کد خبر : 1643319 | 22 مهر 1398 ساعت 13:48 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

گل گرت بیل در میان اعتراض هواداران؛

شماره ۱۱ ولز در نقش ناجی رایان گیگز

گلی که گرت بیل در بازی با کرواسی به ثمر رساند، باعث شد تا تیم ملی ولز همچنان امیدوار به کسب سهمیه یورو ۲۰۲۰ باشد.

به گزارش ورزش سه، شب گذشته تیم ملی ولز و تیم ملی کرواسی در دیداری حساس به مصاف هم رفتند. باتوجه به این که ولزی ها در جدول جایگاه مناسبی نداشتند و ساعاتی پیش نیز رقیب مستقیم آن ها یعنی مجارستان، آذربایجان را شکست داده بود، شاگردان رایان گیگز نیاز مبرمی به کسب امتیاز در مقابل صدرنشین گروه داشتند اما گل دقایق ابتدایی کروات ها همه چیز را به هم ریخت.

 

در ادامه بازیکنان ولز موفق به خلق موقعیت نمی‌شدند و این در حالی بود که هواداران این تیم در استادیوم کاردیف به شدت مشغول تشویق بودند. بازی به دقیقه پایانی نیمه نخست رسید و قرمز پوشان میزبان حملات بیشتری را انجام دادند که در همین حین اتفاق جالبی رخ داد.

 

1443139

 

راه روزنه به عمق دفاع کرواسی بسته بود و بازیکنان ولز عملا چاره ای به جز ارسال بلند نداشتند، کاری که اکثر تیم ها در این دقایق انجام می‌دهند اما رایان گیگز سرمربی ولزی ها دستور داد که دست به چنین کاری نزنند. در حالی که تماشاگران با ایجاد سروصدا اعتراض خود را نسبت به انفعال بازیکنان و عدم ارسال بلند نشان می‌دادند، بن دیویس دوباره تلاش کرد از روی زمین به تیم کرواسی ضربه بزند و این بار موفق شد.

 

یک دوی نصفه و نیمه با گرت بیل سبب شد تا توپ به مقابل محوطه جریمه برسد و سپس یک پاس به محوطه جریمه کافی بود تا بیل دروازه کرواسی را باز کند. اگرچه دریبل و ضربه آخر مهاجم رئال مادرید در این صحنه بی نظیر و تماشایی بود اما نکته اصلی همان تاکید به بازی روی زمین و عدم ارسال بلند و کورکورانه بود که اصرار روی آن، منجر به نتیجه شد.

 

1443140

 

این گل از سوی بیل، به نوعی نجات دهنده رایان گیگز هم بود چرا که در صورت شکست مقابل کرواسی، اختلاف امتیاز ولز و مجارستان به ۵ افزایش می‌یافت و کار برای ولزی ها سخت تر می‌شد. در واقع شماره ۱۱ کنونی تیم رئال مادرید و تیم ملی، با این گل شماره ۱۱ اسطوره ای ولزی ها را نجات داد و باعث شد تا همچنان مرد اول نیمکت باقی بماند؛ هرچند که پافشاری گیگزی بر تاکتیکش زمینه ساز این گل بود.

 

در نیمه دوم تیم ولز نمایش خیلی خوبی را ارائه نکرد اما با این حال در دقایق پایانی نیمه دوم آن ها فرصت پیروزی را داشتند اما همچون توپی که در نیمه اول به بیل رسید، برای او مهیا نشد تا ولز از رسیدن به برد خانگی باز بماند.

دیدگاه‌ها