کد خبر : 1643070 | 21 مهر 1398 ساعت 10:56 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

بحرین همیشه در ماه های اول می رسد؛

تقدیر مشترک ویلموتس و کی روش در ایران

سرمربی بلژیکی تیم ملی ایران باید در پنجمین حضور خود روی نیمکت این تیم با بحرین روبرو شود.

تقدیر مشترک ویلموتس و کی روش در ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه هفته جاری باید در چهارمین هفته از مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا، سومین بازی خود را در برابر تیم بحرین انجام دهد. ملی پوشان ایران در هر دو بازی قبلی مقابل هنگ کنگ و کامبوج به برتری رسیده اند و این روزها هم به پشتوانه برد قاطع 14 گله مقابل کامبوج، به دیدار با بحرین می اندیشند.

 

بازی مقابل بحرین، پنجمین حضور مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد بود. این سرمربی بلژیکی که از اوایل سال جاری کار با ایران را آغاز کرد، در ابتدای مسیر خود 2 بازی دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی را با یک برد و یک تساوی گذراند. سپس نوبت به بازی های مقدماتی جام جهانی و جام ملتها رسید و از اینجا بود که ویلموتس بازی های رسمی خود را با ایران آغاز کرد. دیدارهای نه چندان سخت مقابل هنگ کنگ و کامبوج هم با برتری ایران به پایان رسید و حالا نوبت به پنجمین بازی (سومین بازی رسمی) مارک ویلموتس رسیده که در برابر تیم بحرین خواهد بود.

 

1442768

 

نکته جالب درباره این رویارویی زودهنگام ویلموتس با بحرین، این است که سرخ پوشان حاشیه خلیج فارس در زمان سرمربی قبلی تیم ملی ایران هم خیلی زود با تیم کشورمان روبرو شده بودند. سال 2011 بود که کارلوس کی روش هدایت تیم ایران را پذیرفت و او هم مانند ویلموتس خیلی زود، مسابقات مقدماتی جام جهانی را آغاز کرد. در زمان کی روش، تیم ایران ابتدا یک بازی دوستانه با ماداگاسکار انجام داد و سپس در دیدارهای رسمی به مصاف مالدیو، اندونزی و بحرین رفت. کارلوس کی روش پس از کسب 3 پیروزی متوالی، در چهارمین تجربه سرمربیگری تیم ملی ایران با بحرین البته در ورزشگاه آزادی روبرو شد که یکی از خاطره انگیز ترین دیدارهای دوران خود را به جا گذاشت. برتری 6 بر صفر ایران مقابل بحرین، کام همه اهالی فوتبال را شیرین کرد و امید به آینده تیم زیر نظر کی روش را افزایش داد.

 

حالا ویلموتس هم مثل کی روش پس از گذراندن دوران چند ماهه بدون باخت با تیم ملی ایران، باید به مصاف بحرین برود. البته این بازی در کشور بحرین برگزار خواهد شد. هشت سال پیش بازی برگشت ایران و بحرین که در منامه برگزار شد، با تساوی یک یک به اتمام رسید. این دیدار، آخرین میزبانی بحرین از ایران هم به شمار می رود.

دیدگاه‌ها