کد خبر : 1643269 | 22 مهر 1398 ساعت 10:36 | 14.8K بازدید | 0 دیدگاه

با استفاده از اعتبار من دنبال مطرح کردن خودشان بودند

افشاگری ظریف از پشت پرده والیبال مشهد

لیبروی اسبق تیم ملی والیبال گفت: به غیر از شهرداری ارومیه که چند ملی‌پوش جذب کرده، والیبالیست‌ها به خوبی در سایر تیم‌ها تقسیم شده‌اند و می‌توان لیگ جذابی را پیش بینی کرد.

افشاگری ظریف از پشت پرده والیبال مشهد

به گزارش "ورزش سه"، لیبروی مشهدی سال های نه چندان دور تیم ملی والیبال، هنوز هم سرحال است و برای حضور در هر مسابقه ای آمادگی دارد. او که چند سالی است از حضور در تیم ملی انصراف داده و تنها به بازی در لیگ برتر بسنده کرده است، سال گذشته ترجیح داد در این رقابت‌ها هم به میدان نرود و به صورت شخصی تمرینات خود را دنبال کند.


«فرهاد ظریف» متولد 12اسفند 1361 در مشهد است. او سال‌ها در تیم ملی والیبال ایران بازی کرد تا این که تصمیم گرفت در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها از تیم ملی خداحافظی کند. بدون شک کمتر کسی می‌تواند بازی‌های زیبای او را فراموش کند. شیرجه‌های بی‌نقص وی برای مهار توپ‌های حریف و سرعت بالایش در جابه‌جایی، باعث شد تا دوبار عنوان بهترین لیبروی آسیا را به خود اختصاص دهد. هنگامی که وی با قد 170 سانتی متر وارد عرصه والیبال شد، کسی باور نمی‌کرد که او بتواند کار خاصی انجام ‌دهد، اما او خود را با بازی‌های درخشان به همه ثابت کرد به طوری که تا زمان خداحافظی‌اش، لیبروی اول بی‌چون و چرای والیبال ایران بود. این لیبروی باتجربه و سابق تیم ملی والیبال که فصل گذشته در لیگ برتر با هیچ تیمی قرارداد امضا نکرد و یک سال از میادین دور بود، در حالی با تیم خاتم اردکان برای فصل جدید به توافق رسیده است که پیش از این خبر می رسید، قرار است برای تیم مشهدی به میدان برود و در نهایت ماجرا طور دیگری رقم خورد. «فرهاد ظریف»  از حواشی پیوستنش به تیم مشهدی پرده برداشت که ماحصل آن در ادامه می آید.


از اعتبار من سوءاستفاده کردند


لیبروی مشهدی سابق تیم ملی والیبال درباره پیوستنش به خاتم اردکان گفت: با توجه به حضور مسعود آرمات در خاتم اردکان و پیشنهاد او، تصمیم گرفتم برای حضور در فصل جدید لیگ برتر کنار این تیم حضور داشته باشم و امسال تیم جوانی برای حضوری آبرومند در لیگ برتر بسته ایم و به دنبال قهرمانی هم نیستیم.


ظریف با اشاره به پیشنهادش از تیم مشهدی مدعی شد: گزینه اول من در لیگ برتر پیام مشهد بود که متاسفانه برخی از نام من سوءاستفاده کردند و با مطرح کردن اسم من خبر از تشکیل تیم خود دادند. هر روز  شیخ‌الاسلامی با من تماس می گرفت که برای تشکیل تیم چه کار کنیم و چه گزینه هایی را برای تیم بیاوریم.


لیبروی مشهدی سابق تیم ملی والیبال اظهار کرد: این آقا همه جا اعلام کرده که فرهاد ظریف مبلغ بالایی به ما پیشنهاد کرده است که متاسفانه به دروغ و ناحق برای توجیه اشتباه خود این حرف ها را زده و فقط با استفاده از اعتبار من به دنبال مطرح کردن خود بوده است.


وی با بیان این که اصلا هیچ صحبتی درباره مسائل مالی با وی نداشتم، افزود: واقعا نمی دانم هدف این آقا از این کار چه بود و چرا  نادرست گفتند مبلغ پیشنهادی ظریف تا حدی بوده که می توانستیم با آن محمد موسوی را بیاوریم. بازهم تاکید می کنم ما درباره مسائل مالی هیچ صحبتی نکردیم و فقط سقف قراردادهای خود را به من اعلام کردند که حتی نگفتم چقدر می خواهم و تنها قرار شد برای امضای قرارداد به مشهد بیایم اما بعدا فهمیدم همه بازیکنان به مشهد آمدند و من بی خبر بوده‌ام. حتی پیش از این اتفاق خداوردی سرمربی این تیم هم با من تماس گرفت و درخواست کمک کرد که به او هم پاسخ مثبت داده بودم اما در پایان شرایط طور دیگری رقم خورد.


ظریف خاطرنشان کرد: شیخ الاسلامی در تماس با من وعده های توخالی بسیاری را برای تشکیل یک تیم خوب می داد و از من خواست به تیم شهرم کمک کنم که به هرحال خام او شدم و درست است که ضرر مالی نکردم ولی از اعتبار من سوء استفاده کردند.

 

1360362


والیبالی های مشهد زیرآب هم را می زنند!


وی با انتقاد از ضعف مدیریت در تیم مشهدی گفت: هنوز مسابقات لیگ برتر شروع نشده دو چک این تیم برگشت خورده است و وضعیت شان برای حضور در فصل جدید مسابقات مشخص نیست. اصلا فردی به عنوان مدیر در این تیم وجود ندارد که بتواند این مشکلات را حل کند . یک مدیر باید بتواند با جذب حامی مالی زمینه فراهم کردن امکانات را ایجاد کند نه این که به یک نفر پولی دهند و بگویند فقط هزینه کند!
لیبروی مشهدی سابق تیم ملی اضافه کرد: مطمئن باشید اگر من در آن تیم بودم می توانستم حامیان مالی زیادی جذب کنم، زیرا افرادی را می شناسم که توانمندی سرمایه گذاری در والیبال را دارند.


وی با انتقاد از شرایط فعلی والیبال خراسان رضوی بیان کرد: کوچک ترین شهرها در لیگ برتر والیبال تیم داری می کنند و بدون مشکل به کار خود ادامه می دهند اما در مشهد همیشه چند نفر به جان هم می افتند و برای همین است که هیچ وقت به موفقیت نمی‌رسند؛ در صورتی که همه باید به هم کمک کنند و برای پیشرفت والیبال استان گام بردارند.


ظریف بیان کرد: اکنون والیبال در هیچ جای کشور شرایط خوبی ندارد ولی متاسفانه در مشهد وضعیت بدتر است. مشهدی ها از مربیان و بازیکنان گرفته تا مدیران همیشه زیرآب  هم را می‌زنند، وگرنه 5-4 میلیارد برای یک تیم مشهدی پولی نیست که بخواهد برابر حریفان صف آرایی کند. حتی تنگ نظری هایی در خراسان رضوی وجود دارد که هیچ وقت از بین نمی رود و همه با هم اختلاف دارند. ای کاش با کنار گذاشتن این اختلافات همه دست به دست هم دهند و برای ارتقای والیبال استان پیشقدم شوند. تا زمانی که این اختلافات ادامه داشته باشد،  آینده روشنی در انتظار والیبال استان نخواهد بود.


مشکل داشتم و ترجیح دادم یک سال بیرون باشم


وی با بیان این که خراسان رضوی در سطح تیم‌های پایه هم مشکل دارد، تاکید کرد: متاسفانه فضایی برای پرورش استعدادهای خراسانی در سطوح بالاتر وجود ندارد، چراکه این نوجوانان پس از خروج از آکادمی ها باید بتوانند در مسابقات مختلف به میدان بروند و کسب تجربه کنند اما بستری برای این کار فراهم نیست و این استعدادها در نهایت رو به افول می روند.


ظریف در پاسخ به این سوال که چرا فصل گذشته در لیگ برتر والیبال غیبت داشت، اظهار کرد: سال گذشته تیم های لیگ برتری شرایط مالی خوبی نداشتند و از آن مهم تر مشکلاتی در زندگی شخصی داشتم که نمی توانستم برای هیچ تیمی در این رقابت ها به میدان بروم و ترجیح دادم یک سال از میادین دور باشم.


وی درباره سطح کیفی لیگ برتر والیبال هم گفت : به نظر می رسد سطح فصل جدید لیگ برتر بهتر از سال گذشته باشد و به غیر از تیم شهرداری ارومیه که چند ملی پوش جذب کرده، والیبالیست ها به خوبی در سایر تیم ها تقسیم شده اند و می‌توان لیگ جذابی را پیش بینی کرد.

دیدگاه‌ها