کد خبر : 1642886 | 20 مهر 1398 ساعت 12:04 | 14.1K بازدید | 0 دیدگاه

سه‌شیرها و مواجهه با واقعیت در چک (عکس)

اکثر روزنامه‌های ورزشی انگلیسی در پی شکست 2-1 تیم ملی این کشور مقابل جمهوری چک از تیتری مشترک استفاده کرده و با استفاده از بازی کلمات با نام جمهوری چک به این بازی پرداختند.

سه‌شیرها و مواجهه با واقعیت در چک (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس دیشب در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک در چارچوب رقابت های مقدماتی یورو2020 به مصاف تیم ملی این کشور رفت و شکست غیرمنتظره 2-1 را تجربه کرد. انگلیس که چهار بازی اول خود در گروه A رقابت ها را با پیروزی پشت سر گذاشته بود با این شکست 12 امتیازی شد و به لطف یک بازی کمتر داشتن از جمهوری چک، در صدر جدول این گروه ایستاد.

 

وقتی هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس و زننده گل اول بازی از روی نقطه پنالتی در پایان بازی در مقابل دوربین های تلویزیونی این کشور از این شکست به عنوان یک زنگ خطر یاد کرد روزنامه‌های ورزشی انگلیسی تصمیم خود را برای تیتر اول امروزشان گرفته بودند.

 

1442524

 

رسانه‌های انگلیسی که از تیترهای امروزشان مشخص است با شکست دیشب تا اندازه‌ای نگران شده‌اند اکثرا از تیتر مشترک REALITY CHECK استفاده کرده‌اند. این اصطلاح در زبان انگلیسی به معنای محک واقعیت یا روبرو شدن با واقعیت بوده و در واقع به اظهارنظر هری کین درباره زنگ خطر بودن این شکست نزدیک است.

 

1442525

 

اما این تیتر مشترک یک بازی جناس لفظی با نام جمهوری چک هم هست. نام این کشور با اینکه CZECH نوشته می‌شود ولی تلفظ آن چک بوده و دقیقا مشابه کلمه CHECK انگلیسی است. به این ترتیب رسانه‌های انگلیسی با استفاده از تیتر REALITY CHECK به خوانندگان خود القا کردند که جمهوری چک همچون محکی برای روبرو شدن آنها با واقعیت بوده و همچون زنگ خطری است که می‌تواند مانع از تداوم غرور بی‌جا و اطمینان از صعود راحت به مرحله نهایی یورو2020 باشد.

 

1442526

 

1442527

 

 

دیدگاه‌ها