کد خبر : 1643454 | 23 مهر 1398 ساعت 09:40 | 64.5K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح‌ جنجالی سرمربی ترکیه درباره حمله نظامی به سوریه

این سوالات را از ترامپ و ماکرون بپرسید

شنول گونش، سرمربی تیم ملی ترکیه بعد از تساوی دیشب تیمش مقابل فرانسه در گفتگو با خبرنگاران خبرساز شد و پاسخ‌های او به سوالات سیاسی توجه زیادی را برانگیخت.

این سوالات را از ترامپ و ماکرون بپرسید

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم ملی فرانسه و ترکیه دیشب در شهر پاریس در یک بازی حساس و پرحاشیه به مصاف هم رفتند. این بازی که در چارچوب مقدماتی یورو2020 در استاد دو فرانس برگزار شد، از جهات مختلفی با حواشی بسیار همراه بود. یکی از مهمترین دلایل جنجالی بودن این مسابقه حمله نظامی اخیر ترکیه به شمال سوریه در عملیات موسوم به چشمه صلح بود که در سراسر دنیا انتقادات زیادی را برانگیخته است. بعد از شروع این حملات سلام نظامی بازیکنان ترکیه در بازی مقابل آلبانی، تیم ملی این کشور را بیش از پیش با انتقادهای بین‌المللی مواجه کرده بود.

 

در بازی دیشب هم ترکیه‌ای‌های ساکن اروپا از نقاط مختلف این قاره خود را به پاریس رسانده بودند و بیش از ظرفیت اختصاص یافته به تیم مهمان، در ورزشگاه حضور داشتند. وضعیتی که برگزارکنندگان مسابقه را نگران درگیری احتمالی تماشاچی‌های حاضر در استادیوم با هم کرده بود.

 

در پایان بازی، خبرنگاران از شنول گونش، سرمربی تیم ملی ترکیه سوالات زیادی با موضوع حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه و حواشی مربوط به آن پرسیدند و پاسخ های گونش باعث شد او امروز به عنوان چهره‌ای جنجالی در صدر اخبار رسانه‌ای قرار گیرد.

 

1443288

 

گونش در ابتدا راجع به بازی گفت:" با حریف قدرتمندی بازی کردیم. فرانسه از ما خیلی بهتر بازی کرد و فرصت‌های زیادی داشت. ما سعی کردیم روند بازی را عوض کنیم و با اینکه خیلی تحت فشار قرار گرفتیم ولی در نهایت با لب های خندان بازی را تمام کردیم. از همه بازیکنانم و هوادارانی که از ما حمایت کردند تشکر می‌کنم. دو بار با تیم قوی‌ای مثل فرانسه بازی کردن و 4 امتیاز گرفتن و صدرنشین گروه شدن برای ما خیلی خوشحال‌کننده است".

 

سرمربی ترکیه سپس در پاسخ به سوالات درباره حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه گفت:" ما می‌خواهیم فرزندان‌مان در کشورمان بمانند. در چنین شرایطی فوتبالیست‌ها در میدان دست‌شان را روی قلب‌شان می‌گذارند یا اشاره‌های دیگری می‌کنند. در چنین مواردی نباید به دنبال سو نیت گشت. ما سربازان‌مان را برای اینکه توسط دیگران کشته شوند به میدان نمی‌فرستیم و خواهان چنین چیزی نیستیم. آنها برای حفاظت از ما تلاش می‌کنند. ما در نتیجه حملاتی که به ما انجام شده آنجا هستیم. این سوالات را باید از دونالد ترامپ یا امانوئل ماکرون بپرسید. دنیا را آنها اداره می‌کنند ولی من تیمم را هم به سختی مدیریت می‌کنم".

 

دیدگاه‌ها