کد خبر : 1642122 | 16 مهر 1398 ساعت 13:55 | 17.9K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد تند زلاتان به نژادپرستی در تیم ملی سوئد

زلاتان ابراهیموویچ با انتقاد تند از یانه اندرسون سرمربی تیم ملی سوئد او را متهم کرد که نسبت به بازیکنان تیم ملی این کشور که اصالت غیر سوئدی داشته‌اند تبعیض شدید قائل شده است.

انتقاد تند زلاتان به نژادپرستی در تیم ملی سوئد

به گزارش "ورزش سه"، زلاتان ابراهیموویچ، اسطوره فوتبال سوئد و آقای گل تیم ملی این کشور که پیش از این چند بار گفته بود در دوران ورزشی خود به دلیل به دنیا آمدن در کشوری به غیر از سوئد و مهاجر به حساب آمدن مورد تبعیض واقع شده حالا انتقادهای تندی به یان اندرسون سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور وارد کرده و او را به تبعیض علیه بازیکنان غیر سوئدی‌الاصل تیم ملی این کشور متهم کرد.  

 

1441369

 

روزنامه سوئدی اکسپرسن در مصاحبه‌ای با زلاتان از او در این باره سوال کرده و زلاتان به انتقاد شدید از سیاست‌های تبعیض‌آمیز سرمربی سوئدی پرداخته است.

 

در تیم ملی سوئد علیه بازیکنانی که اصالت کاملا سوئدی نداشتند تبعیض وجود داشت؟

 

در فهرست اول یان اندرسون حتی یک بازیکن که به نظر او کاملا سوئدی نبود وجود نداشت. وقتی از او علتش را سوال کردند طفره رفت. ولی وقتی فهرست دوم تیم ملی منتشر شد او برای اینکه مورد انتقاد قرار نگیرد بازیکن‌هایی که از خانواده‌های مهاجر بودند را به فهرست تیم ملی اضافه کرد.

 

1441372

 

علت این کار او به نظر شما چه بوده؟

 

اتفاقی که افتاد این بود. من نمی‌دانم علتش چه بوده ولی این اتفاق در واقعیت افتاده. در فهرست اول هیچ بازیکن با خانواده مهاجر نبود. فهرست نهایی فقط به خاطر انتقادهای رسانه‌ای اصلاح شد و طرز فکر او همان چیزی بود که در ابتدا مشخص شده بود. در فهرست تیم ملی دو بازیکن با خانواده مهاجر بودند که آنها هم به ترکیب فیکس راه پیدا نکردند. مارتین اولسون هم به دلیل مصدومیت در اختیار تیم ملی نبود. اما در فهرست دوم که سوئد برای بازی با لوکزامبورگ و بلغارستان معرفی کرد جیمی دورماز و مارتین اولسون هم حضور داشتند و فیکس بودند.

 

بعد از صحبت‌های زلاتان رسانه‌های سوئدی از یان اندرسون خواستند نظرش درباره این اتهامات را با آنها در میان بگذارد.

 

1441371

 

یان اندرسون سرمربی تیم ملی سوئد گفت:" من برای زلاتان ابراهیموویچ احترام زیادی قائلم. او دوران ورزشی بی‌نظیری داشته و بسیار موفق بوده. او بزرگترین فوتبالیست تاریخ سوئد است. او لیاقت این را دارد که در شهرش مجسمه‌ای از او نصب شود. ولی من وقتی برای تیم ملی بازیکن انتخاب می‌کنم تنها به این فکر می‌کنم که او چطور می‌تواند برای پیروزی در مسابقات به ما کمک کند و به نژاد و سابقه و خانواده کسی کاری ندارم. من متوجهم که وقتی در جامعه نژادپرستی به عنوان یک مشکل مطرح می‌شود این مسائل پیش می‌آید. من می‌دانم که زلاتان و خیلی بازیکنان دیگر در زمان خود با تعصب‌های بی‌جا مبارزه کرده و پیروز شده‌اند ولی من از اینکه به تعصب و پیش‌داوری نسبت به بازیکن‌ها متهم شده‌ام ناراحتم چون چنین شخصیتی در من وجود ندارد."

 

دیدگاه‌ها