کد خبر : 1642734 | 19 مهر 1398 ساعت 12:40 | 36.6K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی ممفیس کًشتی را رو کرد

نجات هلند از کابوس حذف از یورو

ممفیس دیپای، ستاره دو گله هلند در پیروزی 3-1 این تیم مقابل ایرلند شمالی مهمترین نقش را در این پیروزی مهم برای هلند بازی کرد.

نجات هلند از کابوس حذف از یورو

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هلند دیشب در استادیوم فاینورد در حالی میزبان ایرلند شمالی بود که این دیدار برای نارنجی‌پوشان یکی از مهمترین دیدارهای رقابتهای انتخابی یورو2020 به حساب می‌آید. هلندی‌ها تا پیش از دیدار دیشب از چهار بازی خود 9 امتیاز اندوخته بودند و با یک بازی کمتر نسبت به آلمان و ایرلند شمالی در رتبه سوم جدول گروه C قرار داشتند.

 

هلندی‌ها می‌دانستند که برای بازگشت به صدر جدول و قرار گرفتن در میان مدعیان اصلی صعود باید هر طور شده ایرلند شمالی را شکست دهند. البته نارنجی‌پوشان می‌دانستند که در مقابل تیم فیزیکی ایرلندی شمالی که بازی درگیرانه را دنبال می‌کند شب سختی در پیش خواهند داشت. پیش‌بینی‌ای که در فاینورد به واقعیت تبدیل شد.

 

در این بازی سخت که با درگیری‌های پیاپی بازیکنان ایرلند شمالی با بازیکنان حریف همراه بود ابتدا ایرلند بود که در دقیقه 75 دروازه نارنجی‌پوشان را باز کرد. درحالیکه تنش در ورزشگاه فاینورد به اوج رسیده بود ممفیس دیپای در دقیقه 80 گل تساوی را به ثمر رساند تا امید به ورزشگاه برگردد. در دقیقه 90+1 لوک دی‌یونگ گل دوم هلند را زد تا ورزشگاه منفجر شود اما هنوز زمان باقی مانده بود تا زیباترین گل رقابتهای ملی دیشب توسط ممفیس دیپای به ثمر برسد.

 

1442282

 

ممفیس دیپای در نیمه اول به هیچ عنوان نمایش درخشانی نداشت و عملا در زمین به چشم نیامد. دیپای بعد از بازی این را قبول کرد و در پاسخ خبرنگاران گفت:" بله نیمه اول را قبول دارم. خودم هم حسی خوبی ندارم. به هر حال رقابت سختی بود و آنها برای اینکه ما نتوانیم بازی خودمان را انجام دهیم هر کاری می‌کردند".

 

اما در نیمه دوم دانی فان دی‌بیک و دانیل مالن با شرح وظایفی متفاوت وظیفه پیدا کردند تا سبک بازی هلند را هجومی‌تر کنند. با اینکه هلندی‌ها در دقیقه 75 گل اول را دریافت کردند ولی ممفیس دیپای 5 دقیقه بعد پاسخ آنها را داد.

 

1442283

اما لحظه درخشان دیپای در دقیقه 90+4 بازی اتفاق افتاد. او روی یک حمله پاس خوبی دریافت کرد و با اعتماد به نفس بالا درحالیکه توسط مدافعین ایرلند شمالی محاصره شده بود با داخل پا سمت راست دروازه ایرلند را هدف گرفت و با شوتی کلاسیک دروازه این تیم را برای سومین بار باز کرد تا نارنجی‌پوشان یک بار دیگر نشان دهند در دوران مربی‌گری رونالد کومان استاد استفاده از وقتهای اضافه و به ثمر رساندن گلهای لحظه آخری هستند.

 

1442279

 

دیپای بعد از این گل از شدت خوشحالی پیراهن خود را در آورد و خالکوبی جالب پشت بدنش که سر یک شیر است را در مقابل دوربین عکاس‌ها به نمایش گذاشت. او بعد از بازی در پاسخ به خبرنگاران گفت:" خیلی خوشحال بودم. هر چند وقت یک بار دلم می‌خواهد آن شیر خالکوبی را به شما نشان دهم، مگر بد است؟".

 

دیدگاه‌ها