کد خبر : 1643045 | 21 مهر 1398 ساعت 09:42 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

صعود لاجوردی‌ها به یورو با پیراهن سبز

روزنامه‌های ورزشی ایتالیایی بعد از استفاده تیم ملی این کشور از لباس سبزرنگ در دیدار دیشب مقابل یونان به این موضوع به شدت اعتراض کرده و لباس سبز برای ایتالیا را اقدامی زشت و توهین‌آمیز خواندند.

صعود لاجوردی‌ها به یورو با پیراهن سبز

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا دیشب در چارچوب رقابتهای مقدماتی یورو2020 در خانه خود و در استادیوم المپیکو به مصاف یونان رفت و موفق شد با نتیجه 2-0 به پیروزی برسد. ولی آنچه در ایتالیا بیش از این پیروزی مهم خبرساز شده به تن کردن پیراهن‌های جدید سبزرنگ برای ایتالیا در این بازی بوده است. رسانه‌های ورزشی مهم ایتالیا همگی به این موضوع پرداخته و همه از این اتفاق ناراحت بودند.

 

1442731

 

کمپانی پوما اوایل این هفته از پیراهن جدید تیم ملی ایتالیا رونمایی کرد که به رنگ سبز طراحی شده بود. پیراهنی که پوما از آن با عنوان پیراهن رنسانسی یاد کرده بود و اعلام شد ایتالیا در بازی مقابل یونان آن را به تن خواهد کرد. پوما اعلام کرده بود در طراحی این پیراهن از دوران رنسانس الهام گرفته و به ترکیب سنی تیم جوان ایتالیای روبرتو مانچینی اشاره دارد.

 

توتو اسپورت اما بعد از معرفی این پیراهن با عصبانیت تیتر زد که لباس جدید تیم ملی ایتالیا که لقب آتزوری یعنی لاجوردی را یدک می‌کشد غیر قابل قبول و توهین‌آمیز است.

 

1442730

 

کوریره دلو اسپورت هم واکنش مشابهی نشان داد و نوشت با اینکه تغییر رنگ و طرح پیراهن باشگاه‌ها اتفاقی است که همیشه می‌افتد و قابل پذیرش است ولی پیراهن تیم ملی هر کشور وضعیت کاملا متفاوتی دارد. کوریره دلو اسپورت اعلام کرد پیراهن تیم ملی ایتالیا به رنگ لاجوردی برای این کشور مقدس بوده و نباید به آن دست می‌خورده.

 

1442729

 

روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا هم وقتی با سوالات خبرنگاران در این باره روبرو شد به گفتن این جمله بسنده کرد که " من آبی را ترجیح می‌دهم".

 

با اینکه لباس جدید سبزرنگ به نوعی رنگ آبی سنتی ایتالیا را تداعی می کند و به  خصوص در خارج از ایتالیا هواداران زیادی پیدا کرده ولی چون رنگ آبی لاجوردی برای ایتالیایی های فوتبالدوست حالتی سنتی و مقدس پیدا کرده به همین دلیل آنها به لباس جدید سبزرنگ توجهی نشان نداده و حتی آن را توهین آمیز می دانند . حرف اصلی ایتالیایی ها این است که وقتی تیم ملی کشورشان با لباس سبزرنگ در میدان است چطور می توانند آن را با لقبش آتزوری که به معنای لاجوردی است صدا کنند. البته اینکه ایتالیا دیشب توانست با این لباس جدید به یورو2020 صعود کند شاید باعث شود دل هواداران ایتالیایی با این لباس جدید تولید پوما تا اندازه ای صاف شود.

 

 

دیدگاه‌ها