کد خبر : 1642943 | 20 مهر 1398 ساعت 15:44 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

استیلی حامی سرسخت فرهاد مجیدی بود؛

مرزبان: به تیم امید می‌آمدم، دخترم با من حرف نمی‌زد

مرزبان می گوید که پرسپولیس با کالدرون حتما یکی از مدعیان قهرمانی لیگ خواهد بود.

مرزبان: به تیم امید می‌آمدم، دخترم با من حرف نمی‌زد

علیرضا مرزبان مربی سابق تیم های سپاهان و پرسپولیس در گفتگو با "ورزش سه" در رابطه با تغییراتی که در تیم امید ایران رخ داده، ضمن تسلیت به امیرحاج رضایی بابت از دست مادرش، حرف هایش را این گونه آغاز کرد: اول اینکه تشکر بی پایان می کنم و خیلی خوشحالم که تیم امید ایران، قدم رو به جلویی برداشت. با توجه به بازی ای که مقابل شهر خودرو انجام دادند، کادر فنی و بازیکنان نشان دادند که قدم رو به جلویی برداشته اند.

 

به دخترم قول داده بودم


از مرزبان در این مورد پرسیدیم که چرا علی رغم درخواست حمید استیلی به کادر فنی تیم امید اضافه نشده است. او توضیح داد: حمید با من تماس تلفنی داشت و به من پیشنهاد داد تا به تیم امید بروم ولی با توجه به شرایطی که من دارم و قولی که به دخترم دادم، نتوانستم به او جواب مثبت بدهم. در واقع دخترم در حال افتتاح مطب خودش است و من به او قول داده بودم که کمکش کنم و کنارش باشم. این ماجرا طول می کشد. من به دو ماه زمان احتیاج داشتم و نمی توانستم خانواده ام را ترک کنم وگرنه دیگر دخترم با من حرف نمی زد.

 

من و حمید خیلی خوب همدیگر را درک می کنیم


او در ادامه با تشکر از حمید استیلی بیان کرد: از حمید استیلی واقعا تشکر می کنم که این پیشنهاد را به من داد. ما هم از نظر انسانی و هم از نظر دیدگاه های ورزشی و فوتبالی خیلی به هم نزدیک هستیم. ما سالیان سال موفق در کنار هم کار کردیم. همدیگر را خوب درک می کنیم و به خاطر همین بود که حمید (استیلی) اصرار داشت به تیم امید بیایم. تشکر می کنم از حمید (استیلی) و کمیته فنی فدراسیون فوتبال؛ از آقای محصص، آقای معینی، آقا اکبر محمدی و فرشاد ماجدی و بقیه دوستان. از این دوستان تشکر می کنم که به من رای مثبت دادند تا به تیم امید بیایم. این خیلی خوب است که من اعتماد این دوستان را دارم. امیدوارم این کمیته بتواند به تیم امید ایران فوق العاده کمک کند. کسانی که در کمیته فنی هستند، دنبال این هستند که تیم امید ما به بازی های المپیک راه پیدا کند و این خیلی مهم است.

 

پیشنهاد یک تیم لیگ برتری را رد کردم


مرزبان در مورد شرایط خودش توضیح داد: من دیروز مجبور شدم متاسفانه به یک تیم لیگ برتری جواب منفی بدهم، چون تا 4 هفته دیگر در آلمان درگیری مسائل خصوصی را دارم و بعد به ایران می آیم. بعد باید ببینیم چه اتفاقاتی در فوتبال ایران می افتد. اگر تیمی باشد که بتوانم در آنجا بدون دردسر کار کنم و بازیکنان مشکلی نداشته باشند، صد در صد تیمی را قبول می کنم که بار دیگر در ایران مربیگری کنم.

 

استیلی همیشه از مجیدی حمایت می کرد


از مرزبان در مورد وقفه 5 ماهه ای پرسیدیم که در کار تیم امید ایجاد شد؛ از انتخاب فرهاد مجیدی تا حضور استیلی به عنوان سرمربی و اینکه این وقفه چه تاثیری می تواند بر عملکرد تیم در آینده داشته باشد. او در این زمینه افزود: به نظرم چون فیفادی خاصی نبود و فقط دو بازی ازبکستان را داشتیم، این وقفه زیاد به تیم ضربه نمی زند. من همیشه با حمید استیلی صحبت می کردم. حمید استیلی بارها صحبت می کرد و می گفت مجیدی باید سرمربی بماند و احساس خوبی را به فرهاد مجیدی داشت و همیشه می گفت باید به او کمک کرد تا موفق شود. یکی از هواداران سرسخت مجیدی برای ماندنش در تیم ملی، استیلی بود.

 

1379350

 

فرهاد می تواند مربی خوبی شود


مرزبان در مورد مجیدی عنوان کرد: فرهاد به نظرم می تواند مربی خیلی خوبی بشود، این اعتقاد قلبی من است. چون انسان خیلی خوبی است و از نظر فنی در حال رشد است و در آینده موفق خواهد شد. به نظرم فرهاد خیلی زود تصمیم گرفت از تیم جدا شود. ای کاش حوصله بیشتری می کرد، چون مسائل خود به خود حل می شد. در هر صورت برای فرهاد هم آرزوی موفقیت می کنم. مطمئنم فرهاد در آینده‌ی مربیگری اش سرش بالا خواهد بود، چون هم از نظر فنی و هم انسانی می تواند نقش بسیار خوبی در فوتبال ایران داشته باشد.

 

شرایط این روزهای پرسپولیس طبیعی است


از مرزبان در مورد کالدرون پرسیدیم و او در این زمینه پاسخ داد: بعد از تغییراتی که انجام شد، این احساس بود که این تغییرات صندلی ها را جابه‌جا می کند، شرایط بازیکنان تغییر می کند، کادر فنی تغییر پیدا می کند. در کنار این ها باز هم مدیریت تغییر کرد و این جابه‌جایی های زیاد یک تیم را متزلزل می کند، چون بازیکنان درگیر مسائل درون تیمی می شوند و تمرکزشان را از دست می دهند. ولی من فکر می کنم که خلیلی و باقری آنجا هستند و می توانند به کالدرون کمک کنند. مطمئن باشید که کالدرون و پرسپولیس در میان گزینه های قهرمانی هستند. سه باخت مقابل سه مدعی پس لرزه هایی به همراه دارد، اما این مسئله حل می شود اگر که اتحاد میان بازیکنان، کادر فنی و مدیریت وجود داشته باشد و این اتحاد به هواداران انتقال داده شود.

 

زدن 14 گل به کامبوج اصلا ساده نبود


سوال بعدی ما از مرزبان در رابطه با نتیجه تیم ملی ایران در دیدار برابر کامبوج بود و اینکه 14 گل در این مسابقه زده شد. او توضیح داد: این مسئله ساده نیست. 14 گل زدن کار بسیار سختی است. من صورت بازیکنان را دیدم که چه احساس خوبی نسبت به یکدیگر دارند و چقدر شاد هستند در کنار هم. این خیلی خوب است. وقتی بچه ها با هم همکاری می کنند و می جنگند. این خیلی خوب است.

 

ویلموتس نشان داد به فوتبال ایران می خورد


تیم لوکزامبورگ تیم بسیار کوچکی است و همین طور سن مارینو و این طور نیست که از تیم های دیگر 14 گل بخورند. اینکه 14 گل زدیم، یعنی کادر فنی می تواند بازیکنان را صاحب انگیزه بزرگ کند و ارتباط خوبی با آنها دارد. این خیلی مهم است که مسائل حاشیه ای در تیم نباشد. الان باز صحبت شده که پاداش بازیکنان داده نشده است. این مسئله را باید فدراسیون فوتبال بررسی کند و نباید کار به مطبوعات کشیده شود و بازیکنان را از نظر روحی تخریب کند. مسیری که با ویلموتس می رویم، مسیر خوبی است. ویلموتس به تیم ایران خیلی خوب می خورد. قبل از اینکه ویلموتس به ایران بیاید، می دانستم که او به ایران می آید. آرزو می کنم که آن حس همیشگی و لقبش در آلمان که به او خوک جنگنده می گفتند را به بازیکنان هم منتقل کند. الان به نظر می رسد این مسئله انجام شده. در مسیر خوبی هستیم و اعتقاد دارم تیم در بحرین هم می تواند برنده بازی باشد. این تیم را به نظرم کسی نمی تواند از روی قلعه پایین بیاندازد.

 

امید ایران می تواند به المپیک برسد


آخرین صحبت های مرزبان در مورد تیم امید بود. او گفت: در مورد تیم امید همه بازی ها را می بینم و اگر نکته ای باشد به آنها می گویم. البته دستیاران خوبی در تیم امید هستند و بسیار باهوش هستند. حمید استیلی هم که خودش تجربه های زیادی دارد. به نظرم اگر فدراسیون فوتبال، سازمان ورزش و کمیته المپیک دستشان در دست همدیگر باشد، این تیم به المپیک می رود.

 

دیدگاه‌ها