خانوادگی است. به‌عنوان مثال سال گذشته بود که فرزند داوید سیلوا، هافبک منچسترسیتی دچار بیماری شده بود و تاثیر این موضوع بر افت روند فعالیتی سیلوا کاملا دیده می‌شود. در آن بازه سیلوا ابتدا موی سر خود را تراشید، سپس یا با تیم خود تمرین نمی‌کرد و در اردو حاضر نمی‌شد یا همواره در سفر بود تا در کنار خانواده خود باشد.


حال باتوجه به موارد گفته شده، حرکت‌های انجام شده و استقبال بی‌نظیر بانوان ایرانی در تهیه بلیت بازی ایران و کامبوج که حتی شاهد افزایش ظرفیت سکو بودیم، امید می‌رود تا این اتفاق در تمام شهرها و استادیوم‌های کشور صورت گیرد و بانوان و دختران ایرانی علاقه‌مند به ورزش و فوتبال بتوانند در تمام بازی‌های فوتبال به استادیوم رفته و تیم خود را تشویق کنند.

پیمان گل‌وردی

دیدگاه‌ها