کد خبر : 1641733 | 14 مهر 1398 ساعت 17:48 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به حریف ناشناخته تیم ملی ایران

کامبوج رقیبی قدیمی که با هوندا می آید

تیم ملی فوتبال ایران در حالی پنجشنبه به مصاف تیم ملی کامبوج می رود که برای سومین بار در تاریخ است که با این حریف بازی می کند.

کامبوج رقیبی قدیمی که با هوندا می آید

به گزارش"ورزش سه" تیم ملی کامبوج دومین حریف تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر است. تیم ملی ایران پیش از این در مجموع 568 بازی رسمی که مقابل تیم های مختلف فوتبال جهان برگزار کرده فقط دو بار و آن هم در رقابت های جام ملت های آسیا 1972(17 اردیبهشت 1351 ) با تیم کامبوج بازی کرده است. دو تیم اولین بار در مرحله انتخابی جام ملت ها که در کشور تایلند برگزار می شد به مصاف هم رفتند که ایران با گل های صفرایرانپاک و حسین کلانی به برتری رسید.


ایران در مرحله گروهی رقابت ها با تایلند و عراق و تیم کامبوج هم در گروه کره جنوبی و کویت قرار گرفت. ایران به عنوان تیم اول و کامبوج به عنوان تیم دوم گروه هایشان صعود کردند و باردیگر به هم خوردند. در این بازی حساس تیم ایران ابتدا با گل صفرایرانپاک از حریف جلو افتاد اما کامبوجی ها در همان نیمه اول بازی را مساوی کردند.


در نیمه دوم این بازی که برای تیم ملی ایران دشوار شده بود پرویزقلیچ خانی گلزنی کرد تا ایران برای دومین بار کامبوج را در جام ملت های 1972 شکست دهد. ایران در فینال تیم کره جنوبی را شکست داد و قهرمان شد اما کامبوج در بازی رده بندی برابر تایلند میزبان مغلوب شد.


از اردیبهشت سال 51 تا امروز که 47 سال زمان می گذرد دیگر تیم های ایران و کامبوج در رده های مختلف برابر هم قرار نگرفتند. ایران البته در تمام این سال ها با وجود فراز و نشیب هایی کماکان قدرت اول آسیا بوده و کامبوج حریفی است که روز پنجشنبه نشان می دهد در برنامه های توسعه فوتبال در آسیای شرقی چقدر پیشرفت کرده است.


کامبوج چگونه تیمی است؟


کامبوج در مرحله قبل از گروهی در دوبازی رفت و برگشت پاکستان را با نتایج 2-1 و 2-0 شکست داد و پا به گروه c رقابت ها گذاشت که همه چشم ها به ایران و بعد از آن به عراق و سپس بحرین است. در این بین یک بازی دوستانه برابر بنگلادش برگزار کردند اما سیستم 3-4-3 فلیکس دالماس آرژانتینی این تیم در نهایت به شکست یک بر صفر انجامید. با این حال یک مساوی برابر هنگ کنگ در اولین بازی خانگی شروع خیلی ناامیدکننده ای برای کامبوجی ها به حساب نمی آید. آن ها در دومین بازی خانگی شان این بار به مصاف بحرین یکی دیگر از مدعیان این گروه رفتند و در حضور 45 هزار طرفدارشان با وجود استفاده از روش 3-3-4 تهاجمی با یک گل شکست خوردند.


این نتایج قطعا کامبوج را به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی نمی رساند اما آیا می تواند نشانه های رشد و پیشرفت این تیم باشد. آن ها بعید است که رویایی هم برای صعود داشته باشند اما برای اثبات هویت به نظر شرایط برای این تیم آسیای شرقی مهیا است. آن ها روز پنجشنبه باید برابر تیم ملی ایران قرار بگیرند که خطرناکترین و پرستاره ترین تیم در بخش تهاجمی در تمامی قاره کهن است.

 

1440890

 


کیسوکه هوندا و مرد آرژانتینی


کیسوکه هوندا بازیکن سرشناس فوتبال ژاپن مدیرفنی تیم ملی فوتبال کامبوج است. در سال 2018 هوندا در حالی که هنوز در ملبورن بازی می کرد به عنوان مدیرفنی تیم کامبوج هم انتخاب شد. سرمربی تیم و دستیار هوندا اما  فلیکس آگوستین گونزالس دالماس 31 ساله و آرژانتینی است فلیکس گونزالس قطعا یک مربی سرشناس در عالم فوتبال نیست و قبل از این به عنوان دستیار در همین تیم کامبوج فعالیت کرده است. گونزالس در دوران فوتبالش هم در لیگ دو اروگوئه و دسته های پایین فوتبال ژاپن بازی کرده است.

 

1440891


بزرگترین بردها و سنگین ترین شکست ها


در تاریخ فوتبالی کامبوج در سال های اخیر پیروزی ها و شکست های عجیب و شگفت انگیز کم نیست. برد سه بر یک برابر لائوس در رقابت های قهرمانی آسیای جنوب شرقی در سال 2018، برد 4-2 برابر همین لائوس در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2011 و برد سه بر صفر برابر تیم ماکائو در رقابت های مقدماتی جام جهانی در سال 2015 بهترین بردهای این تیم در سال های اخیر هستند.


آن ها اما شکست بد کم نداشته اند. در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا در سال 2017 با نتیجه 7 بر صفر مغلوب اردن شدند. در سال 2015 در دو بازی مقدماتی جام جهانی برابر سوریه با دو نتیجه شش بر صفر شکست خوردند. آن ها یک بار هم در سال 1999 در همین رقابت ها با نتیجه 9 بر 2 مغلوب اندونزی شده بودند.


تنها با دو  لژیونر


کامبوج در لیست نفراتش تنها یک لژیونر دارد و آن چان واتاناکا مهاجم شماره 11 این تیم است که در رقابت های لیگ مالزی بازی می کند. تیری چانتا بین دیگر بازیکن لژیونر کامبوج است که او هم در لیگ مالزی بازی می کند.

دیدگاه‌ها