کد خبر : 1643091 | 21 مهر 1398 ساعت 11:53 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

حسرتی که انگیزه حریف را زیاد می کند؛

بحرین به دنبال طلسم شکنی مقابل ایران

حریف پیش روی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، 9 سال است که مقابل ایران به برتری نرسیده است.

بحرین به دنبال طلسم شکنی مقابل ایران

به گزارش ورزش سه، در ادامه روزهای متعلق به بازی های ملی در سراسر دنیا، تیم ملی ایران هم سه شنبه در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملتهای آسیا به مصاف تیم بحرین می رود. دیدار با بحرین سومین بازی شاگردان مارک ویلموتس در این مرحله خواهد بود. ایران هر دو دیدار قبلی را برابر هنگ کنگ و کامبوج با پیروزی به پایان رسانده و با 6 امتیاز صدرنشین گروه است.

 

دیدار با بحرین اما از حساسیت بالایی برخوردار است. این تیم بعد از عراق، دومین حریف جدی ایران در گروه فعلی به شمار می رود و تا به اینجا هم از 2 بازی خود 4 امتیاز کسب کرده است. بحرینی ها معمولا به عنوان یک حریف دست و پا گیر برای فوتبال ایران شناخته شده اند. خاطرات تلخ مقدماتی جام جهانی 2002 و شکستی که پس از آن، بازیکنان بحرین با پرچم عربستان دور افتخار زدند، هیچگاه از ذهن فوتبال دوستان ایرانی پاک نمی شود و یکی از عوامل تصورات منفی ایرانی ها درباره فوتبال این کشور است.

 

اما نکته جالب درباره سال های اخیر این است که تیم بحرین مدتهاست در حسرت پیروزی بر فوتبال ایران مانده است. آخرین برد بحرین مقابل ایران به آگوست 2009 و یک بازی دوستانه باز می گردد. پس از آن دیدار، ایران و بحرین 4 بار با هم روبرو شده اند که سه برد سهم ایران بوده و یک بازی به تساوی انجامیده است.

 

سال 2010، ایران در یک بازی دوستانه، سه بر صفر بحرین را شکست داد. سپس دو بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 بین این دو تیم انجام شد که یکی با برتری 6 بر صفر ایران به پایان رسید و دیگری مساوی شد. همچنین در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا 2015 هم این دو تیم همگروه بودند که جدال آنها با پیروزی 2-0 ایران به اتمام رسید.

 

این حسرت طولانی مدت هرچند که نشان دهنده وضعیت و سطح فوتبال بحرین است، اما همزمان انگیزه این تیم برای شکستن طلسم و کسب پیروزی مقابل ایران را دوچندان می کند.

دیدگاه‌ها