کد خبر : 1643266 | 22 مهر 1398 ساعت 10:20 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

نگرانی‌های امنیتی از دیدار امشب فرانسه- ترکیه

خروس‌ها به فکر گرفتن انتقام قونیه در پاریس

فرانسه و ترکیه امشب در پاریس در حالی به مصاف هم می‌روند که بعد از جنجال‌های سلام نظامی بازیکنان ترکیه این بازی از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است.

خروس‌ها به فکر گرفتن انتقام قونیه در پاریس

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه امشب در پاریس در چارچوب رقابتهای مقدماتی یورو2020 در حالی به مصاف ترکیه می‌رود که این دو تیم در حال حاضر با 18 امتیاز از هفت بازی در صدر جدول گروه ‍H قرار دارند و این بازی برای تعیین تکلیف این گروه و صعود دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است. اما آنچه بر حساسیت این بازی می‌افزاید یکی علاقه فرانسوی‌ها به گرفتن شکست 2-0 از ترکیه در بازی رفت که در قونیه برگزار شد و دیگری جنجال‌های ناشی از سلام نظامی بازیکنان ترکیه در بازی قبلی‌شان با آلبانی، همزمان با تهاجم نظامی این کشور به شمال سوریه است.

 

1442484

 

به همین دلیل است که شکی نیست امشب چه روی سکوهای استاد دو فرانس و چه روی نیمکت دو تیم تنش در بالاترین حد ممکن باشد. علاوه بر ماجرای سلام نظامی بازیکنان ترک که جنجال‌های بسیاری بوجود آورده انتقادهای شدید امانوئل ماکرون به تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه هم بار سیاسی این بازی را افزایش داده است.

 

رسانه‌های فرانسوی پیش از این بازی اعلام کردند که مقام‌های امنیتی و پلیس فرانسه نگران واکنش برخی از هواداران ترکیه هستند که ممکن است از فرصت بازی امشب برای ارسال پیامهای سیاسی استفاده کنند. به همین دلیل فرانسوی‌ها که پیش از این برای بازی‌های ملی‌شان در استاد دو فرانس معمولا از 280 مامور پلیس برای حفظ نظم ورزشگاه استفاده می‌کردند قرار است در این بازی 600 مامور پلیس را در ورزشگاه مسئول حفظ نظم کنند. علاوه بر اینها 1400 نیروی حراست و حفظ امنیت غیر پلیس هم با آنها همکاری خواهند کرد.

 

1443065

 

یکی دیگر از نگرانی‌های فرانسوی‌ها سفر تعداد زیادی از ترک‌های مقیم اروپا به فرانسه به خاطر این بازی است. درحالیکه به 3800 نفر از هواداران ترکیه بلیط فروخته شده و تنها این تعداد از هواداران این تیم به صورت رسمی می‌توانند در استاد دو فرانس حضور یافته و بازی تیم ملی‌شان را تماشا کنند ولی گزارش‌ها در فرانسه حاکی از آن است که چیزی در حدود 30هزار نفر از مهاجرین ترک ساکن در اروپا از فرانسه، آلمان و بلژیک راهی پاریس هستند و ممکن است به عنوان شهروندان این کشورها در استادیوم حضور پیدا کنند. این مهمترین نگرانی مقامات امنیتی فرانسه است که حضور ترک‌ها در میان فرانسوی‌ها در استادیوم ممکن است به زد و خورد بین آنها منجر شود.

 

فرانسوی‌ها یک سخنگوی ترک‌زبان را آماده کرده‌اند تا در صورت وقوع هر اتفاق ناخوشایندی روی سکوها بلندگوی ورزشگاه را در اختیار گرفته و به زبان ترکی تماشاچیان ترک‌تبار را به آرامش دعوت کند. فرانسوی‌ها به دیدار لیون و بشیکتاش در سال 2017 در لیگ اروپا اشاره می‌کنند که با خشونت روی سکوها و ریختن هواداران به زمین همراه بود.

 

1443064

 

رسانه‌های فرانسوی می‌گویند مقامات سیاسی و ورزشی این کشور در روزهای اخیر با سفیر ترکیه جلساتی برگزار کرده‌اند تا درباره برگزاری این بازی در آرامش کامل بحث و گفتگو کنند.

 

گفته می‌شود مقامات فرانسوی قصد دارند برای جلوگیری از سوت زدن هواداران هر دو طرف در زمان پخش سرود ملی دو کشور، صدای بلندگوهای ورزشگاه را تا حداکثر ممکن بالا ببرند. اینکه وزیر امور خارجه و وزیر ورزش فرانسه امشب در ورزشگاه استاد دو فرانس حضور خواهند داشت نشان می‌دهد که این دیدار برای فرانسوی‌ها از چه اهمیتی برخوردار است.

 

دیدگاه‌ها