کد خبر : 1642455 | 18 مهر 1398 ساعت 09:46 | 37.2K بازدید | 0 دیدگاه

کیسوکه بدون سامورایی ها در تهران

هوندا در رویای خلق شگفتی در آزادی(عکس)

آخرین بار که ستاره ژاپنی پا به تهران گذاشت در میان کاروان سامورایی های مدعی قهرمانی آسیا بود، جایی که پیراهن شماره 4 ژاپن را در آزادی به تن داشت.

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک یکی از معروف ترین لژیونرهای فوتبال ژاپن و آسیا در سال ها و حتی یک دهه گذشته کیسوکه هوندا نام داشت. این بازیکن بعد از درخشش در جی لیگ ژاپن سر از فوتبال روسیه و باشگاه مطرح زسکا مسکو درآورد تا با ادامه بازی های خوب سران میلان در فکر عقد قرارداد با هوندا باشند. 


در تمام این سال ها کیسوکه با پیراهن شماره 4 در بین سامورایی های آبی شرق قاره توانست یک به یک افتخارات ملی را نیز به ویترین افتخاراتش اضافه کند از جمله قهرمانی جام ملت ها، چند صعود متوالی به جام جهانی، گلزنی در این تورنمنت بزرگ و ... تا این که روز وداع برای این سامورایی جذاب هم از راه رسید اما متفاوت تر از آن چه پیش بینی می شد.


کیسوکه هوندا این بار بعد از چند ماه بازی برای ملبورن ویکتوری در استرالیا در حالی با دنیای توپ و چمن خداحافظی کرد که سودای مربیگری در سر داشت درست برخلاف برخی دیگر از چهره های سرشناس ملی این کشور. فدراسیون فوتبال ژاپن هم وقتی از این علاقه هوندا مطلع شد براساس برنامه ای دقیق با تقبل هزینه های او در راس کادر فنی کامبوج او را به عنوان مدیرفنی تیم ملی این کشور درجه سه آسیا مشغول به کار کرد تا آزمون و خطاهای هوندا در این تیم رقم بخورد.

 

1441820


با گذشت چند ماه از این انتصاب حالا هوندا با کامبوج به تهران آمده است، شهری که آخرین بار سه سال قبل در جمع شاگردان وحید هلیل هودزیچ سرمربی بوسنیایی وقت ژاپن در آن حاضر شده بود تا قبل از آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 تقابل دوستانه ای با شاگردان کارلوس کی روش داشته باشد. با گذشت این سال ها کار به جایی رسید تا این ستاره جذاب این بار تنها و بدون مابقی سامورایی ها با جمعی از بازیکنان گمنام کامبوجی به پایتخت ایران سفر و دلهره رویارویی با تیمی قدرتمند به جانش بیافتد.


در آخرین جلسه تمرینی کامبوجی ها در آزادی قبل از مصاف حساس امشب کاملا می شد لمس کرد که هوندا به چه می اندیشد. ستاره سابق سامورایی ها که همواره مقابل ایران نمایش خوبی از خود نشان می داد در کنار ترس و دلهره از مصاف با ایران به این می اندیشید که اگر بتواند شاگردان ویلموتس را در تهران متوقف کند شگفتی بزرگی خلق و بیشتر از همیشه نامش را بر سر زبان ها خواهد انداخت، رویایی که دست نیافتنی به نظر می رسد.

 

1441821

دیدگاه‌ها