کد خبر : 1643102 | 21 مهر 1398 ساعت 12:27 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

پیوستن ژیمناست ترک به حرکت فوتبالیست‌های این کشور

بحران سلام نظامی در میادین ورزشی

ابراهیم چولاک، ژیمناست ترکیه‌ای بعد از کسب مدال طلا در رقابتهای جهانی ژیمناستیک هنری در مراسم اهدای مدال سلام نظامی داد تا مثل فوتبالیست‌های تیم ملی این کشور جنجالی شود.

بحران سلام نظامی در میادین ورزشی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه سلام نظامی دادن بازیکنان تیم ملی فوتبال ترکیه بعد از به ثمر رساندن گل به آلبانی در دیدار دو تیم در رقابتهای مقدماتی یورو2020 بسیار خبرساز شد حالا یک ورزشکار دیگر ترکیه‌ای با تکرار این حرکت دوباره جنجالی شده است.

 

1442827

 

علت جنجالی شدن حرکت فوتبالیست‌های ترکیه و حالا ابراهیم چولاک ژیمناست این کشور در اجرای سلام نظامی در رویدادهای ورزشی، همزمان شدن این اقدام با حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه است که در نقاط مختلف دنیا واکنش‌های منفی زیادی به دنبال داشته و این کشور را با انتقادهای شدید مواجه کرده است.

 

ابراهیم چولاک در رقابتهای جهانی ژیمناستیک هنری در ماده دارحلقه به مدال طلا دست پیدا کرد و به اولین ژیمناست ترکیه‌ای تبدیل شد که در رده بزرگسالان در رقابتهای جهانی ژیمناستیک مدال طلا را به گردن آویخت.

 

1442829

 

در این رقابتها که در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار می‌شود چولاک با ثبت امتیاز 14.933 در ماده دارحلقه به مدال طلا دست یافت. چولاک علاوه بر این مدال طلا به صورت اتوماتیک جواز حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو را بدست آورد.

 

روزنامه ها و رسانه های ترکیه هم به موضوع سلام نظامی دادن ابراهیم چولاک پرداخته و به صراحت از اقدام او در دفاع از نظامیان ترکیه ای حاضر در خاک سوریه دفاع کردند. به این ترتیب شکی باقی نمانده که اقدام این ژیمناست سیاسی بوده و به منظور حمایت از عملیات ترکیه انجام شده است. 

 

1442844

 

بعد از سلام نظامی دادن بازیکنان تیم ملی ترکیه در بازی رسمی این تیم با آلبانی در مقدماتی یورو، این حرکت با انتقادهای بسیاری روبرو شد و بسیاری از مخالفین حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه از یوفا و فیفا خواستند برای پاک نگه داشتن فوتبال و ورزش از سیاست با این اقدام به شدت برخورد کنند.

 

1442484

 

تنها مورد جنجالی ورزشکاران ترکیه با سلام نظامی به مناسبت تهاجم ارتش این کشور به شمال سوریه به این بازی ختم نشد و چنگیز اوندر ستاره ترک باشگاه رم هم با انتشار یک توییت که او را در حال سلام نظامی دادن نشان می‌داد بار دیگر بر این موضع پافشاری کرد.

 

1442843

 

از سوی دیگر و در جبهه مخالفین هم بسیاری از هواداران آث میلان با اشاره به سلام نظامی دادن بازیکن ترکیه‌ای تیم‌شان هاکان چالهان‌اوغلو کمپینی برای اخراج او از میلان به راه انداخته و هشتگ #CHALHANOGLUOUT را طراحی کرده‌اند.

 

1442845

 

با حرکت امروز ابراهیم چولاک به نظر می‌رسد این دعوا بر سر سلام نظامی دادن ورزشکاران ترکیه وارد فاز دیگری شده و جنجال بر سر آن همچنان ادامه خواهد داشت. باید دید واکنش سازمان‌های بین‌المللی ورزشی مثل یوفا، فیفا، فدراسیون جهانی ژیمناستیک و غیره به این اقدامات چه خواهد بود و دعوا بر سر سلام نظامی ترک‌ها در میادین ورزشی در شبکه‌های اجتماعی تا چه حد گسترده خواهد شد؟

 

 

دیدگاه‌ها